Директор КП "Луцькреклама": багато підприємців прикриваються тим, що називають рекламу вивісками

В сучасному світі неможливо нічого купити, а тим паче продати без реклами – це вже цілий культ. Не менш важливу роль відіграє і зовнішня реклама, розташована в тому чи іншому місті. І тут саме той випадок, коли всього має бути в міру. Адже коли рекламних засобів забагато, то це не на користь місту, особливо такому, як Луцьк, яке намагається розвивати себе в туристичному плані. Адже туристи їздять, щоб дивитись місто, а не милуватись рекламними щитами чи картатими і недолугими вивісками, які розміщені на старих будинках в центрі міста. Директор КП "Луцькреклама" Олександр Ковальський розповів "Конкуренту", як підприємство бореться із засиллям реклами, як хитрують підприємці, розміщуючи рекламу під виглядом вивісок, і чому в деяких районах міста зовнішня реклама просто необхідна.

***

– На чому заробляє КП "Луцькреклама" та якими нагальними питаннями займаєтесь?

– Підприємство здійснює контроль за розміщенням зовнішньої реклами, перевіряє наявність відповідних дозволів, стежить за сплатою до бюджету, за розташованими в місті рекламними конструкціями та виконує інші завдання, які ставить міська рада.

У 2012 році, відповідно до рішення міськради, була відновлена діяльність підприємства. На жаль, рішення було оскаржене прокуратурою, і протягом фактично двох років ми не могли функціонувати повноцінно. Після доведення правомірності рішення міської ради підприємство запрацювало на повну. В процесі контролю за зовнішньою рекламою ми все частіше виявляли, що багато підприємців прикриваються тим, що називають свої рекламні засоби вивісками. Різниця полягає у тому, що за рекламу необхідно щомісячно сплачувати кошти, які спрямовуються до міського бюджету, тоді як за вивіску нічого платити не потрібно.

Тут постало питання необхідності створення Порядку розміщення вивісок, який чітко диференціює, що таке вивіска, а що таке реклама, за що треба платити в бюджет, а за що ні. Таким чином "Луцькреклама" поступово змушує суб'єктів господарювання оформляти необхідні документи та сплачувати місту за розміщення реклами на його території. Спочатку, відповідно до рішення ради, 75 % надходжень від зовнішньої реклами у місті йшли в бюджет Луцька, а 25 % залишалось у підприємстві на його існування. Згодом, коли надходження почали поступово збільшуватися, депутати міської ради вирішили збільшити частку перерахувань до місцевого бюджету, яка зараз складає 80 %.

Кошти, що залишаються, підприємство використовує на власну діяльність - утримання офісу, контроль за розміщенням і станом рекламних засобів, проведення демонтажів, друк та розміщення соціальної реклами та інформації тощо. Соціальна реклама в основному стосується тем патріотичного спрямування, армії, допомоги війську, благодійних цілей, промоції заходів, які підтримує виконком. Цього року вже розміщено більше 330 площин такої реклами, тоді як у 2015 році нам вдалося розмістити 168, а у 2014 - лише 70 площин інформації патріотичного та соціального спрямування.

Одна з реклам, яку можна було бачити на вулицях міста

У 2014 році підприємство підтримало ініціативу громади організувати обговорення та оплатило власним коштом розробку та встановлення пам'ятного фотостенду Героям Небесної Сотні, а згодом і Героям-лучанам, що загинули за єдність України. Кошти на створення фотостенду загиблих волинян вже довелося просити у міському бюджеті.

Коштів на відновлення пам'ятного фотостенду в центрі міста вистачить впритул

– Після пожежі, що частково знищила стенд, депутати Луцької міської ради виділили 90 тисяч гривень на відновлення пам'ятного фотостенду воїнів, загиблих під час Антитерористичної операції на сході України. Так коли почнете відновлення?

– Пожежа надзвичайно засмутила всіх, хто був причетний до встановлення фотостенду: батьків, родичів, друзів загиблих. Для нас це було шоком. Скільки зусиль та нервів пішло на цю кропітку роботу. Тому над відновленням вже активно працюємо. Основні роботи здійснюються на базі підприємства-підрядника, і в мене немає сумнівів, що оновлений фотостенд постане ще до Нового року. Після відновлювальних робіт плануємо прибрати верхню поличку для неповторення неоднозначної ситуації із "самозайманням" від лампадки стенду, виготовленого з алюмінію, якісного композиту, який досить складно підпалити. До цього стенд простояв більше двох років за абсолютно різних погодних умов та був повністю обставлений лампадками, свічками та вінками.

