Поділитись:

У сусідній Польщі змінять правила і вартість паркування

П'ятниця, 01 вересня 2017, 21:34

Польська влада вирішила кардинально змінити як систему паркування у великих містах країни, так і розмір оплати за зайняте паркомісце.

Одним з найбільш обговорюваних пунктів в новому законопроекті, який підготувало Міністерство розвитку Польщі, є встановлення вартості паркування залежно від мінімальної зарплати, – пише портал vsetutpl.com.

Як це діятиме?

Міністерство продумало схему відсоткових лімітів, за якою у звичайній зоні платного паркування (тобто не в центрах міст) плата за першу годину не може перевищувати 0,15 % від мінімальної заробітної плати в Польщі (сьогодні це 3 злотих), а в центральних зонах міст – 0,45 % від мінімальної заробітної плати (9 злотих). Для штрафів ліміт теж визначено: матеріальне покарання за паркування без оплати послуг не може перевищувати 10% від мінімальної заробітної плати, тобто 200 злотих. Це в 4 рази вищий штраф, аніж той, яким карають порушників сьогодні.

Новий законопроект не змінює принципи визначення плати за наступні (після першої) години паркування. Відповідно до чинних правил, друга година не зможе бути дорожчою від першої більш ніж на 20 %, третя година не зможе бути дорожчою від другої більш ніж на 20 %, а плата за четверту і наступні години не зможе перевищувати ставки за першу.

Крім встановлення розміру оплати за паркінг залежно від мінімальної зарплати, на систему паркування в Польщі чекають і інші зміни. Зокрема, як повідомило Міністерство розвитку Польщі, остання версія проекту передбачає можливість виокремлення органами самоврядування міст з населенням більше ніж 100 тисяч так званої центральної SPP (strefy płatnego parkowania), тобто зони платного паркування. Такі зони займатимуть центральні частини міст та, можливо, деякі інші райони, якщо місцева влада вважатиме за потрібне. Остаточні ціни на паркування в зонах SPP теж встановлюватимуться на місцевому рівні і зможуть відрізнятись у різних містах Польщі.

Створення таких зон, вважають у Міністерстві, дуже потрібне, адже багато людей, зважаючи на вищий тариф за паркування в них, оминатимуть центри міст, а відтак не блокуватимуть рух у центральних зонах, а також це дасть змогу створити умови для впорядкування простору, наприклад, шляхом будівництва багаторівневих паркінгів або розвитком громадського транспорту. Крім того, це позитивно вплине на екологію, адже, за статистикою, головне джерело забруднення повітря – саме автомобільні викиди. До прикладу, у Варшаві більше ніж 60 відсотків забруднень повітря саме через насичений трафік на дорогах.

Надрукувати
мітки:
коментарів