Поділитись:

ТОП-5 нових законів, які ускладнили життя автовласників

Вівторок, 03 січня 2017, 17:56

Упродовж 2016 року Верховна Рада ухвалила чимало законів, які ускладнили життя автовласників.

"Автоблог" пропонує згадати найбільш значущі "автомобільні" закони, які були ухвалені або набули чинності протягом 2016 року.

Закон №5177-VI: про вимоги до екостастандарту автомобілів

Закон №5177-VI з довгою назвою "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" був прийнятий ще в середині 2012 року. Але саме в січні 2016 року набула чинності норма, яка забороняє ввезення в Україну автомобілів, які не відповідають екологічному стандарту Євро-5. Як правило, йдеться про транспортні засоби, випущені до 2009 року. Так що, фактично, з минулого року українці втратили можливість легально ввозити в Україну авто віком 8-10 років і більше.



Закон №1084-VIII: про комісійну торгівлю уживаними авто

Цей документ багато автовласників залишили поза увагою. А дарма. Адже завдяки закону №1084-VIII продаж автомобілів з пробігом через комісійні майданчики став повністю легальним (раніше були деякі нормативно-правові суперечності і колізії). Більш того, не тільки спростилася процедура покупки і оформлення старих машин. Також ліквідована проблема подвійного нарахування ПДВ (раніше цей податок стягувався офіційним дилером при першому продажі, і комісійним майданчиком при повторному). Тому ціни на старі автомобілі повинні були б знизитися. Але на практиці це поки що не надто відчувається.



Закон №1389-VIII: про ставки акцизу на старі автомобілі

Цей закон довго обговорювали, у нього було багато прихильників і супротивників. Проте Верховна Рада змогла набрати необхідну кількість голосів на його підтримку. У підсумку вже з 1 серпня 2016 року ставки акцизу при ввезенні в Україну автомобілів з пробігом знизилися в рази, завдяки чому скоротилися і витрати на розмитнення. Наприклад, якщо раніше для авто з бензиновими двигунами об'ємом від 1000 до 1500 куб см акциз становив 1,761 євро / 1 куб см, то тепер - 0,063 євро / 1 куб см. А для дизельних автомобілів з двигуном об'ємом 1500-2500 куб см ставка акцизу знизилася з 2,209 євро / 1 куб см до 0,327 євро / 1 куб см. Проте ввозити автомобілі на пільгових умовах можна тільки до 2018 року і з країн, що не визнані агресорами. Крім того, авто має бути виготовлене не раніше січня 2010 року і відповідати стандарту Євро-5.



Закон №1762-VIII: про дорожній фонд

Досить важливий закон, який Верховна Рада розглянула в листопаді 2016 року. Він регламентує створення Державного дорожнього фонду для фінансування ремонту та будівництва в Україні автомобільних доріг. Фонд почне функціонувати в 2018 році, і буде наповнюватися на 50% від надходжень акцизу на нафтопродукти. У 2019 фінансування за рахунок акцизів буде збільшено до 75%, а в 2020 році доведено до 100%. І хоча, на перший погляд, безпосередньо автовласники до фінансування дорожнього фонду причетні не будуть, в реальності ж кожен автомобіліст заплатить дзвінкою монетою. Питання лише в тому, як держава розподілить зібрані гроші, і коли ми нарешті зможемо їздити по європейських дорогах.



Закон №1791-VIII: про зміни до Податкового кодексу

Усередині цього документа ховається не дуже приємна новина – паливо буде знову дорожчати. Більш того, вже з перших чисел січня ціни на АЗС почали рости. Справа в тому, що закон №1791-VIII передбачає збільшення ставок акцизу на енергоносії. Наприклад, замість диференційованої ставки акцизу на дизельне паливо (від 95 до 125,5 євро за тонну) тепер застосовується єдина ставка в розмірі 125,5 євро. Базова ставка акцизу на імпорт або виробництво бензину зросла на 25% – з 171 євро до 213,5 євро за тисячу літрів, а ставка акцизу на зріджений газ – з 31 євро до 52 євро за тонну. Тож заправлятися в 2017 році буде дорожче. Не залежно від типу палива, яке споживає двигун.

Надрукувати
мітки:
коментарів