Поділитись:

Якою буде реклама на луцьких вулицях

Четвер, 26 травня 2016, 10:00

Зовнішня реклама – чудовий спосіб прорекламувати свій товар чи послугу. Однак в погоні за клієнтом чимало суб'єктів господарювання розміщують зовнішню рекламу хаотично та бездумно, нехтуючи будь-яким відчуттям естетики та здорового глузду. Очевидно, саме критична ситуація із зовнішньою рекламою у Луцьку, яка заполонила все місто, стала останньою краплею для небайдужих до цього питання громадських активістів

25 травня депутати проголосували за Концепцію розміщення зовнішньої реклами та вивісок й за порядок розміщення вивісок.

З чого все починалось

Активно стали піднімати питання із вивісками та розміщенням зовнішньої реклами загалом після того, коли один із підприємців на сірому будинку вчепив величезну яскраво-червону вивіску з написом "Секонд-хенд". Тоді один із небайдужих громадян навіть створив петицією із вимогою замінити вивіску, яка немає жодного естетичного смаку, або ж зняти її зовсім. Владці згадали, що є концепція, яка діє з 2011 року. ЇЇ вирішили обговорити з громадськістю та вдосконалити.

Місцеві ЗМІ охрестили цю вивіску, як Місцеві ЗМІ охрестили цю вивіску, як "Брутальний Секонд-хенд"

Вже 26 квітня відбулось засідання робочої групи за участю громадськості, представників проектних організацій, міської влади, які обговорили концепцію, внесли зміни та "видали її на гора".

Громадськість розуміє, що перенасиченість центральної (і не тільки) частини міста зовнішньою рекламою та вивісками різних форм, розмірів та кольорів спотворює його вигляд як в очах лучан, які вже звикли до картатих вулиць, так і туристів, яких дратує той факт, що замість того, аби споглядати архітектуру міста, вони змушені дивитись на низькоякісну рекламу та різнобарвні, без будь-якого відчуття смаку, вивіски.

Яскравим прикладом хаотичної і бездумно розміщеної реклами є будинок на проспекті Волі, що неподалік квіткового ринку. За зовнішньою рекламою різного формату, розміру та кольору не видно самого фасаду будинку. Громадськість неодноразово звертала увагу депутатів саме на цей будинок і вимагали вжити заходів щодо подальшого розміщення на будинку великогабаритних рекламних щитів.

Будинок в центрі Луцька, який демонструє весь підхід  до нинішньої коцепції розміщення зовнішньої реклами у Луцьку><span class=Будинок в центрі Луцька, який демонструє весь підхід до нинішньої коцепції розміщення зовнішньої реклами у Луцьку

Конкурент вирішив зупинитись на найцікавіших моментах, прописаних у концепції.

Що пропонує Концепція?

Головною метою Концепції є впорядкування розміщення рекламних засобів. Чимало підприємців розуміють, що із її прийняттям їм доведеться потратити чималі кошти на заміну своїх вивісок чи зовнішньої реклами. Адже якщо реклама чи вивіски не відповідатимуть цій Концепції, то вони автоматично вважатимуться такими, що самовільно розміщені й, відповідно, будуть демонтовані.

Після прийняття цього документа у місті відбудеться масштабна "зачистка" від неякісної й хаотично розміщеної реклами та поетапна заміна застарілих рекламних конструкцій на рекламні засоби сучасного зразка.

Як і раніше, рекламу можна буде розміщувати на будівлях та інших спорудах із врахуванням збереження оздоблення фасадів та архітектурно-просторового вирішення. Однак буде заборонено встановлювати засоби зовнішньої реклами на не введених в експлуатацію об'єктах будівництва.

У найближчому майбутньому підприємці повинні будуть враховувати під час розміщення зовнішньої реклами як і естетичний вигляд, так і соціально-психологічні умови сприйняття зовнішньої реклами. Мається на увазі, що вигляд реклами не тільки повинен гармоніювати в кольоровій гамі із фасадом будинку, а й зовнішня реклама не повинна бути нав'язливою чи дратувати.

Примітивний стильовий підхід у вирішенні вивіски та оформленні вітрини.><span class=Примітивний стильовий підхід у вирішенні вивіски та оформленні вітрини.
Неестетичне (агресивне) поєднання розміщених вивіски та реклами на існуючому фасаді.><span class=Неестетичне (агресивне) поєднання розміщених вивіски та реклами на існуючому фасаді.

