Поділитись:

Як "закохати" в Луцьк туристів: думки експертів

Неділя, 02 квітня 2017, 21:00
Як «закохати» в  Луцьк туристів: думки експертів

Як «закохати» в  Луцьк туристів: думки експертів

Луцьк – це справді приємне відкриття, неймовірна знахідка для туристів. Тут є куди піти і на що подивитись. Та щоб "закохати" в місто вибагливого туриста і змусити повернутись ще, міська влада, туристичні агенції та активні й креативні містяни вигадують все новіші й унікальніші "фішки", які вирізнятимуть Луцьк серед багатьох інших цікавих міст.

Про те, чим "заманити" у Луцьк туристів та як залишити незабутні враження про місто, Конкурент запитав у експертів, які активно популяризують Луцьк, його культуру, історію та традиції.

Катерина Теліпська, начальник управління туризму та промоції міста Луцької міської ради:

Як «закохати» в  Луцьк туристів: думки експертів

"Сьогодні в період активного розвитку внутрішнього туризму, коли міста конкурують між собою за любов туриста, потрібно шукати унікальні можливості, які б вирізняли нас на українському туристичному ринку. Луцьк, окрім багатої історико-культурної спадщини, має багато туристичних родзинок.

1. У Луцьку можна побачити одне із семи чудес України – Луцький замок або замок Любарта.

2. Один із найдавніших у світі образів Богородиці зберігається у Луцьку – ікона Холмської Божої Матері, яка, за легендою, написана євангелістом Лукою.

3. Підземелля Луцька, розміщені під Петропавлівським костелом, належать до п'ятірки наймістичніших в Україні.

4. У Луцьку відроджено давню професію луцького кликуна. Сьогодні із В'їзної вежі замку можна почути його сурму. А ще знайти сім скульптурних зображень цього персонажа

5. Перший український всюдихід, автомобіль із народними назвами "Волинянка", "Бандерівка", "Бойова машина Волині", який був зібраний у Луцьку. А незабаром на одній із них туристична фірма "Нові мандри" здійснюватиме оглядові екскурсії містом.

6. У Луцьку розташований найдовший у світі житловий будинок (архітектор – Василь Маловиця).

7. Перший і єдиний в Україні Музей дзвонів розташований теж у Луцьку.

8. Будинок Миколи Голованя, який увійшов у "ТОП-5 екстравагантних будівель України", також про нього пишуть в шкільних підручниках Оксфорда.

9. У Луцьку в кав'ярні "Золотий дукат" можна скуштувати тістечко "Розалінка", яке готується за давніми, відновленими з архівних документів рецептами кондитерського дому італійця Чезаре Розаліні, який працював у Луцьку на початку 20 ст.

10. Лише у Луцьку можна скуштувати справжній князівський диво-напій – питний мед, яким частувались князі і лицарі на бенкетах та гостинах.

А ще Луцьк унікальний тим, що тут свій перший вірш "Надія" написала Леся Українка. А сьогодні можна посидіти під ясеном (до речі, одним із найстаріших ясенів України, його вік — понад 200 років!), де маленька Леся складала перші рими. У Луцьку народилась колишня принцеса Сіаму (Таїланду) НаПхітсанулок (при народженні — Катерина Десницька).

У Луцьку народились і відомі люди сучаності: українська письменниця Оксана Забужко, лідер гурту "Тартак" Олександр Положинський, спортсменки Яна Беломоіна та Марія Повх. Тут живуть Володимир Лис та тріо Мареничів. У нашому місті відбуваються унікальні фестивалі: "Бандерштат", "Ніч в Луцькому замку", "Поліське літо з фольклором".

Та це лише невеличка частинка того, чим цікаве наше місто. Тішить те, що сьогодні активною є луцька молодь і вболіває за розвиток туристичної галузі. Нещодавно лучанка Мар'яна Сорочук організувала першу зустріч по обговоренню і напрацюванню туристичних "фішок" Луцька. Серед них: нові події, рекреаційні зони, гастрономічні родзинки, нові об'єкти, які варто показувати. Під час зустрічі з'явились зовсім неочікувані ідеї, які, я переконана, незабаром будуть втілені в життя.

Туристи, відкриваючи для себе нові світи, мандруючи від країни до країни, з міста в місто, шукають не лише нових знань, а й неповторних емоцій.

