Поділитись:

Черги за біометричними паспортами не зменшуються, – Лариса Карп'як

Вівторок, 20 лютого 2018, 20:00

Департамент "Центр надання адміністративних послуг у Луцьку" (ЦНАП) з початком запровадження "безвізу" став фактично місцем паломництва для чималої кількості охочих отримати омріяний біометричний паспорт.

Окрім цього, тут в одному місці можна отримати ще як мінімум 331 адмінпослугу, за якими колись доводилось гасати цілим містом. Тут вам і шлюб за добу організують, і бізнес зареєструють, і навіть запишуть вашу дитину в дитячий садочок.

Однак в департаменті кажуть – це ще не межа, адже в межах процесу децентралізації кількість послуг буде збільшуватись. І в Луцьку невдовзі навіть з'явиться ще одна філія ЦНАПу.

Директор департаменту Лариса Карп'як каже, що розвиток ЦНАПу – це спільне досягнення колективу професіоналів, які там працюють. Для ІА "Конкурент" вона розповіла, коли зникнуть черги за біометричними паспортами, які послуги ЦНАПу є найпопулярнішими і коли відкриється нова філія ЦНАПу, яку розмістять у приміщенні РАЦСу.

– До Дня святого Валентина ЦНАП активно популяризував свою послугу "Шлюб за добу". Чи багато відвідувачів скористалось нею і чи виправдала вона себе?

– Пілотний проект "Шлюб у скорочені терміни" або, як його ще називають, "Шлюб за добу" в Луцьку стартував ще в лютому минулого року. З початку січня 2018 року було зареєстровано 19 шлюбів, а 14 лютого шість пар поєднали серця в стінах департаменту. Всі відвідувачі, які звертаються за цією послугою, кажуть, що це дуже зручно, тому що не треба очікувати. До речі, дуже часто за цією послугою звертаються жителі інших держав.

Наприклад, вчора (14.02, – К.) був житель США, який укладав у нас шлюб. На цю послугу є пільги, й учасники АТО звільняються від її оплати.

Скільки вона коштує і що треба робити?

– При оформленні "Шлюбу у скорочені терміни" свідоцтво про шлюб видається у той день, коли призначається прийти у ЦНАП після перевірки документів. Оскільки перед цим управління юстиції має перевірити документи замовників цієї послуги, чи все нормально.

Послуга вартує 1 160, 85 гривень, з яких 960 гривень – це вартість послуг державного реєстратора управління юстиції, який здійснює укладення шлюбу; 200 гривень – КП "Луцькреклама" за надання послуг з організації; 0,85 копійок – це держмито, а дві заяви вартують по 30 гривень.

Скільки іноземців скористались послугою "Шлюб за добу"?

– Загалом послугою вже скористалось 229 пар, з яких 45 шлюбів з іноземними громадянами та 13 – з учасниками АТО.

Якщо говорити за вартість, то яка послуга ЦНАПу є найдорожчою?

– Це послуга щодо виготовлення технічного паспорта на житловий (садовий, дачний) будинок, і сума може коливатись від 1 664 гривень до 2 251 гривні.

За рік діяльності виправдали своє створення

Скільки завдяки платним послугам вдалося заробити грошей минулого року?

– За минулий рік до бюджету Луцька від надання послуг через ЦНАП надійшло майже 23 мільйони гривень (у 2016 році – 19 мільйонів гривень). До речі, коли ми відкривалися у 2013 році, то витрати на створення цього центру становили 10 мільйонів гривень. Ми можемо стверджувати, що за рік виправдали своє створення.

Знаю, що у вас постійно додаються нові послуги. Скільки ЦНАП надає послуг сьогодні і які з них ви б зарахували до ТОП-5 найпопулярніших серед населення?

– На сьогодні ЦНАП надає 332 послуги, в аналогічний період минулого року їх було 306. Хочу зауважити, що є послуги, які "відмирають", а замість них з'являються нові. Тому ми намагаємось розвиватись та долучати ті послуги, які необхідні людям. Сьогодні в ЦНАПі людина, яка зареєструвала місце проживання або право власності на нове житло, може одразу ж тут укласти договори на надання комунальних послуг з тими чи іншими комунальними підприємствами. Адже в ЦНАПі є їхні представники.

Щодо другої частини вашого питання, то найпопулярнішими послугами, звісно ж, є виготовлення закордонних паспортів. Також це реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання, послуги відділу реєстрації бізнесу та дозвільних процедур, видача довідки про склад сім'ї або зареєстрованих осіб у будинку, внесення відомостей про реєстрацію місця проживання/перебування особи до документів.