На відновлення пам'ятного фотостенду міська рада виділила з бюджету 90 тисяч гривень

– А вистачить виділених коштів на ці роботи?

– Цих коштів, скажімо так, вистачить впритул. Якщо виникне необхідність у додаткових коштах - Луцькреклама використає власні кошти на доведення завдання до успішного завершення. Це питання честі для усіх причетних до справи.

– Повертаючись до питання вивісок в місті, що потрібно робити і які документи мати, щоб вивіска була розміщена законно?

– На сайті міської ради неодноразово розміщувалися публікації щодо вимог нового Порядку розміщення вивісок. У процедурі насправді нічого складного немає, і великих витрат це не потягне. Головне у цій справі - отримати погодження управління містобудування та архітектури та створити технічний паспорт щодо надійності конструкції. А ось дозвіл на розміщення зовнішньої реклами надається відповідно до процедури через Центр надання адміністративних послуг.

До речі, ми створили базу даних рекламних засобів міста, базу даних вивісок Луцька та плануємо її систематизувати, більш активно починаючи з центральної частини міста, оскільки, на моє глибоке переконання, якщо з 33-го чи 40-го кварталу повністю забрати всю зовнішню рекламу чи вивіски, то не знаю, чи це піде на користь зовнішньому вигляду таких районів.

– Кажуть, що у вас найбільші зарплати серед всіх комунальних підприємств міста. Це правда?

– Можливо й так. Але, відверто кажучи, штат нашого підприємства є зовсім невеликим і складається із семи осіб. А у місті розташовано близько 450 білбордів, 200 лайтпостерів, тисячі одиниць іншої різноформатної зовнішньої реклами. За цим усім необхідно ефективно стежити. І цього року ми плануємо дати вже на 1,2 мільйона більше в міську казну, аніж торік. Минулого року в бюджет міста за розміщення реклами було перераховано 2,6 мільйона гривень. А це досить суттєві кошти як для такого невеликого підприємства, а значить і висока відповідальність. Наразі ми маємо нагальну потребу у розширенні штату, зокрема нам потрібно більше інспекторів з контролю за зовнішньою рекламою в місті. Тому, користуючись нагодою, хотів би запросити ініціативних та ідейних молодих людей спробувати себе в ролі інспекторів.

– Майже рік тому на одній із депутатських комісій обіцяли, що КП "Луцькреклама" створить сайт, на якому буде оприлюднена інформація щодо рекламних конструкцій у місті. Чи сайт вже запрацював?

– Так. Ця ініціатива була реалізована з метою підвищення прозорості у сфері зовнішньої реклами міста, доступності інформації, а також для зручності власної роботи підприємства.

Платформа функціонує приблизно з початку літа 2016 року. Це сайт lutskreklama.com.ua, де за допомогою прив'язки до карт Google можна побачити всі білборди та сітілайти Луцька, перевірити наявність дозволів, з якого і по яке число вони діють. Періодично ця інформація оновлюється. На сайті є також перелік корисних посилань, що стосуються розміщення реклами та вивісок в місті.

Так виглядає сайт "Луцькреклами"

Статут КП "Луцькреклама" – це досить веселий документ

– Читала Статут КП "Луцькреклама", і серед видів діяльності, окрім реклами, прописано і вирощування сільгосппродукції, і виробництво молочних продуктів, і заготівля лісу, і створення гральних закладів та навіть організація космічного зв'язку?

– Дійсно, Статут підприємства застарілий, і його треба оновлювати. Можете мені навіть не зачитувати його, тому що, коли нам сумно на роботі, ми перечитуємо наш статут на офісі. Це дуже підіймає настрій (сміється, – Конкурент), оскільки це досить веселий документ, який передбачає практично будь-який вид діяльності, включно з видобуванням дорогоцінних металів та космічним зв'язком. Однак наразі наша діяльність чітко регламентована та обмежена, відповідно до рішення міської ради "Про функціонування КП Луцькреклама". Крім того, ми підготували проект рішення щодо затвердження нового статуту. Тому як тільки "дійдуть руки", запропонуємо міській раді затвердити його у новій редакції.

– Цього року прийняли нову Концепцію розміщення реклами та вивісок у Луцьку. Які у вас були пропозиції стосовно Концепції і чи всі вони були враховані?

