#Споживач. Чи повинен покупець платити за товар, який пошкодив у торговому залі?

Щодня ми укладаємо десятки угод. Наприклад, купуючи товари в магазині, відвідуючи перукарні чи користуючись громадським транспортом. Як споживачі ми набуваємо певних прав та обов'язків. Часто незнання цих правил призводить до конфліктів, непорозумінь чи навіть ошуканства. Наша обізнаність дозволить підвищити якість послуг та споживацьку культуру. Тому ІА "Конкурент" вирішило започаткувати рубрику #споживач, де за допомогою управління захисту прав споживачів головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області, відповідатиме на поширені питання. Свої питання та пропозиції просимо надсилати за адресою: editor@konkurent.in.ua.

Чи повинен покупець платити за товар, який пошкодив у торговому залі?

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з'ясувати, хто насправді винен у тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець?

ЧИТАТИ ТАКОЖ: VOX POPULI: ЧИ ПРОДАЮТЬ У ЛУЦЬКУ НЕЯКІСНІ ТОВАРИ (ФОТО)

Важливо зазначити, що закон України "Про захист прав споживачів" тут однозначно захищає покупця (споживача). Однак у подібних випадках часто буває багато нюансів.

Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його.

Коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові

Якщо ж адміністрація/охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу вину. Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам'ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти й однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам'ятати, що відповідно до ч. 2 ст.17 ч.2 Закону України "Про захист прав споживачів" забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може дуже допомогти запис із камери відеоспостереження. У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України "Про захист прав споживачів", в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції. Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої та недвозначної згоди на її придбання.

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
16.10.2017 10:00
Переглядів2157
Коментарів1
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
12:16
16.10.2017
Дрозд
Цікаво, а от скільки людей реально готові писати скарги у магазинах? Всі лише у фейсбуках голосно кричать. А якби кожен щось робив, то і зміни були би
останні новини
20-11-2017 19-11-2017 18-11-2017
Вибір редактора

Рейтинг