Поділитись:

Вартість проїзду в тролейбусах: підвищувати чи ні?

Субота, 04 березня 2017, 21:00

У Луцьку заговорили про здорожчання проїзду у тролейбусах.

Зокрема на сайті міської ради розмістили проект рішення, у якому з 1 квітня планують підняти ціну квитка у тролейбусах до 3 гривень.

Як пояснив Конкуренту директор ЛПЕ Ігор Грицюк, тариф, який діє сьогодні (2 гривні), не покриває витрат і може призвести до зупинки підприємства.

"Поясню: із 1 січня 2017 року вартість, яку сплачує ЛПЕ за електроенергію, збільшилась у 1,8 разів. Зараз ми платимо 2,36 копійок за 1 кіловат енергії. У 2013 році витрати на електроенергію становили майже 2 мільйони гривень . Ми, при цьому, не платили живими грішми, а держава нам оплачувала ці витрати за взаємозаліком. Так як ми перевозили пасажирів, відповідно до законодавства, держава повинна відшкодовувати витрати, які підприємство несе за перевезення пільговиків. Для цього закладались кошти у бюджет України, був розподіл коштів на місцевому рівні, підприємство їх отримувало. Щороку підприємство недофінансовувалося десь приблизно наполовину. Тобто якщо за весь рік потрібно було близько 30 мільйонів для відшкодування за перевезення пільговиків, то було відшкодовано близько 15 мільйонів гривень", – зазначив очільник ЛПЕ.

Натомість у 2016-2017 роках у держбюджет не закладено жодної гривні на відшкодування пільговиків.

"Завдяки міському голові, нині покійному Миколі Романюку, та депутатському корпусу, міська рада взяла на себе зобов'язання відшкодування підприємству витрати за пільговиків. Тобто про тих пільговиків, які їздять в тролейбусах у Луцьку, піклується міська рада. 1 січня 2017 року наказом НКРЕ скасовано всі пільги на користування електроенергією, і вартість електроенергії для підприємств зросла в 1,8 разів. Тобто, по-перше, у 2016-2017 роках взагалі держава не заклала кошти на перевезення пільговиків. Нині всі пільговики перебувають на забезпеченні міської ради. По-друге, підняли тариф до 2, 36 копійок за 1 кВт електроенергії. До того ж щомісяця буде відбуватися подорожчання електроенергії", – пояснив Ігор Грицюк.

Лише за січень 2017 підприємство заплатило майже 2 мільйони гривень за користування електроенергією, коли у 2013 така ж сума була сплачена за весь рік.

"Підприємство надає послуги з перевезення пасажирів електротранспортом, ми подаємо розрахунки затрат, які несе підприємство до мерії. І міська рада сама визначає, на скільки ми повинні підняти тарифи. Зрозуміло, що чинний тариф не покриє затрат на електроенергію та оплату праці працівників, не кажучи про забезпечення належного стану транспорту", – зазначив керівник ЛПЕ.

Натомість член Громадської ради Мар'яна Сорочук, яка нещодавно запустила флешмоб на підтримку електротранспорту, переконана, що підвищення вартості проїзду в тролейбусах нічого не дасть. З її слів, виручена від підвищення різниця попаде в прірву, а ЛПЕ з часом збанкрутує і зникне, або його приватизують.

Вона запропонувала альтернативний вихід із ситуації:

"На мій погляд, до цього питання треба підійти комплексно:

1. Скасувати вакханалію з пільговим проїздом. Так, можна встановивти або денний ліміт поїздок (від 4 до 6 максимум), або монетизувати пільги. При монетизації віддати пільговикам право розпоряджатися цим десятком гривень (витрачати надані кошти на проїзд, або на будь-що на їх вибір).

За обидвох варіантів потрібно ввести пластикову картку лучанина, яка стане універсальними платіжним інструментом й закумулює в собі усі соціальні пільги та виплати.

2. Перевести частину функцій ЛПЕ на аутсорсинг.

Для початку:

  • Систему продажу квитків та контроль за їх наявністю. Це дозволить уникнути внутрішні крадіжки виручки кондукторами та підвищить стягнення штрафів, які б я теж підвищила у десятки разів.
  • Ремонт та обслуговування рухомого складу.
  • Крайня необхідність у написанні нормальної програми реконструкції ЛПЕ, а за тим інвестиційного проекту до ЄІБ (Європейський Інвестиційний Банк), який дає вигідні кредити під навіть 1% річних.

Інвестиції спрямувати у три напрямки:

  • Оновлення рухомого складу (тролейбусів).
  • Оновлення контактної мережі.
  • Реконструкція тягових підстанцій із встановленням сучасного трансформаторного обладнання, яке може економити споживання електроенергії (за деякими підрахунками це до 40%економії).

Будь-які інші висловлювання чи дії, вважаю, що будуть популізмом і жодного ефекту не принесуть".

"Впевнена, що ЛПЕ може стати прибутковим підприємством, якщо прийде новий мер з європейськими поглядами й проведе аудит та революцію з громадським транспортом. Інакше банкрутство КП неминуче, й тоді приватні перевізники вилізуть нам на шию, і ми будемо Їх перевозити, а не вони нас", –додала Маряна Сорочук.

Про те, що вартість проїду в тролейбусах може зрости, говорив і заступник міського голови Сергій Григоренко.

Зокрема на брифінгу 3 березня він підтвердив, що ціну квитка таки планують підняти до 3-х гривень, адже суттєво здорожчала електроенергія. Натомість для учнів і студентів вартість проїзду хочуть зберегти у розмірі 1-ї гривні.

Таокж 27 березня в луцьких тролейбусах запрацюють валідатори, а це дозволить здійснюватимуть електронний облік квитків.

До слова, вартість проїзду в маршрутках також хочуть підняти. Квиток може здорожчати до 4 гривень вже в лютому.

Надрукувати
мітки:
коментарів