– В нас було досить багато пропозицій, оскільки ми із самого початку були співрозробниками Концепції. Зокрема, ми рекомендували включити в неї інформацію щодо належного встановлення вивісок. В цьому стратегічному документі виписані такі речі, як поступове скорочення кількості зовнішньої реклами (в основному в центральній частині міста), приведення її до певних стандартів. Наприклад, розміщення "кричущої" яскравої реклами та вивісок у центральній та історичній частинах міста не буде вітатися. Хоча тут є нюанс - відповідно до Закону України "Про рекламу" КП "Луцькреклама", міська рада не мають права втручатися у зміст реклами.

Колись цю рекламу впорядкують

Тому нова Концепція більше стосується місць розміщення, зонування та визначення припустимих типів рекламних засобів і є не зобов'язуючим документом, а швидше стратегічним, який має рекомендаційний характер. Луцьк став одним з перших міст України, що вийшло з такою ініціативою. Гарно працює у цьому напрямку Львів, але в них є суттєва перевага - майже 100 га центральної частини міста перебуває під захистом ЮНЕСКО. Це значно ускладнює процедуру отримання дозволів на рекламу та погодження вивісок для підприємців.

Однак зараз Луцька міська рада вже обговорює варіанти розробки схем вигляду центральних вулиць міста з "ідеальними" вивісками, які планується затвердити колегіальним рішенням. Таке рішення буде обов'язковим до виконання суб'єктами господарювання міста.

– Але нещодавно один з мобільних операторів якраз таки розмістив червону вивіску на своєму магазині на вулиці Лесі Українки. Чи відповідає вона новим вимогам?

– Вигляд цієї вивіски узгоджений з управлінням архітектури міської ради, в неї є відповідний паспорт і погодження головного архітектора, вона повністю відповідає порядку розміщення вивісок у Луцьку. І, погодьтеся, виглядає значно краще ніж попередня потворна червона вивіска "Секонд-хенду".

– А чому ж вивіска "Сенконд-хенду", яка була останньою краплею і поштовхом до прийняття Концепції, не влаштувала громадськість?

Пам'ятаєте цей "брутальний" "Секонд-Хенд"?

– Я б не сказав, що ця вивіска була вирішальним поштовхом, бо Порядок розміщення вивісок був напрацьований вже давно, і міська рада поступово йшла до його обговорення та затвердження. Тут більшим каталізатором, на мою думку, стала небайдужість місцевої громади, яка отримала багато досить дієвих інструментів впливу на владу. Звернення, петиції, запити, письмово чи через Інтернет - все це зараз розглядається міською радою. Зо три роки тому важко навіть було уявити, що громада без мітингів та пікетів ефективно впливатиме на владу. А ця вивіска дійсно мала настільки непривабливий вигляд, що не потрібно було закінчувати інститут мистецтв, щоб це зрозуміти.

Рекламні конструкції поступово переміщуються у "спальні" райони та "промзони"

– Але коли прийняли цю Концепцію, то ледь не на кожному кроці говорили про масштабну і негайну зачистку міста від реклами, особливо в центрі. А спостерігаємо таку ситуацію, що знімають одну рекламу, а на її місці вішають іншу.

– По-перше, той, хто мав якісь ілюзії про те, що все зміниться одразу, - це люди, які, мабуть, ніколи не мали справ зі сферою місцевого самоврядування, дотриманням вимог чинного законодавства та роботою з підприємцями. Поступово вигляд центральної частини міста все ж таки змінюється. Якщо, наприклад, ми зараз вольовим рішенням (так, як було з гаражами) демонтуємо всю рекламу, то матимемо велику проблему. Бо все ж таки міська влада розуміє, що в цей складний час підприємці вкладають кошти в свій бізнес, рекламу, платять податки та зарплати. Якщо ми в терміновому порядку демонтуємо велику частину реклами, то замість охайних фасадів багатьох будинків в нас на будівлях по півроку будуть стирчати іржаві скелети. Тому до цієї проблеми треба підходити дуже виважено. І ще раз наголошую: Концепція має стратегічний та рекомендаційний характер, і вона не може зобов'язати людей зняти рекламу негайно.

– Але я веду до того, що, незважаючи на нову Концепцію, зовнішньої реклами в місті не стало менше…

– Я вам навіть більше скажу: кількість реклами в місті постійно збільшується, однак рекламні конструкції поступово переміщуються у "спальні" райони та "промзони".

– А коли вже остаточно зникне вся реклама з будинку, що на проспекті Волі?

