Поділитись:

Бути чи не бути аеропорту в Луцьку?

Субота, 25 лютого 2017, 12:00

Лучанам поки залишається мріяти про можливість літати з місцевого аеропорту по Україні або за кордон. У Луцьку наразі немає діючого цивільного аеропорту. Літак, що знаходиться на проспекті Молоді, вже наче символ того, що пасажирські літаки з Луцька не літають. У сусідніх містах – Львові та Рівному – аеропорти є. Щоб полетіти в інше місто або ж країну, лучани змушені додатково витрачати свій час та гроші.

Волиняни ще користуються послугами аеропорту "Бориспіль" або "Жуляни". Також їздять за кордон, наприклад, до летовища у Варшаві. Літають з аеропорту, що знаходиться у місті Свіднік "Lublin Airport", який знаходиться неподалік Любліна. Його відкрили наприкінці 2012 року. Там чимало авіарейсів для пасажирів, а за вильотами можна спостерігати онлайн, зайшовши на сайт.

"Lublin Airport"

"Lublin Airport"

"Lublin Airport"

В країнах ЄС досить часто можна знайти вигідну ціну квитків, що дешевше коштують, ніж в Україні. Тому українці часто користуються послугами іноземних терміналів.

За інформацією cайту zik.ua, на терміналі Вроцлавського аеропорту в Польщі з'явились вказівники українською мовою. Це справжній приклад того, як потрібно боротися за клієнтів. Українці відтепер можуть отримати інформацію рідною мовою.

До Львова з Луцька за 40 хвилин – поки минуле

Луцьк – інвестиційно привабливе місто, адже Волинська область межує з Польщею та Білоруссю. Поява аеропорту спростила б життя багатьом волинянам, а туристам було б простіше діставатись до місця призначення.

Раніше з аеропорту біля Луцька можна було долетіти до Львова за 40 хвилин. Про це пише сайт "Хроніки Любарта". Зараз автобусом з Луцька до Львова їхати орієнтовно чотири години. Раніше, коли дорожнє покриття було ще не відремонтоване, така подорож могла зайняти шість і більше годин. Адже водії були змушені об'їжджати величезні ями на дорогах. Автомобілем – від двох з половиною годин.

За інформацією "Хронік Любарта", раніше польоти здійснювались з аеропорту за 12 км від міста біля села Крупа. Як зазначено на сайті, з летовища, відкритого у 1984 році, були регулярні рейси до Києва, Одеси, Сімферополя, Харкова, Донецька, Москви та ближчі населені пункти. Літали навіть до Стамбула. Подорожувати було швидко і комфортно. Після розпаду Радянського Союзу виникли проблеми, і у 1997 році аеропорт закрили.

У минулому році небо Луцька відкрили для польотів військових літаків Повітряних сил Збройних сил України. Це були планові навчання, які неодноразово привертали увагу лучан. Польоти відбувались на військовому аеродромі.

У влади є бажання відкрити аеротермінал у 2017 році

Наприкінці 2016 року в лучан з'явилася надія, що термінал аеропорту таки запрацює. Але вже на іншому місці, де розташований місцевий військовий аеродром. Голова Волинської ОДА Володимир Гунчик розповів журналісту "Четвертої влади" Юрію Горбачу, що у 2017 році є план запустити проект експлуатації військового аеродрому в цивільних цілях.

"Є попереднє погодження з Міністерством оборони. Два роки ми не могли погодити розміщення цивільного терміналу на військовому аеродромі. Сьогодні таке погодження є, напрацьовується проект, і для розвитку Волині величезним успіхом було б, якби ми мали можливість приймати цивільні літаки на звичайних засадах, а не через дозвіл військового командування", – повідомив Володимир Гунчик журналісту.

Також, за інформацією "Четвертої влади", голова Волинської ОДА хоче реалізували проект розміщення на військовому аеродромі постійно діючої військової частини. Це дасть можливість освоїти інфраструктуру, відповідні надходження в міський бюджет. Зокрема, на базі 31-го і 34-го військових містечок планується розпочати масштабний житловий проект, який дасть можливість за 3-5 років побудувати близько 3 тисяч квартир.

