Як створити компанію з "людським серцем": поради з HR-форуму в Луцьку

Як не втратити один з найцінніших ресурсів бізнесу – людський капітал. Що потрібно для того, аби зробити працю співробітників більш ефективною, а перебування на роботі – якомога комфортнішим – про це та не тільки у Луцьку розповідали експерти в галузі HR.

Конкурент побував на West HR Forum-2017, організований Бізнес Академією Практичного Менеджменту, який відбувся 27 квітня на території луцького "Адреналін Сіті".

Кваліфікованих людей мало і бізнес за них воює

Володимир Малічевський

Модератором і першим спікером форуму був власник консалтингової компанії та бізнес-тренер Володимир Малічевський.

Як зауважив експерт, у 21 столітті все більш поширеним стає ринок персоналу. Мовляв, якщо раніше бізнес в першу чергу воював з конкурентами, продаючи продукцію чи послуги, то зараз компанії все більше борються за персонал.

Люди в нинішньому технологічному світі стають ключовим фактором, враховуючи, що будь-які технології чи бізнес-моделі рано чи пізно можуть скопіювати.

"Ми недавно користувалися Skype. Гадали, що ще можна придумати? З'явився Viber і так далі…і кінця-краю цьому немає. Але людей, які це придумують – їх мало і ми за них воюємо", – зауважує експерт.

З огляду на це, побудова HR-бренду стає одним з основних напрямків будь-якого сучасного підприємства.

Своєю чергою, HR-бренд є наслідком корпоративної культури, з якою, на думку Володимира Малічевського, треба старанно працювати, приділяти їй увагу та ресурси.

При цьому варто враховувати, що структура цінностей у кожного є надзвичайно різною і складною.

"В 90-х роках ми вивчали ціннісну структуру міліціонерів. Ключовий тезис любові у них такий: коли мене всі слухають", – жартує HR-експерт.

Для того, щоб корпоративна культура була зрозумілою для колективу, її принципи мають бути чіткими. Для цього варто послуговуватися простими й зрозумілими термінами, використовувати візуалізовану пропаганду.

Одним з інструментів "насадження" корпоративної культури є навіювання. Володимир Малічевський продемонстрував учасникам формулу, яка дозволяє вирахувати силу навіювання. Виглядає вона так:

Сила навіювання = авторитет джерела + рівень тривожності повідомлення * кількість повідомлень * частоту повідомлень

"Кожна компанія – міні-секта"

Бізнесмен Віктор Корсак

Наступний спікер, голова Ради директорів VolWest Group Віктор Корсак на противагу терміну "корпоративна культура" віддає перевагу словосполученню "корпоративна релігія".

Він запевняє, що між цими поняттями існує багато спільного. Проте вживаючи слово "релігія", економіст хоче дещо спровокувати людей, вивести їх зі стану рівноваги.

Віктор Корсак вважає, що кожна компанія з її корпоративним кліматом є такою собі міні-сектою і цього не потрібно боятися.

Директор Бізнес академії практичного менеджменту Тетяна Репницька

Також бізнесмен наголосив: якщо корпоративна культура не відповідає загальній стратегії розвитку компанії – її треба змінювати.

Як приклад наводить він історичний етап Київської Русі, коли вона обрала християнство, хоча цілком могла стати державою з мусульманською релігією.

"Насправді Україна могла бути мусульманською. У Володимира не було варіантів. Геополітика так змінювалася, що він мусив до когось приставати: чи до мусульман, чи до християн. Ключовим фактором стало те, що ментально мусульманство не дозволяло вживати алкоголь. Тому ми стали всі християнами. Насправді це дійсно історичний факт", – розповідає Віктор Корсак.

На думку голови Ради директорів VolWest Group, корпоративна релігія організації, яка хоче бути успішною, має базуватися на інноваційності, соціальній, пізнавальній, творчій, комунікативній функціях.

Така культура, вважає Віктор Корсак, дозволить виховувати людей, які працюватимуть на благо компанії.

Не кожен працівник – ваш працівник та "фішки" HR-менеджера

Як зауважила виконавча директорка рекрутингової компанії "Wanted" Анастасія Журавель, корпоративна культура має бути на рівні мислення співробітників. Також важливо дотримуватися принципу: не кожен працівник – ваш працівник.

"Треба підбирати персонал з правильним набором цінностей та звичок. Чим більше адвокатів бренду компанії серед співробітників, тим кращий ваш HR-бренд", – каже експерт.

Анастасія Журавель

Співзасновниця львівської "HR-кав'ярні" Оксана Щур під час форуму відкрила "фішки", як отримати лояльних до компанії працівників.

Як зауважує Оксана Щур, лояльність для неї – це готовність працівника жертвувати чимось, ініціативність. Наявність таких співробітників дає компанії впевненість, прибутки.

"Чому люди йдуть в компанію Nestle? Вони йдуть туди за розвитком. Скількох не питала, ніхто не сказав, що йде туди за грошима", – каже HR-експерт.

Оксана Щур

Оксана Щур назвала декілька "перевірених фішок", які формують лояльність працівників. Озвучимо деякі з них:

  1. Чат працівників.
  2. Особисті вітання на День народження.
  3. Заохочення особистих захоплень співробітників.
  4. Будьте на зв'язку після роботи (проте в межах розумного).
  5. Розмежування каналів комунікації на робочі й особисті (Skype, на приклад, – для роботи, Facebook – для дружнього листування).
  6. Робіть трошки більше, ніж від вас очікують (наприклад, принесіть кави, купіть печива).

Невдовзі після цього HR-менеджер інвестиційної компанії VolWest Group Наталія Приставська розповіла про HR-інструменти, які вони використовують.

З її слів, в компанії регулярно організовують загальнокорпоративні свята, спартакіади, новорічні ранки для дітей чи новорічні корпоративи.

Крім того, практикує VolWest Group проведення корпоративних поїздок (рафтинг, дайвинг, катання на лижах), зимових забав (щедрування, хокей на Василя) та інших корпоративних заходів.

Наталія Приставська

Пізніше учасники форуму мали нагоду заслухати інших спікерів, які розповідали, зокрема, про тенденції ринку праці у 2017 році, про те як стати найкращим роботодавцем для студентів, про вплив мотивації на HR-бренд.

Фото: Ольга АНДРІЄВСЬКА

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Головна
Опубліковано:
27.04.2017 21:00
Переглядів3543
Коментарів1
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
23:08
27.04.2017
Тетяна
Такі заходи навчають, розвивають не лише нас, лучан, але й позиціонують місто Луцьк як центр бізнес-туризму!
останні новини
16-12-2017 15-12-2017 14-12-2017
Вибір редактора

Рейтинг