Поділитись:

Луцький "Богдан" називає польські тролейбуси металобрухтом

Вівторок, 14 березня 2017, 17:15
Луцький

Працівники ДП "Автоскладальний завод №1" корпорації "Богдан" в Луцьку написали лист Прем'єр-міністру Володимиру Гройсману, в якому закликають заборонити закупівлю українськими містами за кошти бюджету вживаних тролейбусів.

Лист-звернення оприлюднили на офіційному сайті компанії.

Як зауважив у коментарі "Конкуренту" прес-секретар корпорації "Богдан" Сергій Красуля, згідно зі статистикою, кожен другий куплений в Україні тролейбус – "металобрухт".

"А він міг бути виготовлений в Луцьку. Це було б завантаження потужностей, сплачені податки, в тому числі в луцький міський, обласний бюджет, соціальні фонди, заробітні плати тощо", – каже прес-секретар.

У корпорації зауважують, що багато українськи міст, в тому числі Луцьк, постійно закуповують списані польські тролейбуси, які є потенційно аварійнонебезпечними. У той же час потужності вітчизняних підприємств не завантажені.

"Були роки, коли ми виробляли по три тисячі тролейбусів на рік. То зараз об'єм виробництва, до прикладу, – 100 тролейбусів на рік", – зауважує Красуля.

Прес-секретар компанії наголошує, що з початком нового бюджетного року знову "починаються спроби в Україні привезти металобрухт із-за кордону".

"В 2017 році на вулицях Луцька мають з'явитися ще з десяток вживаних тролейбусів з Польщі. Всі добре розуміють, що незабаром ці тролейбуси почнуть ламатися і для їхнього обслуговування та ремонту знову будуть потрібні немалі кошти платників податків", – сказано у листі-зверненні від працівників луцького заводу.

За даними корпорації, в 2013 році за бюджетні кошти було закуплено 80 тролейбусів, в тому числі 34 вживаних, в 2014 році – 117 одиниць (53 вживаних), в 2015 році – 154 одиниці (79 вживаних). У 2016 році за тендерами було заявлено 317 тролейбусів (в тому числі 69 вживаних).

На думку Сергія Красулі, закупівля вживаних тролейбусів – "це, швидше всього, бажання певних осіб нагрітися і покласти гроші в кишеню".

"В Європі їх купують як металобрухт, а в Україну вони вже "приходять" як тролейбуси. Більше того, ця техніка в Європі заборонена до експлуатації", – зауважує він.

Зі слів представника компанії, порівнювати вартість вживаних тролейбусів і нових – абсолютно не можна.

"По-перше, старі тролейбуси – не низькопольні, вони не пристосовані для перевезення людей з обмеженими можливостями. По-друге, вони не обладнані системою кондиціонування та інших систем. По-третє, нові тролейбуси обладнані системою рекуперації електроенергії. Споживання електроенергії в новому тролейбусі на 40 % нижче, ніж у старому. Плюс система автономного ходу", – перелічує переваги нових тролейбусів Сергій Красуля.

Крім того, він зауважує, що Європейський банк реконструкції та розвитку здійснює програму з оновлення електротранспорту в Україні і кредитує міста для придбання нових тролейбусів. Київ, до прикладу, купив 200 нових тролейбусів під кредит Європейського банку.

На думку Сергія Красулі, заборона купівлі вживаних тролейбусів не призведе до монополізації ринку тролейбусів в Україні корпорацією "Богдан".

"Ми ж не кажемо, що потрібно купувати тролейбуси лише в "Богдана". Потрібно купувати їх у вітчизняного виробника і завантажувати потужності луцького заводу, заводу "Еталон", інших. Це все валовий внутрішній продукт, податки і робочі місця в Україні", – зазначає представник компанії.

Надрукувати
мітки:
коментарів
19 березня 2024
23 лютого 2024
21 лютого 2024
10:34
31 жовтня 2023
31 серпня 2023
24 серпня 2023
26 липня 2023
28 червня 2023
26 квітня 2023