Представник міськради має сумніви, що у цьому році запрацює аеропорт

Перший заступник Луцького міського голови Тарас Яковлев зазначив, що аеропорт Луцьку дуже потрібен.

"В нас є прекрасна злітно-посадкова cмуга. Для всіх це була б ефективна співпраця. Військові заробляли б додаткові кошти, інвесторам треба збудувати тільки термінал, бо вся інша інфраструктури вже є і в хорошому стані", – зазначив він.

Тарас Яковлев вважає малоймовірною можливість початку роботи цивільного аеропорту до кінця року.

"Попередня згода військових є, однак, знаючи труднощі проходження таких рішень по Міністерству оборони, боюсь, довго займе часу. До кінця року це є малоймовірним. В голови Волинської ОДА є велике бажання якнайшвидше реалізувати проект, і ми готові у всьому допомагати. Тому вважаю, що аеропорту в Луцьку бути", – сказав він.

Цікаво, що й раніше були спроби "відродити" аеропорт у Луцьку. Зокрема, комунальне підприємство "Аеропорт Луцьк" існує до цього часу. Наприкінці 2009 року на посаду керівника комунального підприємства "Аеропорт Луцьк" Волинською облрадою був призначений Василь Байцим. Він активно працював на цій посаді у 2010 році.

Василь Байцим і досі переконаний, що аеропорт в Луцьку потрібен.

"На мою думку, потрібно робити все можливе, щоб аеропорт було відкрито якнайшвидше там, де це можливо з огляду на умови правил сертифікації та безпеки польотів", – сказав він.

Зі слів Василя Байцима, у 2009 році він мав на руках усі угоди, підписані між тогочасним Прем'єр-Міністром України Юлією Тимошенко, Головою Волинської ОДА Миколою Романюком (який нещодавно помер від хвороби, – авт.) та головою Волинської обласної ради Анатолієм Грицюком про фінансування будівництва аеровокзалу. У 2010 році гроші на фінансування цих робіт були в проекті державного бюджету, але після перемоги на виборах Віктора Януковича проект не був профінансований. Тоді на виборах Юлія Тимошенко, яка підтримувала ініціативу проекту, посіла другу позицію.

Волиняни – за початок роботи цивільного аеропорту

Декількох волинян запитали, чи потрібен, на їхню думку, аеропорт у Луцьку? Вони також розповіли, чи користувалися б послугами аеропорту, якби термінал відкрили в обласному центрі.

Лучанка Христина Лесюк розповіла, що хотіла б користуватись послугами місцевого аеропорту, якби він запрацював, бо це зручно. Не потрібно їхати у Львів чи Київ, додатково винаймати готель, витрачати час і сили на дорогу.

"Коли я вчилась в університеті (закінчувала "Туризм і готельне господарство", – авт.), нам пояснювали, що аеропорт у Луцьку зможе розвантажити пасажиропотік з Європи і стати своєрідною з'єднувальною ланкою між містами України і, скажімо, Польщі та Білорусі. Наскільки це зараз відповідає дійсності, я не можу судити, бо я не експерт. Але наявність аеропорту в місті є свідченням того, що воно розвивається, збільшується. Це інфраструктура, і робочі місця, і охочі відвідати місто. Я завжди під час пересадок намагаюсь дізнатись більше про туристичні об'єкти і за можливості щось відвідати", – зазначила Христина Лесюк.

Зараз дівчина живе і працює в Китаї. Якщо має летіти в іншу країну, користується послугами аеропорту "Бориспіль" або "Жуляни".

"Бориспіль"

"Все залежить від потрібного рейсу, хоча новий термінал аеропорту "Жуляни" мені подобається більше. В Китай летіла з "Борисполя", бо з України це єдиний прямий рейс, через Росію їхати бажання не було", – сказала вона.

