Для Луцька – це ідеально, – власниця електрокару розповіла про переваги авто (інтерв'ю)

На Волині за перші чотири місяці 2018 року у Регіональному сервісному центрі МВС вже зареєстрували 20 електромобілів. Це таке ж число перших реєстрацій, як за весь 2016 рік. Тож, як бачимо, новітні технології маленькими, але впевненими кроками йдуть у нашу область.

Електрокари – ті автівки, які здатні зекономити гроші власнику, дарувати йому комфорт та зручність і головне – не забруднювати природу шкідливими викидами.

"Конкурент" віднайшов досвідчену водійку електрокару, яка працює у сфері транспорту та знає, які переваги мають електромобілі, чи тяжко ними кермувати та чи є майбутнє у електрокарів в нашій країні.

Із директором компанії "AWG Cars" Юлією Риковською починаємо маршрут від Замку Любарта.

Що стало поштовхом до того, щоб пересісти у електромобіль? Скільки часу вже кермуєте електрокаром?

Ми брали цей автомобіль, як ви бачите, для "AWG Cars". Наша компанія знаходиться в селі Струмівка, тому часто потрібно виїжджати у місто, то в банк, то на якусь зустріч. І я вирішила, що буде набагато дешевше і економніше їздити на електрокарі. Для мене як для людини, яка працює, покупка була зроблена задля економії, адже доводиться багато рухатися по місту. От саме це й стало поштовхом. Я і мої колеги можуть використовувати цей транспортний засіб, коли комусь потрібно від'їхати. За кермом електрокара я вже близько року.

Кажуть, що електрокари їздять повільніше, ніж звичайні авто. Спростуйте чи підтвердіть це.

Я би спростувала цей факт. Авто можна легко розігнати, навіть швидше, ніж автомобіль на дизпаливі чи на бензині. Ця автівка точно не їздить повільніше. Вона навіть більш жвава.

На скільки кілометрів вистачає повної зарядки електромобіля?

Все залежить від транспортного засобу. Навіть якщо ми зараз говоримо про "Nissan Leaf", то й це залежить від року виготовлення, від пробігу, від того, як користувалися цією батареєю, чи її вже замінювали. Щодо саме цього транспортного засобу, то тут запас ходу близько 100 кілометрів. Від 220 вольт він заряджається протягом 10 годин. Але вже є й новіші батареї, в яких запас ходу становить до 200 кілометрів. Його збільшили за рахунок інженерних технологій.

У Луцьку я нарахувала близько 7 "електрозаправок". Це оптимальна кількість чи варто було б їх збільшити? І яка вартість зарядки "електробензином"?

Варто було б збільшити цю кількість. Я впевнена на 100 %, що кількість електромобілів зросте у велику кількість разів. По-перше, нині на них відсутнє розмитнення. За рахунок цього авто стають більш доступними. По-друге, вони справді для нашого невеличкого міста дуже зручні в користуванні.

Нині ми заряджаємо електрокар на території нашого комплексу "West Auto Hub", у нас є безкоштовна зарядна станція.

Для мене було б зручно заряджати авто біля магазинів, куди ми їдемо, витрачаємо час. Також було б доречно їх встановити на парковках та біля готелів.

Існують павербанки для зарядки гаджетів, а є такі ж для електрокарів? І чи підходять ці звичайні портативні зарядки для електромобів?

Багато хто каже, що це було б класно. Але я ще не чула. Звичайні павербанки точно не підійдуть. Потужності батареї явно не такі, які міг би дати навіть найсильніший павербанк.

Чи можна електрокар назвати дешевшою автівкою у технічному плані? Чи є станції технічного обслуговування, які можуть полагодити авто, чи підходять і ті СТО, де лагодять звичайні авто?

Авто надійне і ні разу ще не виходило з ладу. Але є значною економія в обслуговуванні. Не потрібно міняти масла, форсунок, того всього, що потребує заміни при регулярному техогляді в дизельному чи бензиновому автомобілі. Тут це все відсутнє, тому й економія дуже велика. Єдине, що може бути витратою – це в подальшому заміна самої батареї. Вона має властивість зношуватися. Але навіть якщо порівняти вартість на регулярний технічний огляд машини на паливі і одну заміну батареї на електрокарі, то навіть тут можна зекономити.

У разі заміни якоїсь деталі в інтернеті є багато постачальників, у яких можна придбати оригінальні запчастини.

Назвіть головні переваги електрокару над звичайною автівкою особисто для вас.

Перш за все це економія. Як у плані використання, так і при покупці і розмитненні. Також гнучкість і швидкість. Машина є досить повороткою. Нею можна швидше рушити на світлофорі. Для міста – це ідеальне авто. Я б ще радила купувати електрокари не тільки тим людям, які працюють і їздять по роботі, а й мамам, які возять дитину в садочок, школу, на гурток. Це було б зручно взяти такий автомобіль, тим більше він надійний і безпечний. У якості сімейного автомобіля він би також підійшов.

Пересіли б зараз у звичайну автівку?

Для використання по місту – ні. Якщо ми плануємо їхати, наприклад, до Львова, тут підійде авто із запасом ходу до 200 кілометрів.

Відомо, якщо розрядився електрокар і його тягне інша машина чи він їде з гірки, то при цьому він заряджається автоматично. Правда?

В цих авто є система рекуперації. Навіть і тут. Коли ми гальмуємо або їдемо з гірки, то автомобіль має властивість сам себе заряджати. Звісно, це не зарядить авто до 50 % акумулятора, але при цьому система надає додаткову енергію для того, щоб потім її використати. Також є режим "еко". Він передбачає менше використання енергії. У той же час машина їде у звичному ритмі, але набирає швидкість трошки повільніше. Якщо планую їхати довго, то вмикаю "екорежим", тоді, можливо, не так швидко стартую, що не надто й відчувається, але зберігається енергія.

Зізнавайтеся, чи заздрять вам інші водії?

Дуже багато людей цікавиться. Я можу виходити з машини, мене зупиняють люди і питають, скільки коштує, де купила, всі технічні характеристики.

Я більше ніж впевнена, що зовсім скоро ми перейдемо на електромобілі. Все йде до того, екологія буде чистою і природа скаже "дякую".

Маю частинку гордості у тому, що коли біля тебе їде машина, яка робить дуже багато викидів, то я в цей же час не забруднюю екологію. Це такий собі плюсик до карми і відчуття того, що я зробила щось хороше.

* * *

"Якщо аналізувати кількість перших реєстрацій авто і мопедів, оснащених електричним або гібридно-електичним типом двигуна, у сервісних центрах МВС Волинської області, то зростання в цій площині кожного року очевидне. Для порівняння, за весь 2016-й рік число перших реєстрацій було майже таким, як за перші 4 місяці 2018-го року. А саме: 24 електромобілі та електромопеди у 2016-му році та 20 - за 4 місяці 2018-го, - розповідає керівник Регіонального сервісного центру МВС у Волинській області Олександр Малашко. – Мова йде, як про транспортні засоби, які обладнані виключно електродвигуном, так і про гібриди, які одночасно оснащені й електро-, і дизельним/бензиновим типом двигуна".

Автор:Валентина МЕЛЬНИК
* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
15.05.2018 20:00
Переглядів4716
Коментарів1
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
23:00
15.05.2018
Юродивий
Цікава стаття про електромобілі!
останні новини
26-05-2018 25-05-2018
Вибір редактора

Рейтинг