В Україні суттєво зменшилася кількість баківських відділень

Українські банки скорочують відділення. За даними Нацбанку, з початку минулого року фінустанови закрили 26 % своїх філій. Частина відділень закрилася через неплатоспроможність банків – НБУ за цей час вивів з ринку 27 гравців. Інші банки економлять: скорочують старі точки, щоб відкривати пункти нового типу або інвестують в розвиток дистанційних каналів обслуговування, – пише LIGA.net.

Скидання баласту

Лідери за скороченням філіальної мережі – держбанки. Ощадбанк за останній рік скоротив 16 % своїх відділень. У прес-службі фінустанови пояснили, що банк проводить реорганізацію: закриває неефективні відділення в невигідних місцях і відкриває точки нового типу в більш привабливих локаціях.

Зараз у Ощадбанку найбільше точок – 3 528 у всій Україні. Оптимізація мережі продовжиться і в цьому році.

"Певна кількість неефективних відділень буде закрито. Як правило, ми закриваємо маленькі – з одним робочим місцем. Такі точки є за своєю суттю" ощадкасою "і вже не можуть задовольнити сучасних потреб клієнтів в якісному обслуговуванні", – говорить Антон Тютюн, заступник голови правління Ощадбанку.

На другому місці за кількістю закритих відділень – Приватбанк. Націоналізований банк за рік скоротив 13 % або 341 відділення, 230 з яких в першому кварталі 2016 року. Зараз у Привата 2 247 підрозділів у всій Україні.

Масштабне закриття відділень провів Райффайзен Банк Аваль.

"У 2016 році мережа відділень нашого банку скоротився на 85, з яких 5 відділень були закриті в рамках злиття з іншими відділеннями регіону, 38 – закрито на митних переходах в зв'язку зі зміною уповноваженого банку з обслуговування митниці та 35 відділень закриті в різних регіонах в рамках програми, спрямованої на підвищення ефективності банку ", – повідомили в прес-службі Авалю.

Раніше глава правління Райффайзена Володимир Лавренчук говорив, що оптимізація мережі в комплексі з іншими заходами допомогли банку вийти на прибуткову діяльність в 2016 році.

У десятку банків, що скорочують свої відділення, увійшли і російські з державним капіталом. Промінвест, ВТБ і Ощадбанк готуються покинути український ринок вже в цьому році, їх власники ведуть переговори з потенційними інвесторами, а в Національному банку розглядають документи на покупку деяких з них.

Поки одні банки скорочують свої мережі, інші – розширюють її. У минулому році відкриттям нових точок займалися невеликі універсальні банки. Лідером за приростом відділень став Акордбанк, фінустанова наростило кількість підрозділів з чотирьох до 58. Найбільше з них зосереджені в Києві, Полтаві і Дніпропетровській області. У два рази наростив кількість відділень банк Січ. За рік фінустанова відкрило 32 нових підрозділи, більшість з них розташовані у Києві, Львівській та Черкаській області.

У трійку лідерів за відкриттям нових відділень увійшов державний Укргазбанк. Торік на обслуговування в фінустанова перейшли всі митниці ДФС. Таким чином, банк відкрив 53 нових підрозділи, і на сьогоднішній день їх налічується 232 у всій Україні. У банку не бояться витрат після розширення мережі та розраховують на окупність нових точок.

"Якщо нова точка продажу орієнтована на роботу з певним колом корпоративних клієнтів, то за рахунок гарантованої клієнтури, яка готова відразу ж працювати з даними відділенням, банк швидко окупає витрати на її створення. Якщо створення нової точки продажів не має на меті прив'язки до певної групи клієнтів , то вона вимагає більш вагомих фінансових ресурсів і тривалого терміну окупності ", – говорить Михайло Яцкін, директор департаменту супроводу мережі продажів Укргазбанку.

Дорога в онлайн

Банкіри впевнені, що з кожним роком потреба клієнтів у відділеннях буде поступово знижуватися, оскільки вони все більше будуть використовувати інтернет-сервіси. Звертаючи мережі, банки розвивають альтернативні канали обслуговування: онлайн-банкінг, термінали самообслуговування і інші послуги.

Але відмовитися від відділень повністю українці поки не готові.

"Сьогодні кількість користувачів Ощад 24/7 – 1,8 млн осіб. У 2014-му частка операцій, що проводяться в касі була 78 %, а по віддаленим каналах – 22 %. Сьогодні ця пропорція вже 50/50. Безумовно, тренд переходу в онлайн посилюватиметься, але поки відділення все ж будуть потрібні. Наприклад, для здійснення складних операцій, навчання клієнтів, маркетингових активностей, зняття / поповнення готівки", – говорить Антон Тютюн.

"Третина наших клієнтів є користувачами інтернет- і мобільного банку. Але ми не вважаємо, що в доступному для огляду майбутньому банк перейде повністю на дистанційне обслуговування. Живе людське спілкування ще ніхто не відміняв і для багатьох наших клієнтів воно буде важливо в майбутньому", – говорить Максим Патрін, глава електронного бізнесу Альфа-Банку Україна.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Україна
Опубліковано:
08.06.2017 17:05
Переглядів597
Коментарів1
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
14:39
21.11.2017
Марина
Значить в "невигідних місцях" - це найвіддаленіші від райцентрів (без доріг,без належного транспортого забезпечення,без його ВЕЛИЧНОСТІ ІНТЕРНЕТУ)- відділення закриваються?А які ж тоді "більшпривабливі локації" для "точок нового типу",і,взагалі,що воно таке оці "точки"?
останні новини
20-01-2018 19-01-2018
Вибір редактора

Рейтинг