Які послуги чи нововведення додались минулого року, а які плануєте запровадити цьогоріч?

– Із березня в нас додалися такі послуги, як видача довідки про склад сім'ї, видача технічних паспортів… Окрім того, почали надавати ряд консультаційно-правових допомог. Наприклад, щодо подання заяви до суду тощо. Зараз запроваджується видача разової ліцензії на зовнішньо-економічну операцію суб'єкту ЗЕД, до якого застосована спеціальна санкція. Цьогоріч ми першочергово працюємо над вдосконаленням IT – складової роботи нашого ЦНАПу. Також ведемо переговори про надання послуг РАЦСу і колишнього МРЕВ.

То коли можна буде в ЦНАПі отримати посвідчення водія чи зареєструвати транспортний засіб?

– Розглядається питання про створення філії ЦНАПу в приміщенні, що на проспекті Соборності, 18 (РАЦС, – К.). Якраз там в проектуванні буде враховано необхідність побудови оглядового майданчика для автомобілів, і, думаю, будемо працювати.

Ми ще до цього питання повернемось, а зараз прошу розказати про нещодавнє нововведення в ЦНАПі під назвою "Година для АТОвців". Що це?

– Це була ідея департаменту ЦНАП спільно з департаментом соціальної політики, де був створений відділ роботи з учасниками АТО. Ми напрацювали таку схему, що в позаробочий час, з 08:00 до 09:00 щовівторока та щочетверга, учасники АТО та члени їхніх сімей можуть до нас звернутись щоб подати документи на оформлення паспорта для виїзду за кордон. Єдиний момент, що учасники бойових дій мають бути зареєстровані у Луцьку.

Не потрібно займати чергу за закордонним паспортом з ночі

Найпопулярніша послуга ЦНАПу – виготовлення біометричних паспортів не втрачає актуальності. Скільки вже встигли їх видати цього року? Вже не питаю за минулий.

– Станом на 13 лютого прийнято 3 766 документів на виготовлення закордонного паспорта.

Ці черги за паспортами не зникають, і ми маємо багато невдоволених осіб та нарікань на наші дії. Однак в Україні луцький ЦНАП приймає найбільшу кількість відвідувачів в день. Ми щоденно видаємо 100-120 талонів на закордонні паспорти. Окрім того, є 30 талонів – це попередній запис на українські паспорти. Було й таке, що жителі Ковеля приїздили бусом о 2-й ночі, займали чергу, а лучани нарікали, що через них не можуть скористатися цією послугою.

Хоча ми всюди інформуємо, що не потрібно займати чергу з ночі. Прийдіть хоча б на момент відкриття – і тих 100-120 талонів однаково буде видано.

Як думаєте, чи довго ще це явище з чергами буде тривати?

– Знаєте, чим далі, тим збільшуються черги. Минулого року в нас був період, що навіть лишались талончики на момент відкриття. Цього року – ну це щось… Варто додати, що і затримки дуже великі самого виготовлення паспортів.

З чим вони пов'язані?

– Усі біометричні документи друкує ДП "Поліграфічний комбінат "Україна". На сьогодні там запроваджена друга станція, адже дуже великий попит зріс на виготовлення біометричних паспортів. До того ж там виготовляються й українські паспорти, які вже є обов'язковими з 14 років. Все це друкується на одному поліграфкомбінаті, і тому є затримки. На сьогодні термінові паспорти виготовляються менше місяця, хоча за законом мають виготовлятися 7 днів, нетермінові прийшли лише за 20 жовтня, хоча за законом час їх виготовлення – 20 робочих днів.

– Знаю, що відвідувачі мають можливість оцінити і навіть поскаржитись на роботу ЦНАПу. Чого найбільше стосувались отримані скарги?

– Ми аналізували за минулий рік всі записи, які залишили відвідувачі в Книзі відгуків та пропозицій, то 30 % скарг стосувались неможливості подати з сьогодні на сьогодні документи на біометричний паспорт. Приємно відзначити те, що не було жодних скарг на дії адміністраторів. Хоча, якщо за перші роки нашої роботи (це 2013-2014 роки) в Книзі відгуків були одні подяки, то зараз навіть є скарги про те, що людина більше 10 хвилин очікувала в черзі. Тобто люди звикли до комфорту, до якісного обслуговування і, відповідно, вже можуть поскаржитися, що їх не влаштовує час очікування. Хоча в нас є можливість попереднього запису на всі послуги, окрім закордонних паспортів. Ми працюємо 50 годин на тиждень, без обідньої перерви і врахували все, щоб відвідувачам було зручно отримати необхідну кількість адміністративних послуг в одному місці й за один прихід.

