Поділитись:

Vox Dei: чому стається так багато аварій і хто у цьому винен

Субота, 13 січня 2018, 21:00

Кількість аварій, які стаються в Україні, лякає. А ще більше тривожить кількість жертв в результаті зіткнення автівок. Патрульні, активісти, ЗМІ і самі ж очевидці чи не щодня повідомляють про дорожньо-транспорті пригоди. Тільки згадаєте, скільки таких повідомлень було за останні дватижні. За розвитоком подій щодо смертельної аварії за участі таксі та історією про водія, який збив школярку і втік, стежала вся Волинь.

У чому ж причина таких частих ДТП і хто в цьому винен, ІА "Конкурент" розповіли експерти.

Олександр Ніколайчук, учасник "Самооборони Волині" керівник групи швидкого реагування:

"Проблема в менталітеті: не в дорогах, не в ямах, не в штрафах. Чому ті нечемні водії, коли перетинають лінію, яка називається Євросоюз, починають дотримуватися режиму, пристібаються ременем безпеки? Адже вони розуміють, що є загроза або високого штрафу, або неприємностей з поліцією. А в нас досить непогані закони, але чомусь не хочуть їх належно виконувати. Я виступаю за підвищення і штрафних санкцій, і відповідальності, але в нас є проблема, що не завжди високим штрафом можна повпливати на водія. Деякі порушники вважають, що можна "відмазатися", якщо не на місці з поліцейським, то в суді. Нам потрібно змінювати свідомість українців, як профілактичними методами, спілкуванням, так і покаранням.

П′яний за кермом – вбивця. Це найбільша причина аварій. Ну але багато що залежить від менталітету. Бо кожен такий порушник вважає, що зможе вирішити своє проблемне питання. Доки в свідомості не закладеться, що, крім прав громадянина, є ще й обов′язки, особливо суттєво ми не зрушимо нікуди. На наше суспільство особливо вплине відчуття невідворотності покарання. Коли водій буде знати, що, порушуючи, він точно відповідатиме. Коли зараз штрафи за п′яне водіння зросли, можемо побачити, що особливо нічого не змінилося. Як їздили п′яними, так і їздять. Не завжди високі штрафи зупиняють нахабних водіїв. На жаль, у самому законодавстві створюють прогалини, через які можна уникнути відповідальності. Оце найбільша проблема".

Сергій Шараєвський, режисер та громадський активіст:

"Насамперед, причини аварій – світоглядні. Це та "картинка", яку в голові тримає кожен учасник дорожнього руху. Зазвичай, всі вважають головними саме себе. Якщо їду на авто, то я цар дороги. Якщо стаю на пішохідний перехід – володар безсмертя. Сідаю на "велик" – вільна птаха, не обтяжена правилами. Якщо бути трохи спокійнішим, терпеливішим, ввічливішим, то проблем поменшає.

Інша сторона – це ті вимірні проблеми, які в Україні ще не подолані. Виділю основні:

  • відсутність контролю за швидкістю руху;
  • стан доріг;
  • небезпечна дорожня інфрастуктура (логіка руху, відсутність знаків та розмітки тощо);
  • недосконале законодавство та судова система, які дозволяють порушникам уникати відповідальності;
  • певні порушення (наприклад, водіння в нетверезому стані) мали б стати злочином, а не адмінпорушенням.

Частину цих проблем потрібно вирішувати на рівні міністерств, а частину (наприклад, інфраструктурні), можна вдосконалювати на місцевому рівні. Але для цього чиновникам треба трішки ширше дивитися, а не йти протоптаною "радянською" доріжкою".

Тальгат Фаткулін, заступник директора з навчально-виробничої частини Луцької автошколи ТСОУ

"Дуже багато недисциплінованих водіїв, які не виконують правила дорожнього руху. Навіть такі дрібниці, як-от розмовляють за кермом по телефону, палять цигарки, швидкості не дотримуються, нехтують сигналами світлофорів – це основні причини великої кількості аварій.

Зараз обмежили швидкість в населених пунктах до 50 км/год, а хто їздив під 100 км/год, той і буде далі так їздити. Також якщо людина не пройде школу з інструктуром, а буде шукати інші шляхи отримання водійського посвідчення, то вона не навчиться і багато чого не буде знати. Адже водій, можливо, не виконує деякі правила дорожнього руху не навмисно, а через те, що не знає їх. До того ж зараз мало часу дають на підготовку – 2 місяці. І програми невеликі.

Передусім треба дисциплінувати водіїв. Правила змінють щороку, але реально на дорозі мало що змінюється".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: VOX POPULI: "БЛЯХИ", АЛКОГОЛЬ, КОРУПЦІЯ – ЛУЧАНИ НАЗВАЛИ ПРИЧИНИ ЗБІЛЬШЕННЯ АВАРІЙ (ФОТО)

Надрукувати
мітки:
коментарів