Якщо зараз на вулиці Лесі Українки на одному будинку можна побачити декілька рекламних вивісок та ще стільки ж рекламних банерів різної стилістики, форми та кольору, то згідно з новою концепцією таке оформлення буде заборонене. Адже підприємці повинні будуть надавати пріоритет передусім архітектурі забудови та її цілісності, просторової взаємодії реклами із загальним зовнішнім середовищем, відповідності форми, фізичних розмірів, стильових характеристик, а вже другою чергою думати про те, як за допомогою реклами привабити клієнтів.

Безсистемне нагромадження реклами та вивісок.><span class=Безсистемне нагромадження реклами та вивісок.

Вимоги до зовнішньої реклами залежатимуть від частини міста, в якій вона буде розташована

Згідно із концепцією, місто поділили на умовних шість зон, в кожній з яких враховано ефективність розміщення реклами, відповідно до історико-культурного, архітектурно-містобудівного, естетичного характеру тієї чи іншої частини міста. Загалом нововведенням в цій концепції стала поява "Зони Г".

"Зона А" ("Старе місто")

Основними вимогами до розміщення в цій зоні засобів зовнішньої реклами є урахування історичної та художньої цінності архітектурних споруд. Якщо раніше можна було розміщувати рекламу на вітринах чи віконних рамах магазинів та кафе, то тепер підприємців спонукатимуть до максимального використання внутрішнього рекламного оформлення вітрин та використання сучасних світлових засобів зовнішньої реклами.

У Старому місті заборонять розміщувати зовнішню рекламу на банерних носіях, що перекривають вікна чи міжвіконні ділянки фасадів будинків. Окрім того, не можна буде розміщувати біля своїх закладів виносних конструкцій та транспарант-перетяжок.

Що ж до вивісок, то дозвіл на їхнє розміщення має погоджуватись із дирекцією історико-культурного заповідника та спеціально уповноваженим органом управління містобудування та архітектури Луцької міської ради. Загалом на депутатських комісіях, на яких обговорювалось це питання, звучали думки щодо того, що в історико-культурній частині міста прибрати зовнішню рекламу взагалі.

"Зона Б" (територія центру міста за межами історичної частини)

Сюди належать такі вулиці, як: Ковельська, Набережна, Яровиця, Стрілецька, залізниця вздовж Ківерцівської, Карпенка-Карого, Задворецька, Рівненська, Автозаводська, Архітектора Метельницького, Глушець. Тут Концепцією рекомендовано розміщення малогабаритних носіїв сучасної конструкції (типу "лайтпостер").

Загалом планується в цій частині міста лайпостерами поступово замінити зовнішню рекламу великих розмірів. Підприємцям, які працюють в цій зоні, варто буде максимально використовувати внутрішнє рекламне оформлення вітрин та встановлювати сучасні світлові рекламні засоби. Нову й великорозмірну рекламу в цій зоні можна буде розміщувати тільки після проведення спеціальних проектно-узгоджувальних робіт на огорожах об'єктів будівництва, глухих фасадах та дахах будівель. Також не можна буде розміщувати рекламу на банерах, які затулятимуть вікна та міжвіконні ділянки фасадів будинків.

Буде заборонено й встановлення нових наземних великорозмірних носіїв зовнішньої реклами на центральних проспектах і вулицях.

У цій зоні також хочуть припинити розміщення виносних конструкцій (типу "штендер"). Маються на увазі проспект Волі, вулиця Винниченка, Театральний майдан, Привокзальний майдан, вулиця Лесі Українки з прилеглими вулицями Глушець, Богдана Хмельницького та Ковельська. Поки що такі засоби реклами на цих вулицях міста теж є не поодиноким явищем.

Немасштабне та безсистемне нагромадження реклами на фасаді будинку на центральній вулиці, агресивне поєднання вивіски іноземною мовою та існуючої реклами.><span class=Немасштабне та безсистемне нагромадження реклами на фасаді будинку на центральній вулиці, агресивне поєднання вивіски іноземною мовою та існуючої реклами.

Також Концепцією пеедбачена й заборона на розміщення і транспарант-перетяжок в межах Театрального майдану, Київського майдану, вулиці Лесі Українки та Богдана Хмельницького, проспекту Волі (від Театрального майдану до вулиці Шопена). До речі ті транспарант-перетяжки, які є зараз, демонтують одразу ж після закінчення терміну дії дозволів.

