Зарплати, комуналка та трішки на розвиток: яким буде бюджет Луцька

Луцький бюджет 2018 року депутати міської ради прийняли за кількох особливих обставин: відсутності в місті міського голови, відсутності в області затвердженого бюджету та у розігрітому пристрастями залі. Перший фактор скоріш політичний, він визначає сфери та міру відповідальності за фінансовий документ. Другий – носить більш практичне значення. Адже без затвердженого обласного бюджету важко сказати точну суму субвенції. Щодо третього, то тут вже мало чому можна здивуватися, але до штовханини в залі ще не доходило.

Поза тим, документ 22 грудня був прийнятий. А бюджет 2017 року за результатами 9 місяців був перевиконаний.

ЩО ЗАРОБЛЯТИМЕМО

Прогнозний обсяг доходів проекту бюджету міста на 2018 рік обраховано в сумі 2 мільярдів 487 мільйонів 311 тисяч гривень. Із них офіційні трансферти, тобто кошти у вигляді субвенцій, 1 мільярд 293 мільйонів 121 тисяча гривень. Обсяг субвенції з області розраховано відповідно до проекту бюджету Волині. Ріст доходів в порівняні з минулим роком складе 10,2%.

Традиційно міська казна у більшості наповнюватиметься за рахунок податку на доходи фізичних осіб. Із загального фонду цей показник становить 67%. Планується, що ріст цього податку у 2018 році буде на рівні 19%. Перевиконання цього податку можна пояснити збільшенням рівня мінімальної зарплати.

Щодо податку на майно, то він зросте на 2,6%. Такий не значний ріст пояснюють відсутністю належного реєстру майна. 86,5 млн грн очікують отримати в якості акцизного податку. Єдиний податок — це буде 122,8 млн грн.

Місцеві податки та збори становитимуть 21,3% у загальному фонді бюджету (238,3 млн грн). Майже 600 тисяч гривень складуть податки на прибуток підприємств та установ комунальної власності.

ЧИТАТИ ТАКОЖ:

22 мільйони мають скласти кошти за надання адміністративних послуг. За розміщення реклами — ще 4,2 мільйонів гривень. У кошику доходів спецфонду буде екологічний податок (288 тисяч гривень), 58,6 мільйонів гривень складуть власні надходження бюджетних установ. З продажу землі та нематеріальних активів хочуть отримати 3 мільйони гривень.

Медичні та освітні субвенції, яких планується нестача, хочуть дофінансовувати з міського бюджету.

ЩО ВИТРАЧАТИМЕМО

Видатки бюджету міста за головними розпорядниками коштів бюджету міста та бюджетними програмами у сумі склали 2 мільярди 491 мільйонів 739 тисяч 465 гривень.

Освітню та медичну субвенції в бюджет міста передбачено в обсягах 255 мільйонів 145,9 тисяч гривень та 169 мільйонів 346,4 тисяч гривень відповідно. Це менше показників поточного року.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: НА РЕМОНТ ЛУЦЬКИХ ЛІФТІВ ЗАПЛАНУВАЛИ 1 МІЛЬЙОН ГРИВЕНЬ

Як і у 2017 році, у наступному бюджетному періоді кошти освітньої субвенції спрямовуватимуться виключно на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів та на здобуття повної загальної середньої освіти учнями професійно-технічних навчальних закладів. До освітньої субвенції з бюджету міста додатково виділено 51 мільйон 892 тисячі гривень на функціонування освітніх закладів. А для медичної — 55,8 мільйонів гривень. Адже передбачених субвенції не достатньо.

Найбільше потягне з луцького гаманця соціальний захист. Загалом видатки у цьому напрямку складають 62,2%, або 915,6 млн грн.

Інші видатки по галузям зі спеціального та загального фондів наступні:

  • освіта — 799,5 млн грн;
  • охорона здоров'я — 313,9 млн грн;
  • житлово-комунальне господарство — 181,7 млн грн;
  • культура — 65,3 млн грн;
  • виконавчий комітет Луцькради — 64,2 млн грн;
  • управління капітального будівництва — 32,3 млн грн;
  • департамент сім'ї, молоді та спорту — 18,2 млн грн;
  • центр надання адміністративних послуг — 16,7 млн грн;
  • муніципальна варта — 15,7 млн грн;
  • розвиток підприємництва — 3 млн грн;
  • управління комунальним майном — 1,4 млн грн.

Реверсна дотація, тобто ті кошти, які місто віддаватиме у державний бюджет відповідно до формули, становить 35,8 мільйонів гривень. Вона зросте на 16,7% відносно 2017 року.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: КОЛИ ОКРУГИ БЕЗ ДЕПУТАТІВ ОТРИМАЮТЬ З БЮДЖЕТУ ЛУЦЬКА ГРОШІ НА БЛАГОУСТРІЙ

ГРОШІ, ЯКІ НЕ ПРОЇДЯТЬ

Із бюджету розвитку в основному ремонтуватимуть дитячі садочки, школи, лікарні. Наприклад, проведуть ремонт системи опалення в ДНЗ №19 (751 тис. грн). Про цей об'єкт, до слова, говорили батьки під час громадських слухань щодо бюджету.

