Як "Чічка" задає моду на вишивку в Луцьку

Сьогодні модним трендом є оздоблення одягу вишивкою. Візерунки та орнаменти можна побачити як на повсякденному одязі, так і на традиційній вишиванці або колоритній сукні.

Про те, як ідея втілити вишивку в повсякденність перетворилася на бізнес та чи потрібно в наш час "класти хрестик вручну", діловому інтернет-виданню Волині "Конкурент" розповідає засновниця торгової марки одягу та текстилю "Чічка" Мар'яна Царук-Іванова.

Мар'яна Царук-Іванова (в центрі)

Торгова марка "Чічка" існує вже чотири роки. Назву обирали довго, шукали у всіх можливих словниках. Чічка – це великий балабон, який вішали в давнину на коней, як прикрасу. Потім цим словом почали називати дівчат. У стандартному тлумаченні – це квітка, але загалом, за словами засновниці, "це щось гарне – дівчина, квітка".

У виробничому цеху, який розташований у місті Дніпропетровську, працює п'ять людей, які виготовляють та оздоблюють вишивкою різноманітний текстиль та предмети інтер'єру (постільна білизна, скатертини, серветки, рушники, хустинки).

Майстрині-вишивальниці: Людмила Ткаченко (праворуч), Ярослава Гнатенко і Анастасія Погодаєва (ліворуч)

"Ідея заснувати власну лінію вишитого одягу та аксесуарів виникла приблизно вісім років тому. Хотілося втілити мрію у повсякденність. Ми малюємо різноманітні візерунки, обробляємо їх у спеціальній комп'ютерній програмі "Wilkom" (задаються параметри вишивки та проектуються схеми орнаменту) і вишиваємо. Спочатку був інтернет-магазин, а зараз доросли до шоу-руму в Луцьку. Тут в нас розташований і офіс", – розповідає майстриня.

Мар'яна каже, що знайшла надійних партнерів у Дніпропетровську, які відшивають продукцію та пересилають замовлення "Новою поштою" цілою Україною.

"Вишивкою займається сім'я – дві дочки і мама. Моделі створюємо разом. Ми познайомилися випадково, у них було своє обладнання, ми ще їм трішки докупили. Так було створено цех для відшивання колекцій", – з усмішкою пригадує дівчина.

"Чічка" має власний інтернет-магазин, а також співпрацює з торгівельними мережами "Укрмода", "Вишиваночка", "Вишиванко", "Ґудзик". Виготовляють продукцію і для оптових покупців, які реалізовують її у власних магазинах.

Шоу-рум "Чічка"

Здебільшого вироби виготовляють за індивідуальними параметрами. Після того, як клієнт робить замовлення, уточняються деталі та побажання і тоді виготовляється продукція. Всі матеріали для виробів майстри закупляють за кордоном. Льон та бавовну привозять з Білорусі, Туреччини, а нитки - з Німеччини.

Зразки тканин

"Якісну тканину в Україні не виготовляють, додають дуже багато синтетики. Раніше були фабрики, заводи. Ми замовляємо за кордоном якісну сировину, яка не зношується, її можна прати в машинці, і вона не полиняє", – зауважує Мар'яна.

Майстриня каже, що візерунків та орнаментів, які несли б потаємне значення, у виробництві не використовують, але для індивідуального замовлення можуть зашифрувати у вишивці цілий рід, ім'я, прізвище, діяльність. Були випадки, коли фірми або корпорації замовляли зашифрований в орнаменті корпоративний логотип.

Зашифрований візерунок

Дівчина каже, що в Україні сьогодні бізнес вести складно. Значний вплив на виробництво продукції здійснює нестабільний курс валют, адже матеріали закупляються за кордоном в доларах. Досить дорогим є також обладнання – американські швейні машинки "Rikoma", за допомогою яких відшивають продукцію.

Швейна машинка «Rikoma»

"Зараз, наприклад, в людей не стоїть вибір купити вишиванку чи дитині туфельки. Ми стараємося триматися, не робимо великих націнок. Основна вартість товару – матеріали. Ми не піднімали ціни за вартістю самого виробу. Тому що речі було б неможливо придбати. Хоча долар подешевшав, але ціни на тканини та нитки не знизилися", – з сумом констатує Мар'яна.

І додає, що вони намагаються запропонувати доступні ціни, гарантуючи високу якість. Наприклад, доросла жіноча вишиванка може коштувати від 650 гривень і більше. Сукня - від 550 до 2-3 тисяч.

Вишиванки

За словами Мар'яни, виробники вишитого одягу втратили приблизно 60% ринку на Сході та в Криму. У Донецьку, Києві, Харкові вишивка теж користувалася попитом. Саме в цих регіонах України підприємство реалізовувало свою продукцію для найбільших оптових мереж. На Заході продажів було менше, адже він надто перенасичений цією продукцією.

"Коли заблокували Крим, ми мали замовлення на пошиття весільної сукні для журналістки з каналу "ICTV", яка там проживала. Ми "правдами й неправдами" її передавали. Довозили до посту, приїздили її знайомі, забирали. Вона навіть не мала змоги вислати за неї кошти", – пригадує майстриня.

Продукцію своєї торгової марки її творці намагаються продавати і за кордоном. Пояснюють, що така торгівля є дуже специфічною.

"По-перше, дуже дорого пересилати. Плюс – розмитнення, податок люди платять за товар. Працюємо з Німеччиною, але вони дуже хитрі. Хочуть, щоб на нашій продукції були їхні етикетки. Приклеюють їх і кажуть, що це вони виробляють", – сміється Мар'яна.

Дівчина каже, що у майбутньому планують відкрити магазини в Дніпропетровську та Рівному. А також облаштувати дизайн-студію, де можна буде замовити щось індивідуальне, унікальне з асортименту торгової марки.

"Ми не маємо досвіду роботи з магазинами, лише в інтернеті. Це в нас перший стаціонарний шоу-рум у Луцьку. У Дніпропетровську буде магазин і виробництво. Зараз працюємо над розробкою 15 унікальних колекцій. Планую розширювати діяльність – займатися облаштуванням інтер'єрів", – ділиться майбутніми планами майстриня.

Автор:Вікторія Чубарко
* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
04.05.2016 10:00
Переглядів2638
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
11-12-2017 10-12-2017 09-12-2017
Вибір редактора

Рейтинг