"Зона В" (територія "спальних" районів, забудованих в період 70-90-х років XX століття)

Маються на увазі проспекти: Соборності, Молоді, Відродження, вулиці: Конякіна, Кравчука, Гордіюк, Єршова, Ветеранів, Лідавська, Федорова, Воїнів-Інтернаціоналістів, Станіславського, Грабовського, Бенделіані, бульвар Дружби Народів).

Тут згідно із Концепцією планують впорядкувати місця та кількість засобів зовнішньої реклами. Також підприємці повинні будуть провести реконструкцію сучасної зовнішньої реклами, замінивши застарілі конструкції. У цій зоні також замінять великорозмірну рекламу на компактніші "лайпостери".

"Зона Г" (магістральні вулиці загальноміського значення)

Вулиці Рівненська, Дубнівська, Володимирська, Ковельська, Набережна, Ківерцівська, Героїв УПА, Глушець, Окружна, Львівська, Гнідавська, Потебні, Чернишевського, Гордіюк, Карпенка-Карого, проспекти Відродження, Молоді, Соборності, Перемоги. Якраз в цій зоні можна буде розміщувати великогабаритну рекламу. Однак підприємцям радитимуть не розміщувати зовнішню рекламу на банерних носіях, що перекривають вікна чи міжвіконні ділянки фасадів будинків.

"Зона Д" (територія садибної забудови)

Територія віддалена від культурних закладів та великих торгівельних підприємств. Тут рекомендуватимуть розміщувати рекламу відповідно до масштабу та розміру вулиць, із врахуванням забудови та можливості безперешкодного транспортного та пішохідного руху. Також дозволятимуть використання засобів зовнішньої реклами індивідуальної розробки.

"Зона Е" (промислово-виробничі та комунально-складські підприємства)

Тут дозволять використовувати великорозмірні засоби зовнішньої реклами на фасадах та у форматі "лайтпостер". Також не заборонено Концепцією розміщення оригінальних великорозмірних складних конструкцій з різноплановою рекламною інформацією.

Нові вимоги до засобів зовнішньої реклами

Під час розробки та ухвалення концепції робоча група врахувала як європейський досвід, так і напрацювання у сфері розміщення зовнішньої реклами таких міст, як Львів, Одеса, Київ. Якщо концепція буде дійсно дієва, то через деякий час з вулиць міста має зникнути не тільки картата й низькоякісна реклама, в якій фактично "утонули" будинки, але й великогабаритні рекламні щити замінять акуратні і більш привабливі лайпостери і кронштейни, які відповідатимуть усім вимогам концепції.

Дублювання вивіски, непродумана реклама у вітринах.><span class=Дублювання вивіски, непродумана реклама у вітринах.

Рекламний банер дублює вивіску, перенасичення інформації, спотворення фасаду будівлі><span class=Рекламний банер дублює вивіску, перенасичення інформації, спотворення фасаду будівлі

Основними естетичними вимогами до засобів зовнішньої реклами є:

  • естетична гармонізація з візуальними характеристиками міського середовища;
  • образна, стильова та декоративна виразність;
  • цілісність композиційного та об'ємно-просторового вирішення, обґрунтованість розташування;
  • функціональна та технологічна відповідність;
  • стильність та тематичність вирішення вивісок з врахуванням історичної особливості кожного будинку на території історико-культурного заповідника.

Щодо ергономічних вимог, то в концепції написано, що на одній опорі контактної мережі має бути лишень одна зовнішня реклама. Виносні засоби не повинні дублювати вивіски чи оформлення вітрин. Дистанція між засобами зовнішньої реклами вздовж проїзної частини вулиць і доріг повинна бути не менше двократної відстані між сусідніми опорами контактної мережі для великорозмірних конструкцій і не менше однократної відстані між сусідніми опорами.

До того ж однією з вимог є розміщення реклами в тих місцях, де вона не створить перешкод для руху транспорту чи пішоходів. Кронштейни на опорах, які розміщуються над тротуарами, пішохідними доріжками, газонами, повинні встановлюватись на висоті не менше 2,5 метрів. На будинках ці кронштейни повинні бути закріплені із відступом від стіни 1,0 метра та на висоті не менше 2,5 метра.

Тимчасові виносні засоби зовнішньої реклами повинні бути заввишки не більше 1 метра, розміщуватись паралельно фасаду будинку на відстані не більше 2 метрів від входу і 0,5 метрів від фасаду будинку за умови ширини тротуару не менше 2 метрів.

Концепція забороняє розміщення рекламних засобів на територіях пам'яток садово-паркового мистецтва, парків, на квітниках.