– На цьому будинку 5 або 6 діючих дозволів на декілька конструкцій. Я б поставив питання по-іншому: чи дійсно ви впевнені, що хочете, щоб ця реклама була з нього знята? Якщо підійти і подивитись уважніше на цей будинок, то побачите, в якому він стані. Якщо зняти найбільші банери, то ви просто жахнетесь. Наскільки я пам'ятаю, ці рекламні засоби свого часу були розміщені, щоб якось прикрити непривабливий вигляд стін цього будинку. Дія дозволів на дані конструкції закінчується орієнтовно у 2018 -2019 роках. Проте потім постане питання: "Що ж робити із зовнішнім виглядом цього будинку?". Це вже питання правил благоустрою міста.

Заліплений рекламою будинок в центрі міста

Слід зауважити, що в центрі міста є й інші діючі дозволи на розміщення реклами до 2018 - 2019 років. Для прикладу, це стосується білбордів напроти зупинки ЦУМу. Тобто ці щити будуть достоювати до закінчення дій дозволів, і далі такий дозвіл продовжуватися не буде. Обранці місцевої громади визначили такі правила, і якщо хтось із підприємців буде нахабно ігнорувати їх, тоді і ми відповідно на це реагуватимемо.

– Чи часто виникають конфлікти з підприємцями, коли ви їх просите зняти рекламу чи вивіску, яка не відповідає Порядку?

– Дивлячись як кваліфікувати слово "конфлікт". Траплялись різні ситуації, але нам завжди вдавалось знаходити спільну мову з суб'єктами господарювання, пояснюючи, що вони відіграють певну роль у зовнішньому вигляді міста. І вони це розуміють. Крім того, в нас є певні важелі впливу – це штрафи і проведення примусових демонтажів на вимогу КП "Луцькреклама" чи відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради. Наприклад, цього року вже демонтовано майже 360 конструкцій.

Так не можна розміщувати вивісок

– Які штрафи?

– Під час виявлення незаконно розміщеної реклами складаються акти та вимоги щодо усунення порушення. У невиконання вимог, до управління захисту прав споживачів спрямовується подання та накладаються відповідні штрафні санкції. Зазвичай, це від 800 до 10 тисяч гривень. Далі - примусовий демонтаж.

– Чи були позови від підприємців в суд на КП "Луцькреклама"?

– До якихось відвертих "розбірок" в суді ще не доходило, але були досудові з'ясування стосунків. Втім, нам завжди вдавалось юридично довести та переконати опонентів, що ми праві.

а так - можна

– Раніше в інформаційному полі часто з'являлась інформація про те, що депутати міськради пропонували закрити КП через його збитковість. То як вам вдалось цього уникнути?

– Два роки після відновлення діяльності у 2012 році підприємство знаходилося у досить невизначеному та підвішеному статі. Зараз КП Луцькреклама щороку створює прорахований наперед план фінансової діяльності, якого дотримується досить чітко. Керівництво міської ради та депутати бачать всі наші кроки. Щороку підприємство збільшує обсяг коштів перерахованих до місцевого бюджету.

Автор:Юлія Остапович
Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook.
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
22.12.2016 14:00
Переглядів2944
Коментарів8
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
16:46
23.12.2016
тарас
чергове пяте колесо для волинських підприємців робти нічого не вміємо а ось ПОРЕГУЛЮВАТи це залюбки.... а чим ви допомагаєте підприємцям ПАНЕ на податковому утриманні???
09:16
23.12.2016
А я стенд відновив би і за 20 тисяч. куди звертатися?
11:06
23.12.2016
Це ж Луцьк
0
0
Та вже пізно(
00:12
23.12.2016
Тетяна
90 000 грн впритул на стенд Небесна сотня? Ви з глузду зїхали??? Чергове відмиття коштів. Я працюю в цій сфері. Вартість відновлення такого стенду максимум 30000 і це вже з націнкою рекламної компанії. Хоча як взагалі на такому можна заробляти... Факторія, у вас якісь звязки у владі? Не соромно?
09:17
23.12.2016
До Тетяни
1
0
Хм... Цікавий поворот..але якщо це правда...то їм великий гріх відмивати гроші на такій біді
18:05
22.12.2016
Свідомий
непочатий край роботи. аби не заважали кришувальники-депутати-бізнесмени
16:13
22.12.2016
Валентина К.
Цікаве інтерв'ю!
16:13
22.12.2016
Шалапін
А порядок з рекламою ще наводити і наводити...
останні новини
Вибір редактора

Рейтинг