Поділитись:

"Таємний покупець": як "секретні агенти" ревізують великі компанії. Досвід лучанки

Вівторок, 08 листопада 2016, 21:00
«Таємний покупець»: як «секретні агенти» ревізують великі компанії. Досвід лучанки

«Таємний покупець»: як «секретні агенти» ревізують великі компанії. Досвід лучанки

У випускному класі, в школі, п'ять років тому я шукала різні способи підробітку. Зовсім випадково десь в оголошеннях я натрапила на дивне повідомлення про те, що потрібні "таємні покупці". Для мене, ще школярки, це звучало фантастично, тож я подумала "а чому б і ні".

Однак жодного разу я так і не спробувала, як працює цей механізм. Це зараз "таємних покупців" значно поменшало. Не лише через економічну нестабільність в країні, а й через підвищення вимог до праці цих "секретних агентів" на ринку товарів та послуг. А тоді все тільки набирало обертів...

ЩО ЦЕ ТАКЕ І КОМУ ЦЕ ПОТРІБНО

"Таємний покупець" (Mystery Shopping) у вузькому понятті – це звичайна людина, котра, ознайомившись із методами роботи, перевіряє якість товарів та послуг, що надають великі українські компанії. Його місія – надати об'єктивну, точну та детальну інформацію про якість сервісу.

У широкому значенні цей термін означає метод маркетингового дослідження, направлений на оцінювання споживчого досвіду, що його отримав клієнт у процесі придбання товару чи послуги, а також визначення рівня стандартів обслуговування клієнтів співробітниками. Ця методика з'явилася наприкінці 40-х – на початку 50-х років 20 століття в США, а вже в 70-х роках з'явилася перша в світі компанія, що надавала послуги "Mystery Shopping".

«Таємний покупець»: як «секретні агенти» ревізують великі компанії. Досвід лучанки

Методика цього дослідження стимулює до вивчення конкурентів, збільшення оборотних активів, вивчення стратегічного аналізу та напрямків для інвестицій, заохочення кращих працівників компанії та мотивації персоналу.

Для того, аби наглядно продемонструвати принцип роботи "таємного покупця" в Україні, було обрано компанію "Світ таємних покупців" ("Мир тайных покупателей" – mtp.biz.ua), яка працює на ринку уже понад 6 років. Нині ця компанія проводить дослідження в Україні, Росії, Білорусі та Молдові. Її клієнтами були свого часу або є тепер компанії таких сфер діяльності, як медицина, рітейл, авто, фінанси, фудрітейл, ресторанні мережі та послуги.

Тож цим дослідження користувалися "Нова пошта", "Розетка", "Укрсиббанк", "Епіцентр", "Voronin", "Страхова Група "ТАС", "Zarina", "Фокстрот", "Каприкорн", "Технокредо", "Monpacie", "Аптека24.ua", "Ощадбанк", "Atlantic", "Śnieżka", "UniCredit Bank", "Metro" та багато інших.

ПРИНЦИП РОБОТИ "ТАЄМНОГО ПОКУПЦЯ"

В Україні існує декілька відомих компаній з Mystery Shopping. Для наочного прикладу ми обрали уже згаданий вище "Світ таємних покупців". Для того, аби отримати таку роботу, необхідно зареєструватися на сайті, вказавши особисті дані, додаткові дані та інформацію щодо бажаного способу оплати. Після заповнення анкети потрібно ознайомитися з інструкцією, де описані основні поняття та схема роботи.

«Таємний покупець»: як «секретні агенти» ревізують великі компанії. Досвід лучанки

Наступний етап – тестування. Якщо рівень низький, у майбутнього працівника буде можливість пройти тест повторно через 24 години. Успішне проходження тесту означає, що "таємний покупець" може переглянути відкриті вакансії у місті, де б він хотів зробити візит, та обрати бажаний проект.