Як каже Вальдемар Едвардович, відомий луцький краєзнавець: "Якщо місто не має легенд, їх треба вигадати". Тому у нас зараз є чудова можливість створювати свої легенди, свої туристичні "фішки", які збагатять туристичний образ Луцька та приваблять велику кількість туристів, спраглих до нових вражень".

Олександр Котис, краєзнавець, журналіст:

Як «закохати» в  Луцьк туристів: думки експертів

Думаю, Музей волинської ікони – найкраща з таких "фішок". Якщо брати текстову історію, то це розповіді про Велике князівство Литовське, про Вітовта, його корону і про З'їзд монархів. Ну і будиночок Голованя, який насправді є неоднозначним, бо не всім подобається, але він дуже оригінальний і дуже вирізняється.

Мар'яна Сорочук, член Громадської ради:

Як «закохати» в  Луцьк туристів: думки експертів

По-перше, що таке "турфішки" в ширшому розумінні? "Турфішки" – це ті цікавинки, особливості громадського простору в місті, які якісно вирізняють його від інших міст, задають атмосферу та роблять туристично привабливим. Це як особливий мікс зовнішності, характеру, стилю одягу, поведінки та інтересів людини, які роблять її душею компанії, цікавою для оточення, бажаною для дружби.

По-друге, як відбувається процес їхньої розробки та яким має бути результат? Луцьку пощастило, що зараз напрацюванням туристичних фішок займається у співпраці міська влада, бізнес та громада. Зокрема, цим займаються Управління промоції та туризму міста Луцька та залучена за конкурсом громадська організація, яка розробляє стратегію міста. З боку бізнесу деякі "фішки" вже напрацювали та впровадили члени Туристичного альянсу Луцька (платформи, яка об'єднує гравців туристичної індустрії та бізнесу: заклади харчування, готелі, спеціалізовані магазини і т.д.)

По-третє, як лучанам долучатися до процесу? Нещодавно я ініціювала неформальну зустріч активних креативних лучан, де ми ділилися своїм баченням того, чим би ми хотіли наповнити наше місто, щоб зробити цікавим не лише для туристів, а й для нас самих. Бо хто як не ми можемо придумати щось цікаве, веселе, миле, креативне, інтригуюче, бешкетне чи драйвове, те, що радує і становить цінність саме для нас, лучан?

Спершу всі ми кинулись продукувати ідеї на зразок створення чогось нового: луцької Венеції з катанням на човниках у центральному парку, введення до меню ресторанів та кафе питних медів, медовиків та "розалінок" чи картопляної ковбаси, створення Гарбузового фестивалю, історичної реконструкції З'їзду монархів, посадку жасминового саду чи люпинового поля... І так ми зрозуміли, що всі ідеї класні, проте їх ціла купа і чим їх об'єднати? Тоді ми зійшлися на думці, що спершу треба придумати ідею того, який він, туристичний Луцьк, яка його основна "фішка". І тут мова не про Луцький замок, а про те, за чим ти сюди їдеш, які відчуття, бажання він задовольняє. Чим саме дихає Луцьк: романтикою, драйвом, відпочинком, дитячим сміхом, розміреністю чи різномаїттям? І вже після того, як ми визначимо сенси, ми легко заповнимо його доречними "фІшками". Крайня ідея команди стосувалась того, що наше місто може стати своєрідним Лас-Вегасом, де можна спробувати багато різних розваг в експрес-режимі за оди-два дні чи навіть організувати тут швидке весілля.

Наразі у роботі громадської команди перерва, доки ми думаємо над основною "фішкою". Тож кожен бажаючий може долучатись, зокрема через Фейсбук, написавши про свою ідею чи бажання попрацювати в групі.

По-четверте, яким чином це фінансуватиметься? Перш за все, треба розуміти, що деякі речі не потребують жодного фінансування, як, до прикладу, створення місцевих байок чи звичаїв. Деякі можуть бути реалізовані за власнокошт членів Туристичного альянсу у їх же закладах. Ідеї ж лучан можна буде реалізовувати за кошт Конкурсу місцевих ініціатив чи кошт партисипаторного бюджету, а також, як це можливо у цьому році, за рахунок пітчингу проектів. Більш глобальні та вартісні будуть реалізовуватись за кошт бюджету розвитку міста чи за рахунок грантових коштів".

Надрукувати
мітки:
коментарів