"Вивіски в законі": як у Луцьку діє порядок та що у ньому варто змінити

Уже понад рік у Луцьку діє порядок розміщення вивісок. Обласний центр був одним із перших міст в Україні, де цю проблему окреслили у зрозумілі та єдині правила. Втім, керівник КП "Луцькреклама" Олександр Ковальський не приховує, що виписані норми можна і потрібно вдосконалити. А у широкій перспективі потрібно допрацьовувати і національне законодавство про рекламу, втім це вже в руках народних депутатів.

ЯК ЗРОБИТИ ВИВІСКУ?

Порядок щодо вивісок, який затвердила Луцька міська рада, стосується усіх підприємств, організацій різних форми власності, що діють на території міста. Наприклад, у вашої фірми є офіс і ви хочете розмістити вивіску. На ній ви можете розмістити інформацію про назву підприємства, час та графік роботи та вид діяльності, якщо це не випливає із назви. При цьому вказана інформація не повинна містити закликів до придбання товару чи послуги, адже це вже підпадатиме під дію іншого нормативного акту і вважатиметься зовнішньою рекламою, за яку необхідно сплачувати у міську казну.

Основні вимоги до вивісок наступні:

  • площа вивіски (інформаційної таблички) не повинна перевищувати три квадратні метри (інакше це вже буде зовнішня реклама і вам доведеться за неї платити збір). Хоча є нюанси і враховується пропорційність приміщення до розміру вивіски;
  • розмістити вивіску можна на фасаді входу до приміщення (зліва або справа), над входом, на поверсі, якщо мова йде про внутрішнє приміщення, між віконними прорізами першого поверху, або між віконними прорізами першого та другого поверхів. АЛЕ, у цьому випадку вона не повинна заходити вище, аніж нижній край вікна другого поверху будинку;
  • якщо ваш офіс у будинку, що має статус культурної пам'ятки, то вигляд вивіски має також погодити уповноважений орган охорони культурної спадщини. Щодо розміщення вивісок у таких зонах чи будинках діють чіткіші вимоги щодо освітлення, матеріалу, зовнішнього вигляду;
  • якщо ви разом з кимось винаймаєте приміщення і маєте спільний вхід, то ваші вивіски на фасаді повинні бути на невеликих табличках однакового розміру (загальною площею до 3 кв. м) та виготовленні з однакового матеріалу. Розмістити їх можна праворуч чи ліворуч від входу;
  • ви не можете розмістити вивіску, яка б закривала балкони, вікна, лоджії, цінну ліпнину чи пластику;
  • наклеювати вивіски на фасад забороняється, разом із тим кріплення повинне витримувати належні вітрові навантаження, забезпечувати жорсткість, міцність, стійкість, безпеку при експлуатації;
  • писати текст на вивісці потрібно без помилок та українською мовою, допускається додатковий перед на інші мови;
  • якщо ви вирішили підсвітити вивіску, то промені не повинні заважати мешканцям житлових будинків.

Так дозволено розміщувати вивіски

Варіанти законного розміщення

І так можна

З повним переліком вимог до оформлення вивісок можна ознайомитися у порядку.

"Після затвердження порядку розміщення вивісок міська рада надала підприємцям певний час, на ознайомлення з документом. Адже мета прийняття порядку розміщення вивісок - це зміна ставлення підприємців, місцевих та іногородніх до самого міста та його жителів. Погодьтеся, що ведучи бізнес у місті, нехтувати його зовнішнім виглядом та переслідувати лише комерційну мету - це неповага насамперед до лучан та гостей нашого древнього Лучеська. Судячи з логіки окремих підприємців (найчастіше з інших регіонів країни чи з-за кордону), чим яскравіше і недолугіше вивіска - тим ефективніше вона спрацьовує. Отже, з часу прийняття нового порядку наші інспектори рознесли майже 500 повідомлень щодо необхідності привести вивіски до вимог нового місцевого нормативного акту. Звісно, були і зовсім "кричущі" випадки. У такому разі оперативно виносилися рішення щодо негайного примусового демонтажу", - пояснює Олександр Ковальський.

А ось такі варіанти не бажані

Вивіска не повинна були в диспропорціях з приміщенням

Вивіска не повинна затуляти вікна

Вивіска не може займати територію балкону

ЯКА ПРОЦЕДУРА УЗГОДЖЕННЯ ВИВІСКИ?

І ось ви прочитали правила, обрали місце, текст, матеріал для вивіски. Та все ж, аби конструкція була законною, необхідно зробити паспорт вивіски та надати його на узгодження в управління містобудування та архітектури Луцької міської ради. Послуга ця безоплатна. Якщо мова йде про приміщення чи зони культурної спадщини, то погодження необхідно отримати і в уповноваженого органу, що займається охороною цієї спадщини.

"Звісно, у такій процедурі узгодження вивісок є певні недоліки, що ускладнюють життя підприємцям, але й зовсім відпустити контроль за розміщенням вивісок було б невірним кроком міської влади, - зауважує директор "Луцькреклами". - Тож, аби спростити цю дозвільну систему, варто вивчити й інші можливі варіанти. Наприклад, можна розглянути київську модель, яка почала діяти в столиці фактично з липня цього року. Відповідно до київського порядку підприємець повинен розробити проект вивіски, скласти її елементарне креслення з розмірами та зображенням на будівлі, виказанням типу матеріалу тощо та надати у Центр надання адміністративних послуг електронною поштою чи в паперовому вигляді. У разі якщо вивіска відповідає порядку, вона просто вноситься в єдину базу даних і не потребує якихось додаткових узгоджень, печаток чи підписів чиновників, про що повідомляється заявнику. Виняток складають зони історичної спадщини, тут однозначно потрібне погодження відповідних інституцій".

У Луцьку можна зустріти вивіски різного гатунку...

... і стилю

З моменту введення луцького порядку в силу, архітектурне управління міської ради підтримало майже 140 паспортів чинних чи нових вивісок, пояснює директор КП "Луцькреклама". Частина заявників таких віз не отримала, а, отже, періодично на виконком міської ради виносяться рішення щодо примусового демонтажу об'єктів, які не відповідають затвердженому порядку розміщення вивісок, а на підприємців накладаються стягнення при відмові самостійно провести демонтаж.

"В основному підприємці ідуть на зустріч міській владі та самостійно демонтують вивіски, що розміщені з порушеннями. Часи змінюються, країна змінюється і поступово свідомість людей змінюється. Заробляєш гроші в Луцьку – не псуй зовнішній вигляд нашого міста, будь свідомий того, що вигляд твого закладу, його вивіски чи рекламного засобу повинен вписуватися в естетику міста", - зазначає Олександр Ковальський.

***

Бізнес зазвичай негативно та болісно сприймає будь-яке втручання представників влади у свою діяльність. Ці почуття можна зрозуміти та підтримати. Втім, коли мова йде про загальну естетику міста, важливо враховувати почуття всіх. У соціальних мережах, звернення чи особистих розмовах часто чуємо нарікання на строкаті вивіски, що дисонують одна з одною. Втім такі впорядковані західні міста, які ми ставимо у приклад, змінювалися поступово і цей процес рушив з місця і в Луцьку.

Автор:Тетяна ГРІШИНА
Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook.
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
16.08.2017 21:00
Переглядів1306
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
Вибір редактора

Рейтинг