Ремонтуватимуть за 1,5 млн грн басейн в гімназії №21, там підтікає чаша і це може мати погані наслідки для фундаменту. По 2 мільйони гривень виділять для ремонту дахів шкіл 5 та 7. Планують також укріпити стіни ЗОШ №3, яка побудована на нестійкій основі. У 9-тій школі, де є проблема з водовідведенням проведуть також ремонт. Поремонтують за 700 тисяч гривень стіни будинку вчителя, де є тріщини. Значні кошти вкладуть у табір "Ровесник". Зокрема, в обладнання душової та туалету та капітальний ремонт дахів (1,3 млн грн).

Використані показники проекту бюджету на 2018 рік

Для другої поліклініки придбають рентген-апарат за 2 мільйони гривень. Для капремонту прибудинкових території за проектом передбачили 15 мільйонів гривень. По мільйону на ремонт ліфтів та будівництво мереж зовнішнього освітлення. У Луцьку нині близько 20 вулиць все ще без світла.

На ремонт доріг запланували 20 мільйонів гривень. А 5 мільйонів гривень передбачили для ремонту мосту на вулиці Ковельській.

Використані показники проекту бюджету на 2018 рік

Використаніі показники проекту бюджету на 2018 рік

Серед капітальних покупок можна назвати трактор для КП "Парки та сквери Луцька" (1,7 млн грн), двох сміттєвозів для КП "Луцькспецкомунтранс" (4 млн грн) та сміттєсортувальної лінії (6 млн грн). Окрім цього відремонтують музичну школу №3 (2,5 млн грн), концертну залу музшколи №1 (4,5 млн грн). У сфері медицини, зокрема, перший поверх жіночої консультації, баклабораторію міської клінічної лікарні, перший поверх поліклініки №3, а також приміщення поліклініки №2. Проведуть реконструкцію амбулаторії на вулиці Корольова. На заходи із енергозбереження планують виділити 7 мільйонів гривень.

Окрім цього відповідно до змін, затверджених на сесії відбудеться фінансування спортшколи №3, а ось фінансування "Спартаку" у цьому році не передбачене.

Використані показники проекту бюджету на 2018 рік

КАМЕНІ СПОТИКАННЯ

Критики нового бюджету, передусім наголошують на відсутності стратегії фінансового документу. Мовляв, не зрозуміло, якими є головні напрямки витрати коштів на довгі роки. Депутат Павло Данильчук під час обговорення проекту на комісіях і сесії згадував про розширений штат муніципальної варти. Мовляв, функції цього відомства часто нагадують функції відділу благоустрою міста, а видатки на відділ були би куди менші.

Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2018 року – 1700 гривень, з 1 липня – 1777 гривень, з 1 грудня – 1853 гривні.

Один з головних спорів стосувався фінансування добудови школи №27. Точніше, відсутності її фінансування у прийдешньому році. Пропозиція депутата Тараса Шляхтича полягала в тому, аби хоч частину коштів закласти для демонстрації намірів міської ради добудувати об'єкт. Натомість позиція секретаря Луцької міської ради Григорія Пустовіта та більшості в раді полягає в тому, що потрібно досягнути домовленостей з державним фондом регіонального розвитку щодо фінансування.

Сперечалися обранці і щодо 10 мільйонів гривень, які хочуть передати інфекційній лікарні для проведення капітального ремонту. Справа в тім, що це заклад обласного значення, тож мав би фінансуватися з волинської казни. Депутат Алла Надточій зазначала, що в місті є власні комунальні заклади, які теж потребують грошей. Тим паче, що поки не затверджений обласний бюджет. Натомість розробники міського бюджету аргументують, що більше 70% пацієнтів лікарні — це лучани.

Апелювала частина депутатів на тому, що потрібно передбачити кошти на програму "Безпечне місто" (система відеонагляду), впровадження "картки лучанина", яка би дозволяла розраховуватися за послуги та вести облік. Утім, як пояснювали в мерії ці видатки поки що вивчаються для ефективного фінансування.

Також дискутували щодо виділення коштів на співпрацю із селом Прилуцьким, з яким місто підписало угоду. Вона фінансувалася минулого року. Цього року коштів не передбачили. Кажуть, хочуть подивитися на результати робіт у 2017 році. Втім, скоріше, тут зіграло роль вето прилуцького сільського голови Валентина Арчибасова щодо об'єднання з містом.

Автор:Грішина Тетяна
* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
23.12.2017 12:00
Переглядів851
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
27-05-2018 26-05-2018 25-05-2018
Вибір редактора

Рейтинг