Поділитись:

Волинський депутат просить "Ощадбанк" скасувати комісію за комуналку

Середа, 25 січня 2017, 09:49
Волинський депутат просить «Ощадбанк» скасувати комісію за комуналку

Депутат Волинської обласної ради Михайло Імберовський вважає стягнення комісії за сплату команльних послуг в "Ощадбанку" безпідставною.

З цього приводу він підготував звернення до голови правління банку Андрія Пишного,повідомив Імберовський у Facebook.

Нагадаємо: "Ощадбанк" впровадив комісію за оплату комунальних послуг в касах. Вона становить 3 гривні за кожну послугу. Волинян обурують такі нововведення. А Михайло Імберовський називає це "верхом цинізму" і просить правління банку змінити своє рішення.

Зокрема депутат попросив в обласного упраління банку надати йому:
- копії нормативних банківських документів, якими затверджені тарифи за прийом платежів від населення;
- розрахунок собівартості послуги "Ощадбанку" за прийом платежів в місті Луцьку та населених пунктах області;
- копії укладених договорів на прийом платежів укладених між банком та підприємствами – надавачами послуг.

Обчислювальний центру Луцька повідомив депутату, що банк має укладені договори із КП, відповідно до яких вони сплачують банку за послуги, які надають. Тому, пояснив Імберовський, виходить, що споживачі платять комісії двічі.

"Це підтверджує той факт, що у схваленому 1 листопада 2016 року звіті про результати дослідження ринку послуг з прийому готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги, Антимонопольний комітет України визнав неправомірність сплати громадянами комісії в банку, або поштовому відділенні при оплаті послуг ЖКГ, оскільки дані витрати закладені в тарифи", – написав Імберовський. Щоправла, теруправління АМКУ не вбачає порушень у ситуації, що виникла сьогодні.

До слова, без комісії можна оплатити комунальні послуги у терміналах або через Інтернет.

Тому депутат підготував звернення до голови правління АТ "Ощадбанк" Андрія Пишного щодо скасування рішення про нарахування комісії за оплату комунальних послуг при їх сплаті через каси банку.

Звернення подаємо без змін:

В умовах, коли постійно зростають тарифи на газ, теплову та електричну енергію, що непосильною ношею лягають на плечі найбільш знедолених і соціально незахищених верств населення, якими є українські пенсіонери Державний ощадний банк України у січні 2017 року встановив комісійну винагороду, яку утримує з населення у розмірі 3 грн. за кожен оплачений платіж в касі установ АТ "Ощадбанк". При цьому не оприлюднена собівартість однієї операції, яка суттєво відрізняється по регіонах України та не взято до уваги, що сума банківської винагороди уже врахована енергопостачальними та збутовими підприємствами при розрахунку тарифів і закладена у вартість комунальних послуг, які сплачує населення. У схваленому 1 листопада 2016 року звіті про результати дослідження ринку послуг з прийому готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги, Антимонопольний комітет України визнав неправомірність сплати громадянами комісії в банку або поштовому відділенні при оплаті послуг ЖКГ, оскільки дані витрати закладені в тарифи.

У місті Луцьку, за сприянням місцевої влади ще у 1995 році створено єдину базу, в яку збирається інформацію з усіх комунальних служб щодо нарахованих сум за послуги, а з іншого боку – із всіх відділень "Ощадбанку" та інших банківських установ щодо внесеної населенням плати. Вся зведена інформація обробляється ТОВ "Місцевий обчислювальний центр" за єдиною квитанцією, яка формується в банківській установі автоматично. В касі банку оператор лише друкує квитанцію та отримує від клієнта готівку. Після введення АТ "Ощадбанк" у січні 2017 року плати в розмірі 3 грн. за кожен платіж в банківських установах міста Луцька та Волинської області, фактично за одну операцію утримують плату, яка сягає в середньому 30 гривень, тобто в десять раз перевищує обумовлений розмір. При цьому в терміналах самообслуговування Ощадбанку за здійснення аналогічної операції комісійна винагорода не стягується, що свідчить про нерівні умови, для клієнтів та порушення конкурентного законодавства на ринку банківських послуг.

Через мережу АТ "Ощадбанк" області здійснюється до 50% всіх комунальних платежів і таке нововведення стало надто "дорогим задоволенням" для пенсіонерів, які є сумлінними платниками та вчасно розраховуються за спожиті послуги: газ, електроенергію, воду, житло, телефон тощо.
Освоїти роботу платіжного терміналу Ощадбанку вдається далеко не кожному з людей похилого віку, отож через навантаження час від часу біля терміналів теж виникають непорозуміння, люди сердяться, бо доводиться і тут чекати у черзі.

Органи самоврядування Волинської області завжди з розумінням ставились до ролі Ощадбанку, як поважної державної банківської установи. В установах Ощадбанку області на депозитних рахунках постійно розміщується значна сума тимчасово вільних залишків бюджетних коштів, через його відділення здійснюється чимало соціальних та зарплатних проектів бюджетних установ. У 2005 році більшість приміщень, які орендував Ощадбанк у громади міста Луцька за залишковою вартістю передані у власність банку.

З огляду на викладене, вважаємо що встановлення комісійної винагороди "Ощадбанку" за оплату комунальних послуг при сплаті через касу банку є безпідставним і звертаємося до Вас із проханням опрацювати питання щодо скасування рішення про нарахування комісії за оплату комунальних послуг при їх сплаті через каси банку.

Надрукувати
мітки:
коментарів