Поділитись:

Що дозволено пасажиру поїзда: деталі

Неділя, 11 червня 2017, 09:25
Що дозволено пасажиру поїзда: деталі

Стартує сезон відпусток. У гори або на море більшість їде залізницею. Однак не всі пасажири поїздів знають свої права й можливості, а також обов'язки.

Про те, що дозволено пасажирам залізниці, розповів Олександр Бондаренко, координатор проекту "ПОЇЗДка", – пише "Експрес".

1. Доставка постільної білизни на спальне місце пасажира і збирання її за 30 хвилин до прибуття до місця призначення є обов'язком провідника вагона. Це не повинен робити пасажир. Працівник поїзда зобов'язаний розстеляти постіль інвалідам зору, візочникам, хворим, людям похилого віку та пасажирам із малими дітьми. Робити це для всіх він має лише у спальних вагонах. Ця послуга є безплатною. До речі, квитки повертають пасажирам за півгодини до прибуття на станцію призначення. Адже пасажир повинен зберігати проїзний документ до виходу на перон.

2. Кип'ячена вода має бути безплатною і подавати її повинні у необмеженій кількості. А от такого поняття, як "безплатний чай" – нема. За нього платите або у касі, або провідникові. Медикаменти з аптечки вагона також повинні надаватися безоплатно.

3. Якщо людина відстала від поїзда, слід негайно звернутися до начальника станції чи вокзалу. Той повинен інформувати про інцидент начальника наступної станції, де поїзд має зупинку не менш як 10 хвилин, та начальника поїзда. Адже необхідно забрати речі і квиток із поїзда. Після цього вам безплатно оформлять квиток, щоби дістатися до станції, де буде ваш багаж. Там можна дочекатися наступного потяга, аналогічного тому, на який ви купували квиток. Дія квитка відновлюється.

Якщо провідник виявив, що пасажир його вагона відстав від поїзда, він має сповістити начальника поїзда і подбати про про його речі. Начальник складає акт, у якому перелічуються речі пасажира. Акт, крім начальника поїзда, підписує провідник вагона та двоє свідків. Коли виходиш на зупинці, обов'язково треба мати з собою документи і квиток. Тоді проблем буде менше.

4. Якщо проїзні документи пасажира після відправлення поїзда залишилися в іншої людини, то вона повинна негайно, але не пізніше ніж через одну годину з моменту відправлення поїзда, пред'явити їх начальнику станції (вокзалу). Той за кошт друга дає телеграму (телефонограму) начальнику поїзда. Далі начальник поїзда оформляє документ.

5. Якщо пасажир відмовився від поїздки з особистих причин не менше ніж за 24 години до відправлення поїзда, то йому виплачується повна вартість квитка і плацкарти (одна з частин проїзного документа, частина вартості проїзду, яка засвідчує право пасажира зайняти окреме місце. Її розмір визначається категорією вагона і поїзда. – Авт.) Якщо ж від 24 до 9 годин до відправлення поїзда, то йому виплачується повна вартість квитка і 50 відсотків вартості плацкарти. У випадку відмови менше ніж за 9 годин до відправлення поїзда виплачується повна вартість квитка, а вартість плацкарти уже -- ні. Частину коштів можна повернути навіть якщо ви не встигли на поїзд. Після відправлення, але не більше ніж через годину, виплачується 10 відсотків вартості квитка і плацкарти.

6. Умови в поїздах не завжди комфортні. Що робити, коли пасажир захворів? Факт хвороби через умови перевезення у вагоні треба довести. Якщо було відчинене вікно і холодно, це треба зафіксувати, бодай, на телефон. Слід покликати провідника та щонайменше двох свідків. Також треба звернутися до начальника поїзда, найкраще написати письмову скаргу. Також треба отримати діагноз у лікаря. Маючи докази, можна звертатися до суду і вимагати компенсацію за неналежно надані послуги. Якщо у вагоні надто спекотно і нічим дихати, чи навпаки, холодно, слід скаржитися провідникові, начальнику поїзда, писати у книгу скарг потяга. Також треба зробити запис у книгу скарг на вокзалі станції призначення. Можна звертатися на гарячу лінію "Укрзалізниці", на гарячу лінію Мінінфраструктури.

7. Якщо людина перебуває у нетверезому стані та порушує при цьому правила проїзду і громадський порядок, наприклад, заважає спокою інших пасажирів. На проїзному документі проставляєють відмітку "Відмовлено в перевезенні на підставі пункту 8.38 Правил перевезення". Це ж стосується і перевезення заборонених предметів. Буває, що пасажир покидає поїзд через стан здоров'я. Пасажира виводять у супроводі медиків. Якщо він непритомний, то його речі разом із проїзним документом передають начальнику вокзалу (станції), де вийшов пасажир. При цьому має бути складений відповідний акт. Після одужання пасажирові повертают його речі та вартість проїзду за відстань, яку не проїхав. Вартість плацкарти не повертають. Якщо ж пасажир захоче продовжити поїздку, то проїзний документ і лікарняний лист чи довідку медичного закладу треба показати в касі для оформлення проїзду. Багаж, якщо той поїхав без пасажира далі, повертають безплатно до станції, де вивели пасажира.

8. У кожному пасажирському вагоні мають вивісити інформацію про розклад руху цього поїзда, про послуги, які надають у потязі, про місцезнаходження книги скарг, номер вагона, у якому перебуває начальник поїзда, місцезнаходження власника вагонів, інформація про вагон-ресторан, графік роботи. На видному місці має бути план евакуації, пам'ятка для пасажирів у випадку пожежі, права та обов'язки пасажирів та провідників. Як правило, усе це знаходиться біля купе провідника. Однак, вагони можуть бути різними, тож слід спитати провідника, де ця інформація. І нагадати, що він зобов'язаний надавати її пасажирам відповідно до п. 7.12 правил перевезення. Залізничники мають забезпечувати пасажирів повноцінною інформацією, але, на жаль, на практиці роблять це неохоче.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "УКРЗАЛІЗНИЦЯ" РОЗПОЧАЛА ПРОДАЖ КВИТКІВ НА "ЛІТНІ" ПОЇЗДИ

Надрукувати
мітки:
коментарів
16 квітня 2024
14 квітня 2024
28 березня 2024
10 грудня 2023
27 листопада 2023
07 листопада 2023
05 листопада 2023
17 жовтня 2023
05 жовтня 2023
19 вересня 2023