Важливі терміни інкотермс, про які варто пам'ятати експортерам

Вам запропонували контракт на велику суму? Не поспішайте радіти, спочатку вивчіть умови доставки товару. Від них залежить, віддасте ви його у себе на складі або будете везти покупцеві і оплачувати митні витрати.

У всьому світі для визначення умов зовнішньої торгівлі користуються однаковими позначками, введеними Міжнародною торговою палатою. Їх слід пам'ятати, щоб не опинитися в невигідних умовах. Пише businessviews

EXW, Ex Works

Ex Works означає, що продавець передає товар покупцеві на своїй території або в іншому погодженому місці, наприклад, на складі. Продавець не зобов'язаний ні завантажувати товар в транспорт, ні оформляти документацію для вивезення товару з країни. Всі ризики і витрати з моменту передачі бере на себе покупець.

FCA, Free Carrier

Згідно з цією умовою, продавець передає товар не покупцеві, а перевізнику або іншим особам, зазначеним покупцем. Вони, в свою чергу, доставляють товар замовнику, але продавець за це вже не відповідає: з моменту відвантаження всі ризики бере на себе покупець. Пункт поставки потрібно визначати якомога чіткіше, щоб на вас не звалили відповідальність.

CPT, Carriage Paid To

Carriage Paid To означає, що постачальник передає товар перевізнику в заздалегідь обумовленому місці. При цьому продавець повинен укласти договір перевезення і оплатити доставку товару в узгоджене місце призначення.

CIP, Carriage And Insurance Paid To

Продавець повинен передати товар перевізнику в певній точці і оплатити доставку. Але крім того, продавець зобов'язаний укласти страховий договір на випадок втрати або пошкодження товару під час перевезення. Втім, продавець зобов'язаний оплатити тільки мінімальну страховку. Якщо замовник хоче кращі страхові умови - потрібно домовитися про це в контракті або платити самому.

DAT, Delivered at Terminal

Згідно з цією умовою, продавець повинен доставити товар, розвантажити його і передати покупцеві в терміналі. "Термінал" - поняття умовне, це може бути і склад, причал, або вантажний двір. Всі ризики під час перевезення і розвантаження бере на себе продавець


DAP, Delivered at Place

Продавець повинен доставити товар готовим до розвантаження в умовлене місце. Він бере на себе всі ризики і оплачує доставку. А за розвантаження товару вже відповідає покупець.

DDP, Delivered Duty Paid

Delivered Duty Paid означає, що продавець доставляє товар в пункт призначення і надає його покупцеві готовим до розвантаження. Продавець повинен сплатити не тільки доставку, але і всі митні збори за вивезення та ввезення товару. Він також оформляє всі необхідні документи. Покупець просто платить гроші і отримує готовий розмитнений товар.

FAS, Free Alongside Ship

Продавець повинен доставити товар в порт і розмістити його вздовж борту обумовленого судна. До установки вантажу в такому порядку за нього відповідає продавець, з моменту розміщення товару вздовж корабля всі ризики бере на себе покупець.

FOB, Free on Board

Згідно з цією умовою, продавець доставляє товар на вказане покупцем судно або забезпечує доставку. Коли товар знаходиться на борту, всі витрати і ризики бере на себе покупець. До цього моменту за товар відповідає продавець.

CFR, Cost and Freight

Продавець повинен не тільки здійснити завантаження товару на борт судна, а й зафрахтувати корабель для доставки товару в порт призначення. Але за саму доставку вантажу продавець вже не відповідає. Коли товар на борту, всі ризики несе покупець.

CIF, Cost, Insurance and Freight

Продавець доставляє вантаж на борт судна і фрахтує корабель до порту призначення. З моменту завантаження товару постачальник за нього не відповідає. Але він повинен застрахувати вантаж. Продавець має право обмежитися мінімальною страховкою. Якщо покупець хоче кращі страхові умови, це потрібно узгодити з продавцем - або ж укладати страховий договір самому.


З огляду на транспортні витрати і труднощі проходу через митницю, вигідні умови доставки не менш важливі, ніж велика сума в контракті. Втім, іноземним партнерам теж навряд чи хочеться вникати в тонкощі транзиту через чужу країну. Тому перед узгодженням контракту потрібно прораховувати різні сценарії доставки вантажу.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Україна
Опубліковано:
14.05.2016 19:25
Переглядів408
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
18-11-2017 17-11-2017 16-11-2017
Вибір редактора

Рейтинг