Топ-7 найпоширеніших в Україні міфів про електромобілі

Уявлення українців про електрокари значною мірою відірвані від реальності і ґрунтуються на міфах. Які з них найбільш популярні серед українців?

Оскільки Україна займає місце на периферії світового ком'юніті технологічно розвинених країн, вона не встигла вчасно застрибнути в потяг електромобільного тренду. Навіть зараз, коли тренд став очевидним, Президент, парламент і уряд продовжують його ігнорувати. Хоча саме на них лежить відповідальність за формування сучасного порядку денного країни з прицілом на майбутнє.

Широкі верстви населення отримують інформацію про галузь електромобілів фрагментарно, несистемно. Уявлення про електрокари в більшості людей відірвані від реальності і ґрунтуються на міфах. Видання "Економічна правда" зробило огляд семи найпопулярніших в Україні міфів про електромобілі.

МІФ 1. "Україна – один з лідерів в Європі по продажу електрокарів"

Протягом 2016 року в країні на облік було поставлено 1 308 електромобілів. У 2015 році – 353. За європейським країнам даних за 2016 рік ще немає, але якщо порівнювати з підсумками 2015 року, то Україна – один з європейських аутсайдерів за кількістю зареєстрованих електрокарів.

Звичайно, зростання 370 % із 2015 року до 2016 року вражає. Однак потрібно врахувати, що точка старту була дуже низькою, а абсолютний показник може вразити хіба що Польщу. Частка електромобілів, в тому числі гібридних, у 2015 році в Україні була вкрай низькою.

МІФ 2. "Електромобілі у нас все одно будуть через розетку харчуватися викопним паливом"

Безумовно, електроенергія виробляється в тому числі з викопного палива, проте частка такої вироблення відрізняється від країни до країни. Розвинені держави роблять ставку на виробництво відновлюваної енергії.

МІФ 3. "Поширення в Україні електромобілів не знизить залежність від імпорту енергоносіїв"

Залежність вже знижується, хоч і мізерними темпами. В Україні найпопулярнішим електрокаром є Nissan Leaf. Енергосистема моделей до 2016 року була орієнтована, перш за все, на нічну зарядку від розетки. Ця особливість прекрасно вписується у трьохзонний тариф на електрику і характерну в країні добову динаміку споживання електроенергії. Звичайно, зниження залежності від імпортних енергоносіїв - справа далеко не одного року, але рано чи пізно цей шлях доведеться пройти, і краще ступити на неї якомога раніше. Головне - бачити фронт робіт.

МІФ 4. "Електромобілі іграшка для багатих"

В одних з найбагатших країн Європи і світу Tesla Model S - далеко не самий популярний електрокар. Наприклад, в Німеччині левову частку ринку займають зовсім не Tesla Model S, а такі електромобілі як Smart electric drive, BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe. В Японії очікувано абсолютний лідер – Nissan Leaf. Норвежці, одні з найбагатших людей на землі по ВВП на душу населення, теж віддають перевагу дешевим електрокари. У Норвегії Nissan Leaf і Volkswagen e-Golf займають 38% ринку, Tesla Model S - всього 12%. При цьому в Норвегії Nissan Leaf коштує лише 23,9 тисяч доларів.

Варто відзначити, що в розвинених країнах уряди надають податкові знижки або гранти на покупку електрокарів. Їх розмір становить в середньому 7 тис дол, а в деяких країнах досягає 10 тисяч доларів.

МІФ 5. "Виробництво акумуляторів шкодить природі"

Літій-іонна батарея - це новітня технологія в акумуляторах електромобілів. Така батарея мало важить, довго тримає заряд. Літій в основному зустрічається в сольових підземних озерах по всьому світу.
Видобуток літію не вимагає вилучення руди або зрізання гірських вершин, як у випадку видобутку інших ресурсів. Вода відкачується з озера, а видобутий літій і висушують на сонці. Вплив на навколишнє середовище мінімальний. Після висушування літій збирають в батарею на заводі і встановлюють в електромобіль. Це також вимагає трохи викопного палива.

Викопні енергоносії витрачаються тільки для транспортування літію, коли використовуються кораблі, поїзди, літаки, автомобілі. Крім того, в батареях застосовують мідь і алюміній, при виробництві яких також необхідні викопні енергоносії. Зате як тільки батарея поміщена в електромобіль, кількість шкідливих викидів стає рівним нулю. І навіть після того, як життя літій-іонної батареї закінчилася, її можна розділити і використовувати повторно. Tesla послідовно переробляє батареї, застосовуючи охолоджуючу рідину, проводи й електроніку.

МІФ 6. "Акумулятори електрокарів не можуть бути перероблені"

За даними Агентства з охорони навколишнього середовища США, 99 % акумуляторів в звичайних автомобілях переробляються. Метали в нових батареях цінніші, і для них вже існують програми утилізації.

МІФ 7. "Ринок електромобілів зможе швидко розвиватися без підтримки уряду"

Влада більшості розвинених країн виділяють покупцям електромобілів багатотисячні гранти, надають податкові кредити і пільги. Ці заходи в перспективі двох-трьох років значно стимулюють попит на електрокари. У Франції, Німеччині, Норвегії щорічні продажі обчислюються десятками тисяч.

В Україні немає програми стимулювання галузі електромобілів. Покупці не тільки не отримують гранти на покупку електрокара або хоча б податкову знижку, вони платять 20 % ПДВ, податок в ПФ до 5 % і акциз 109 євро. Для бізнесу також не передбачена податкова знижка за експлуатацію екологічно чистого транспорту. У результаті Україна залишається одним з провідних аутсайдерів Європи за кількістю зареєстрованих електромобілів.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Головна
Опубліковано:
12.03.2017 20:24
Переглядів1503
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
22-02-2018 21-02-2018
Вибір редактора

Рейтинг