Луцька міська рада виявилася найпублічнішою

Луцька міська рада стала лідером у загальнонаціональному рейтингу публічності міських ради України.

Про це стало відомо під час презентації у великому конференц-залі готелю Україна у середу, 21 грудня.

Моніторинг відбувався близько одного року. Представник Громадянської мережі ОПОРА на Волині Дмитро Безвербний розповів, що особливістю індексу публічності Луцької міської ради стало вдосконалення та додавання нових складових до рейтингу для покращеного аналізу.

Із його слів, індекс публічного Луцької міської ради оцінювали за трьома категоріями: рейтинг публічності міста, публічність міського голови та публічність органів виконавчої влади.

У трійці лідерів рад за 2016 рік перше місце посіла Луцька міська рада (79 %), друге місце – Івано-Франківська (77 %) та Київська міськрада (69 %).

Публічність міського голови

Позитивними показниками в роботі Луцького міського голови, які забезпечили його високий рейтинг, є:

  • наявність повних біографічних даних на сайті;
  • оприлюднення декларації;
  • оприлюднення інформації про графік прийому громадян;
  • регулярність висвітлення його роботи;
  • оперативна та повна інформація про розпорядження міського голови;
  • наявність генерального плану на сайті міської владу;
  • оприлюднення соціально-економічної програми розвитку міста на короткостроковий період;
  • запровадження системи управління якості;
  • використання системи електронних закупівель Prozorro;
  • функціонування системи електронних петицій;
  • наявність Статуту територіальної громади;
  • наявність Facebook-сторінки;
  • наявність на сайті можливості дистанційного звернення громадян;
  • врегульована процедура звітування міського голови перед громадою та інше.

Із явищ, які, зі слів Безвербного, негативно впливають на роботі Луцького міського голови є: відсутність інформаціії про окрему процедуру прийому міським головою ініціативних груп громадян чи інших груп інтересів, неповна інформація про штатних та позаштатних працівників патронатної служби, відсутність на сайті у повному обсязі протоколів засідань конкурсних комісій про результати конкурсу на заміщення вакантних посад, мала кількість годин, відведених для особистого прийому громадян (відповідно до затвердженого графіку – три години у місяць), низька ініціативність в проведенні громадських обговорень та консультацій.

Публічність виконавчих органів міської ради

Основними позитивами у роботі виконавчих органів Луцькради є:

  • наявність біографічних, контактних даних та декларацій заступників міського голови на офіційному сайті;
  • оприлюднення інформації про графік прийому громадян керівниками виконавчих органів;
  • наявність інформації про підприємства, установи, організації, що належить до сфери управління виконавчих органів;
  • розміщення інформації на сайті про установи та заклади соціальної сфери;
  • оприлюднення рішень виконавчого комітету;
  • наявність плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2017 рік та проектів регуляторних актів;
  • оприлюднена інформація про пільги для різних категорій населення та формули розрахунку тарифів на комунальні послуги;
  • наявність окремого розділу, що містить відкриті дані, та оприлюднення там повної інформації у належному форматі;
  • функціонування сайту ЦНАП;
  • наявність у вільному доступі інформації про процедуру громадських слухань ЦНАПу;
  • наявність у вільному доступі інформації про процедуру громадських слухань та інших механізмів громадської участі;
  • розміщення на сайті окремого розділу "Публічна інформація";
  • функціонування проекту "Відкрите місто" тощо.

Негативними моментами у роботі виконавчих органів Луцької міської ради є: відсутність містобудівного кадастру (хоча існує спеціалізована програма, яка передбачає створення містобудівного кадастру у 2017 році), відсутність на офіційному сайті протоколів містобудівної ради, відсутність окремого порталу для відкритих даних та програмного (стратегічного) документу, який передбачає пріоритетні напрямки розвитку сфери відкритих даних, відсутність на сайті міськради рубрики найчастіших запитань, більшість виконавчих органів міськради не розміщують на сайті звіти про свою роботу, відсутність на сайті звітів про хід та результати відчуження комунального майна.

Публічність депутатів міської ради

Найбільш позитивна динаміка публічності прослідковується в роботі депутатського корпусу. Це зумовлено наступними моментами:

  • публічна доступність та якісне напрацювання регламенту роботи міської ради;
  • наявна автобіографічна, контактна інформація та декларація секретаря ради;
  • оприлюднення на сайті інформації про графік прийому депутатів;
  • наявність у вільному доступу положення про роботу постійних комісій, їх склад та графік прийому;
  • наявність протоколів засідань постійних комісій;
  • оприлюднення рішень міської ради та їх проектів на сайті;
  • наявність електронної системи голосування;
  • відео-трансляція сесійних засідань;
  • оприлюднення на сайті ради результатів голосувань;
  • вільний доступ мешканців на сесійні засідання та засідання постійних депутатських комісій;
  • звіти більшості депутатів опубліковані на сайті міськради (30 звітів, з яких: 3 – фракція "Народний Контроль", 4 – фракція "Батьківщина", 4 – фракція "Самопоміч", 4 з 5 – фракція "Свобода", 0 – "Радикальна партія Олега Ляшка", 4 з 7 – фракція "Солідарність", 10 з 15 – фракція "УКРОП").

Негативні моменти: неповна автобіографічна та контактна інформація депутатів, мала кількість опублікованих на сайті декларацій депутатів (лише 7), відсутня інформація про реєстрацію депутатів на сесійному засіданні, відсутній звіт про роботу депутатських комісій, розділ "висновки та рекомендації депутатських комісій" не заповнений, у 2016 році депутати не зініціювали жодного громадського слухання чи обговорення.

Секретар Луцької міської ради Юлія Вусенко підкреслила, що Луцькрада першою серед інших рад впровадила впровадили систему електронних петицій перш ніж був прийнятий відповідний закон.

"Надзвичайно приємно, що Луцька міська рада займає перше місце, і, думаю, воно заслужене. Хотіла зауважити, що в багатьох питаннях діяльність Луцької міської ради можна назвати інтуїтивною", – зазначила секретар.

Депутат Павло Данильчук наголосив, що хоча і в нинішній каденції депутатів поменшало, але їхня робота свідчить про те, що вони працюють ефективніше, ніж, до прикладу, депутати Волиньради.

"Депутатам простіше – подзвонити треба в секретаріат або написати на мейл, а для громаських активістів, журналістів знайти відповідне рішення дуже важко. Що стосується розпоряджень міського голови – не повна інформація. Це стосується і розпорядження щодо відпустки однієї чиновниці (йдеться про Юлію Сиротинську - К.)", – резюмував він.

Активіст Михайло Шелеп висловив свої зауваження щодо специфіки визначення публічності. Він наголосив на тому, що є речі, які ефективно реалізовані лише в документах, а насправді "мертві".

"Є у нас петиції. Ну окей. У вересні наприклад громадяни писали, що пропонують відновити співфінансування у школах, а відписали, що харчують тільки пільгові категорії. Тобто, їм кажуть: "Покажіть поле". А вони: "Ось там ліс". І що людина може зробити, якщо відписують не по темі. Немає вдосконаленого механізму", – сказав він.

Сподобалося? Підпишіться на наші сторінки в соціальних мережах Facebook,Vkontakte та Одноклассники.
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Головна
Опубліковано:
21.12.2016 17:00
Переглядів620
Коментарів1
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
17:29
21.12.2016
Юродивий
Публічний дом прям.
останні новини
Вибір редактора

Рейтинг