"Стаціонарні засоби зовнішньої реклами не повинні розміщуватись у місцях, де їх встановлення та експлуатація може завдавати шкоди природному середовищу міста", – йдеться у тексті документу.

А що буде з вивісками?

Спочатку проект рішення порядку про розміщення вивісок виключили із порядку денного. Потім депутат Павло Данильчук запропонував все ж таки включити його назад і проголосувати. Однак депутат Андрій Козюра зауважив, що порядок "сирий" і його варто доопрацювати.

"Порядок – це регуляторна процедура, концепція – це загальне бачення. Саме до концепції і треба цей порядок. Якщо ми за нього сьогодні проголосуємо, то вже завтра роботу в цьому напрямку зможе здійснювати муніципальна поліція, комунальні підприємства і управління архітектури", – відповів Козюрі депутат Олександр Козлюк.

У концепції є вимоги до вивісок та їхнього розміщення. Насамперед йдеться про розташування вивіски чи таблички з відповідною інформацією, яка включає в себе відомості про найменування особи, вид діяльності час роботи здійснюється відповідно до проектної документації, погодженої управлінням містобудування та архітектури.

Варто зазначити, що на травневій сесії депутати мають розглядали і порядок розміщення вивісок у місті. Як розповідав раніше заступник начальника відділу підприємництва та реклами управління розвитку підприємництва та реклами Валерій Удот цей порядок буде регулятивним документом.

Валерій Удот><span class=Валерій Удот

У положенні чітко розділяються поняття вивісок та інформаційних табличок.

Загалом форма, колір, шрифт, стилістика та матеріал, з якого виготовляється вивіски повинні гармоніювати з елементами фасаду, на яких вони розташовуються.

У межах історичного центру Луцька перевага надаватиметься вивіскам, виготовленим із природних матеріалів (метал, кераміка, смальта, цінні породи дерева, камінь, скло).

Концепцією передбачено, що вивіска для одного суб'єкта господарювання повинна відповідати архітектурному вирішенню фасаду будівлі та враховувати особливості конкретного архітектурного середовища.

Рекомендується вивіски виготовляти з підсвічуванням у вигляді різьбленого або гравійованого надпису, окремих об'ємних літер, прикріплених безпосередньо до стіни фасаду, окремих об'ємних літер, прикріплених до спільного каркасу чи іншого профілю, пофарбованого у колір фасаду (рекомендується у разі довгого напису), напису чи зображення на прозорій безколірній площині (скло, акрил) плоскими, об'ємними чи вигравіюваними літерами.

Текст вивіски має бути виконаний без мовних помилок.

Згідно із порядком не вважаються вивісками конструкції, виконані у вигляді декількох окремих елементів, що містять інформацію, яка повторюється (за винятком вивісок, що розміщуються біля декількох входів до приміщення (території), де здійснюється господарська діяльність та у випадку коли приміщення знаходиться на розі будівлі.Також заборонять наклеювання вивісок безпосередньо на зовнішній поверхні будинків, будівель чи споруд. Чимала увага буде приділятись тексту вивіски, який має бути написаний українською мовою та без помилок.

Як можна розміщувати вивіски

Варто зауважити, що в положенні написано про те, що місце розташування вивіски – площа зовнішньої поверхні будинку (фасаду), дверей або вітрини, біля входу (в'їзду), де суб'єкт господарювання займає приміщення. А це означає, що якщо офіс чи магазин розташований, скажімо, на 5-му поверсі, то і вивіски, відповідно, теж мають право розміщувати там таки.

Як не варто розміщувати вивіски

Загалом, не дивлячись на назву концепції, в ній намагались розмежувати як поняття, так і умови для розміщення зовнішньої реклами чи вивісок. Досить часто підприємці під виглядом вивіски розміщують фактично цілу рекламу. Однак із нововведеннями орган контролю КП "Луцькреклама" буде здійснювати нагляд за дотриманням суб'єктами господарювання вимог цього порядку та у випадку виявлення порушень складатиме відповідні акти.

Громадськість має великі сподівання на дієвість цієї Концепції, а чиновники закликають суб'єктів господарювання з розумінням сприйняти умови розміщення зовнішньої реклами та вивісок, які прописані в документі. Адже "кострубата" та низькоякісна реклама не тільки спотворює вулиці міста, а й дратує та відлякує потенційного клієнта (покупця).

 

Надрукувати
мітки:
коментарів
27 березня 2024
23 березня 2024
09:53
21 березня 2024
17:46
13 березня 2024
05 березня 2024
21 лютого 2024
14 лютого 2024