Ви згадували про реконструкцію РАЦСу, чи надходили вже архітектурні пропозиції і коли безпосередньо розпочнеться ця реконструкція?

– Нині відбір проектувальників здійснюється Міністерством регіонального розвитку та будівництва. Лев Парцхаладзе (заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, – К.) на своїй офіційній сторінці і у фейсбуці оголосив якраз відбір кандидатів, які здійснюватимуть проектування. Конкурс має завершитись 28 лютого, а далі вже буде реконструкція і проектувальні роботи.

Ми можемо говорити, що реконструкція розпочнеться вже цього року?

– За попередніми домовленостями, які були проведені в Міністерстві, планується що це приміщення (якщо все буде добре) буде здане цьогоріч. Ми знаємо, що там є проблеми з опаленням і подекуди покрівля протікає, то, звичайно, що в міському бюджеті таких коштів на його реконструкцію немає. Якщо нам Мінрегіонрозвитку допоможе його реконструювати, то думаю, що це буде досить зручно. Населення з 33-го кварталу зможе отримувати там послуги. Там буде більша парковка, бо біля нашого ЦНАПу місць для парковки вже бракує.

Щодо сучасного ЦНАПу, цікаво, що буде з "Книжковим пасажем", який розташований перед будівлею?

– Наскільки мені відомо, цього року планують завершувати реконструкцію вулиці Лесі Українки, і там буде якесь архітектурне рішення щодо розміщення "пасажу".

Але він не зникне?

– Я не можу цього сказати.

Ми серед всіх українських ЦНАПів надаємо найбільшу кількість послуг.

Нещодавно ви збільшили штат прибиральниць. У скільки це обійдеться міському бюджету?

– Враховуючи те, що ми є бюджетною установою, то ми оголошували тендер на прибирання. У попередні роки ми мали фірму, яка забезпечувала надання цих послуг, але вони здійснювались неякісно. І було неприпустимо, коли фірма щодня присилала нового працівника, а в нас же тут зберігаються персональні дані.

Тому ми оголосили тендер на 559 500 гривень. Перший переможець надав недостовірні дані. Другий переможець – київська фірма. Однак вони з 2 до 9 січня нікого з працівників не надіслали до нас прибирати. Тому ми змушені були розірвати договір і ввести в штат 4 технічних працівників.

Тим паче, що це буде економніше, бо річний фонд з нарахуваннями становить 250 тисяч гривень і плюс приблизно 60 тисяч гривень на витратні матеріали для прибирання. Й до того ж, це все ж таки наші, штатні працівники.

Скільки загалом у вас працює людей?

– Разом зі штатом служби оперативного реагування "15-80" 70 працівників.

Чи має ЦНАП власні рекорди та досягнення?

– Ми серед всіх українських ЦНАПів надаємо найбільшу кількість послуг. За рік, що триває, мали найбільшу кількість відвідувачів 6 лютого, коли в один день було видано 912 талонів. Щодо минулого року, то ця цифра сягала й більше тисячі відвідувачів за один день.

Ми намагаємося спростити відвідувачам всі умови перебування в департаменті: в нас є зал очікувань, дитяча кімната. Працюємо над тим, щоб людина могла записатись до нас на прийом в режимі он-лайн, заповнивши вдома одразу формуляр заяви, а вже тоді їй повідомляється, коли і на котру годину вона має підійти в ЦНАП. Ряд послуг хочемо перевести в електронний режим, щоб людина могла їх замовити, а потім, прийшовши до нас з документом, який посвідчує особу, одразу ж отримати результат.

Що для вас особисто є найбільшим досягненням у житті?

Мабуть те, що мені вдалося переконати міського голову Миколу Романюка, що в Луцьку треба щось змінювати у сервісному наданні послуг. Він тоді винайшов це приміщення, виселив орендарів і цей ЦНАП у Луцьку все ж таки створили.

Можна багато говорити про наші недоліки, але те, що департамент зручний та комфортний для відвідувачів і чимало послуг можна отримати в одному місці, я вважаю досягненням. Звісно ж, це досягнення не моє особисто, а всієї міської ради та команди професіоналів.

Цією командою можна пишатися. Вони креативні, дружні та завжди прийдуть один одному на допомогу. Можу сказати, що в нас один дружній колектив – так що це теж досягнення.

Спілкувалась: Юлія Остапович

Фото: Валентина Мельник

Надрукувати
мітки:
коментарів