Луцький фотограф Олег Гордіюк вважає, що запуск лоукостів Україна-Польща, Україна-Німеччина та інші країни в парі міг би створити додатковий інтерес для туристів до історії Луцька.

Олег Гордіюк зазначив, що від цінової політики залежить, чи буде він користуватися послугами аеропорту в Луцьку.

"Деколи в рази дешевше доїхати до Варшави, далі на лоукості долетіти в Барселону чи Осло, ніж летіти зі Львова прямим рейсом", – сказав він.

Перекладач Олена Семенюк теж вважає, що аеропорт у Луцьку потрібен. І не бачить жодної причини у цьому сумніватися.

"Я б час від часу користувалася місцевим аеропортом. Як мінімум для того, щоб, не витрачаючи купу часу, подорожувати Україною. А взагалі наявність аеропорту відкриває абсолютно нові мандрівні (і не тільки) можливості", – зазначила вона.

Перед поїздкою за кордон Олена Семенюк стежить за різноманітними акціями і бере до уваги Львів, Київ, Одесу, польські міста. Тобто ті аеропорти, до яких відносно просто дістатися з Луцька.

Лучанка Юлія Сідімянцева часто подорожує і буває за кордоном.

"Я зазвичай літаю з аеропорту "Modlin" біля Варшави, оскільки саме там є авіакомпанії-лоукостери, такі як мій улюблений "Ryanair". Квитки зазвичай шукаю або безпосередньо на сайті цієї авіакомпанії, або на сайті Skyscanner, де можна порівнювати ціни багатьох авіакомпаній на один напрямок, обираючи найдешевшу пропозицію", – зазначила вона.

Юлія Сідімянцева теж вважає, що аеропорт у Луцьку потрібен.

"Я б залюбки користувалася послугами аеропорту в Луцьку. Навіть якщо там буде лише "МАУ", це все одно спростить життя. Краще заплатити більше та заощадити час, ніж кожного разу перетинати українсько-польський кордон та стояти в чергах", – сказала вона.

На її думку, аеропорт у Луцьку потрібен сім'ям, які люблять подорожувати з маленькими дітьми, а зараз змушені їхати до Києва чи Львова, аби сісти на літак.

"Крім того, зважаючи на погане залізничне сполучення між обласними центрами України, було б доречно мати аеропорти в кожному з них, як це є у більшості країн Євросоюзу", – додала вона.

Що потрібно для вільного повітряного простору з ЄС?

За даними аналітиків Інформаційної компанії "Сильніші разом!", Україна очікує на підписання Угоди про спільний авіаційний простір останні три роки. Угода була парафована ще в 2013 році, однак замерла на місці. Одна з причин – неузгодженість щодо територіальної приналежності аеропорту Гібралтар.

За інформацією аналітиків компанії, підписавши дану Угоду, Україна бере на себе зобов'язання привести своє законодавство у сферах безпеки польотів, авіаційної безпеки, організації повітряного руху, захисту навколишнього середовища, захисту прав споживачів, систем комп'ютерного бронювання, а також стосовно соціальних аспектів до стандартів ЄС. Коли ця угода запрацює на повну, будуть діяти єдині правила гри. А це підвищить конкуренцію, будуть переваги для інвесторів, пасажирів аеропортів та авіаційних компаній.

Українці очікують на прихід нових лоукостів. Адже лоукости надають послуги за цінами нижчими, ніж традиційні авіалінії. В Україні вже працюють лоукости – Пегасус та ВіззЕйр в аеропортах "Київ" та "Львів".

В Україні навіть з'явилась петиція зі зверненням до Кабінету Міністрів України, щоб у країні почали діяти доступні авіарейси. Поки зібрано 32 підписи з 25000 необхідних. Активісти закликають знайти рішення щодо доступної вартості авіаквитків і запропонувати громадськості.

Автор: Мая Голуб

Надрукувати
мітки:
коментарів
08 березня 2024
02 березня 2024
29 лютого 2024
24 лютого 2024
21 лютого 2024
01 лютого 2024
25 січня 2024
24 січня 2024
19 січня 2024
15 січня 2024