Поділитись:

Навіщо зносять гаражі у Луцьку

Субота, 12 серпня 2017, 21:00

Активні роботи щодо демонтажу незаконних гаражів тривають у Луцьку з 2015 року. Виконком видає рішення за рішенням, а муніципали сумлінно звітують про зроблене у соцмережі. І через раз знаходять у гаражах, які підпадають під демонтаж, щось цікавеньке: то купу мотлоху, а то й купу номерних знаків.

Люди часом обурюються, але Луцьк стає вільнішим. Для чого зносять гаражі і чому це потрібно, дізнавався "Конкурент".

Юлія Сиротинська, очільниця департаменту муніципальної варти

"Гаражі почали демонтувати, бо змінилося законодавство. Те, що дозволялося в радянські часи і було нормальним, сьогодні негарно і неестетично. Закордоном люди не мають поняття про гаражі, конструкції, сараї, обмеження руху через балки. Все цивілізовано. 90 % у тих гаражах не зберігають автомобілі, це об'єкти, в яких збирають мотлох. Це пережитки радянського бачення. Адже за радянських часів ніхто не будував паркінги, підземні парковки. Це ж не тільки в Луцьку демонтують гаражі. Чернігів, Чернівці, Вінниця, Одеса, Київ, Івано-Франківськ, Кам'янець-Подільський ще активніше здійснюють ці роботи. У дворах на Соборності, 7, 8, 4, 14, 14а, 16 ми зняли більш ніж 60 гаражів. Тепер там зелена зона, стоїть дитячий майданчик, і там, де стояло 8 гаражів, припарковано 15 автомобілів. Правила благоустрою ніхто не скасовував. Закон України теж. Земельне законодавство говорить про те, що якщо будь-яка конструкція стоїть на території міста, вона повинна мати дозвільні документи".

Юлія Сиротинська розповідає, що спочатку було важко.

"Це було чимось новим. Зараз уже ніхто ніяк не реагує. Бачать наші наліпки, і 90 % людей стараються самі демонтувати свої гаражі. Коли ми робимо демонтажі, буває, що навіть немає власників тих гаражів. Люди самі звертаються, аби зняти різні конструкції, щоб відремонтувати двір. Адже хочуть там, наприклад, встановити дитячий майданчик", – каже вона.

З її слів, торік було 4 випадки, коли після демонтажу незаконних конструкцій, їх встановили заново. І це переважно комерційні об'єкти.

"Була одна ситуація щодо гаража, його в одному місці забрали, а в іншому намагалися встановити. Але це питання зразу вирішили", – каже Сиротинська.

Станіслав Потайчук, директор ЖКП 11

"Питання в тому, коли гаражі встановлювали і хто давав дозвіл. Вони встановлювалися тимчасово. Тепер ми до того стосунку не маємо. Мешканці платять пропорційно за територію, адже все в спільному користуванні. Якщо дають дозвіл на гараж – я не заперечую. Але якщо один поставив гараж, а інший не поставив – всі ж не можуть заставити двір. А дозвіл надають компетентні органи: міська рада, земельний відділ, і на це треба мати відповідні підстави. В кого є інвалідність, то тому необхідно мати той гараж в дворі. А для інших є відповідні місця, є парковки. Зараз є й таке, що в одній квартирі – три машини. То ж що, один господар поставить три гаражі? Нісенітниця".

Станіслав Потайчук каже, що люди обурюються, але якщо є рішення про демонтаж, то нічого зробити не можуть.

"Це теж саме, якби я прийшов у чиюсь квартиру і поставив своє ліжко. Попередньо було, що використовували гаражі за призначенням, але це було після розвалу Радянського Союзу. Є ж мешканці, які поз'їжджали і залишили ті гаражі, і вони вже нікому не потрібні. А є й такі, які використовують не за призначенням. У нас на території всі незаконні гаражі знесли торік", – розповідає він.

Надрукувати
мітки:
коментарів