12 способів вигадати назву компанії (бренду, торгової марки)

Назва компанії, бренду чи торгової марки – це дуже важлива складова успіху просування бренду на ринку. Ім'я компанії, назва бренду впливатиме на те, як сприйматимуть її споживачі, запам'ятовуваність, впізнаваність торгової марки.

Компанія KOLORO пропонує розібратися в основних споосбах утворення неймингу.

Створення ім'я для компанії або бренду на перший погляд здається непосильним завданням. На споживчих ринках існує незліченна кількість брендів і торгових марок, задіяна величезна кількість назв, комбінацій слів і абревіатур. Том бренд-менеджерам здається, що аби виокремитися на ринку серед конкурентів необхідно придумати щось неймовірне і фантастичне. Насправді все набагато простіше, так би мовити: "Все геніальне – просто!". Чим простіше і зрозуміліше для споживача буде назва, тим краще вона буде сприйнята і швидше запам'ятається. Про це свідчить і досвід світових відомих брендів, візьмемо, наприклад, компанію Apple. Існує безліч простих способів придумати унікальну назву для бренду.

Назва ідентична імені засновника компанії

Це один з найпоширеніших способів неймингу, коли в основі назви лежить ім'я або прізвище засновника компанії. Можна навести безліч вдалих прикладів: Ford, McDonald's, Procter & Gamble, Kira Plastinina, Gillette. Тут головне, щоб назва не вийшла абсурдною за звучанням і не повторювала вже сучасні назви брендів на ринку.

Комбінування слів

Використовуючи різні слова, їх окремі частини, можна складати нові слова і комбінації слів, які можуть ідеально підійти для назви торгової марки.

Наприклад, назва всесвітньо відомого бренду спортивного одягу Adidas було отримано саме так. Засновника компанії звали Адольф Даслер, в колі друзів і знайомих його називали Аді (Аді Дас). Інші приклади: 4you, Pepsi, Лукойл, Бананас, Pampers.

Алітерація (ритм і рима)

Запам'ятати назву набагато простіше, якщо в ній є рима, звучання, певний ритм або повторення слів, такі властивості людського мозку. Наприклад: Coca-Cola, M & M's, Chupa-Chups, Shake'n'Bake, Motorola.

Алюзія

Спосіб генерації назви за допомогою модифікації вже всім відомого поняття. Наприклад: назва Леді X утворено від всім відомого Містера X або "Брати Грім".

Асоціації. Або метод аналогії

Підібравши правильну асоціацію, стереотип або шаблон, з яким буде пов'язане ім'я компанії або назва бренду, в результаті можна не тільки отримати високоякісний неймінг, а й виграти на швидкій пізнаваності і запам'ятовуванні імені. Це можуть бути різні історичні або кіноперсонажі, рослини або тварини, назва планет. Наприклад: Велес, Puma, Онєгін, Red Bull, Три товстуни, Bounty, Матриця, Jaguar.

Назва-акронім або скорочення

Цей спосіб особливо вдалий, коли немає можливості уникнути довгих назв, тоді найкраще використовувати абревіатури і скорочення слів, при цьому не порушується зв'язок споживача з брендом. Вдалими прикладами можуть служити: BMW (Bayerische Motoren Werke AG), ГУМ (Головний Універсальний Магазин), МТС (Мобільні Телефонні Системи), NASA (National Aeronautics and Space Administration) або IKEA (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Метод виокремлення

Метод отримання назви шляхом виокремлення складів або окремих частин зі слів. Вдалим прикладом назви, отриманого таким шляхом є ciscoSystems (відомий виробник мережевого устаткування), отримане від назви міста San Francisco.

Метонімія

Використання в назві компанії методів: від часткового до загального (наприклад, Бургер Кінг, не просто бургер, а король бургерів) і від загального до часткового (наприклад, Імперія стилю або Планета суші).

Наслідування

Використання в назві торгової марки таких слів, які можуть передати необхідні якості товару або його якості (Приклади: Schwepps - шипучий газований напій, Агуша - харчування для самих маленьких).

Використання оксюморона

Нечасто використовуваний спосіб створення неймингу. Його суть у використанні в назві жартівливою чи суперечливої фрази, наприклад: Маленький дорослий, True Lies або "Бирка" (рибка до пива).

Таємний сенс

Назва повинна містити в собі таємний сенс. Велике число назв брендів абсолютно не зрозумілі споживачеві, поки заради інтересу він не почнинає шукати значення цих слів. Наприклад, мало хто знає, що NIVEA з латинської мови перекладається як "білий", а назва компанії Daewoo з корейської мови перекладається як "великий Всесвіт". Такі назви як мінімум інтригують і викликають інтерес.

Непов'язані слова

Зовсім необов'язково, щоб назва компанії прямо асоціювалося з діяльністю компанії. Адже назвати фірму можна по суті будь-яким, непов'язаним з основною діяльністю, словом. Часом навіть багаторазові мозкові штурми не дають результатів і неймінг так і залишається невирішеним завданням.

***

Однак не варто витрачати стільки часу і зусиль, щоб придумати назву бренду, досить просто озирнутися на те, що нас оточує, на речі навколо: фрукти, книги, письмове приладдя, явища природи. Все це може бути поштовхом до створення геніально простої, але ідеальної назви. Наприклад, компанія Adobe була названа на честь річки за будинком засновника компанії.

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook.
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Світ
Опубліковано:
08.07.2016 10:00
Переглядів7528
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
Вибір редактора

Рейтинг