Після підтвердження регіональним менеджером вашої вакансії на проект, "агентові" надсилають на електронну скриньку з інструкцією, в якій детально окреслені сценарій, легенда, артефакти (інформація, яку потрібно надати після завершення візиту) та адресу локації. Із собою зазвичай необхідно мати диктофон або телефон із такою функцією (для запису розмови під час візиту тощо), фотоапарат або телефон із функцією фотографування (потрібно зафільмувати місце, товар, чеки тощо для підтвердження реально виконаного завдання), блокнот та ручку для заміток (варіант – нотатки в телефоні).

Головне завдання "таємного покупця" – не розкрити свою місію та правдиво зобразити все, що побачили.

Особливу увагу "таємний покупець" звертає на кількість персоналу та клієнтів, роботу та зовнішній вигляд персоналу, інтер'єр, чистоту, освітлення.

Після проходження завдання "агент" в особистому кабінеті на сайті mtp.biz.ua заповнює анкету, де надає всю необхідну інформацію щодо свого "рейду". У результаті працівник отримує кошти за виконане завдання. Суми коливаються від 40 гривень до 200 за один візит, враховуючи його складність.

ЗА 7 ВІЗИТІВ ОТРИМАЛА 300 ГРИВЕНЬ

Про свій досвід "таємного агента" розповіла лучанка Анастасія Тітова.

«Таємний покупець»: як «секретні агенти» ревізують великі компанії. Досвід лучанки

Дівчина знайшла роботу у фірмі "4Servise" за рекомендацією подруги з Рівного, яка теж там підпрацьовувала.

"Треба було зареєструватися і можна було вибирати собі завдання. Потім зі мною зв'язувався регіональний менеджер, який надсилав на пошту інструкції щодо візиту. Перевіряла "Золотий вік", "Інтертелеком", сервісні центри "Київстару". Придумувалася легенда завдання, яке перед мною ставилося. При мені мав бути диктофон для запису розмови. А ще треба було зафіксувати візит фотоматеріалами: наприклад, фото вивіски магазину так, аби було зрозуміло локацію. Я мала задати обов'язкові питання. Після візиту заповнити спеціальну анкету та оцінити якість обслуговування", – зазначила вона.

"Відчувала себе шпигуном чи секретним агентом"

Із її слів, можливо, працівники компаній щось і підозрювали, адже якщо мережа проходить перевірку, то продавці знають про це, проте дівчина "не палилася". Коштував робочий візит в середньому 40 гривень (три роки тому).

Гроші фірма-замовник перераховувала на Web-money, проте існують й інші способи оплати, зокрема, на картковий рахунок.

"Знаю людей, що тільки на цьому і заробляють, але тоді треба працювати на декілька фірм, бо на одній не вистачить візитів, щоб себе прогодувати. Я за 7 візитів отримала 300 гривень. До слова, коли обираєш візит, то там вказано скільки за нього заплатять", – підкреслила дівчина.

Щодо вражень, то, як розповіла Анастасія Тітова, працювати на цій роботі було прикольно, адже регіональний менеджер фірми все детально пояснювала, тож жодних труднощів не виникало.

"Відчувала себе шпигуном чи секретним агентом, і було на що використати нереалізовані амбіції актриси. До речі, таємних покупців теж оцінюють. Є рейтинг, за яким оцінюють твою професійність і старанність", – резюмувала вона.

* * *

Серед безлічі способів додаткового заробітку "таємний покупець" став особливо популярним серед студентської молоді, адже вони мають змогу самостійно обирати дату та навіть вартість завдання, яке потрібно виконати. Усе це "грає на руку" молодим людям, адже хто не пам'ятає студентські часи, де чи не кожна копійка була на вагу золота?!

Ми не пропагуємо такої вакансії, а лише показуємо, як можна чесно отримати декілька сотень гривень в місяць, які інколи мають колосальне значення. І пам'ятайте: усе в ваших руках!

Надрукувати
мітки:
коментарів