Війна спонукає шукати нові шляхи: луцькі бізнеси тренувалися пітчити, щоб знайти інвесторів (фоторепортаж)
Останнім часом термін «пітчинг» (англ. pitch) став таким же популярним, як і термін «стартап». Пітчинг – це, по суті, бізнес-план, який усно представляють потенційним інвесторам бізнесу. Якщо коротко, то пітчинг – це важкий, але цікавий та творчий процес. Власник стартапу повинен чітко пояснити бізнес-можливості інвесторам, щоб вони могли знайти найбільш прийнятне рішення.
Чому це важливо? Процес є цінним для привернення інвесторів, залучення клієнтів і створення успішних партнерств. А в умовах повномасштабної війни бізнес має думати, як працювати, шукати нових інвесторів, нові джерела фінансування. Тому донести свою ідею, місію чітко, коротко – це та суперсила, яка допоможе втриматися і розвиватися далі.
В рамках національної акселераційної програми «Власне» у центрі Дія.Бізнес у Луцьку однією з фінальних активностей на програмі став пітчинг (презентація) бізнес-ідей. Тренував молодих підприємців Станіслав Ревко – ІТ-підприємець, магістр компʼютерних наук, магістр психології.
*Національний акселератор «Власне» реалізовує мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України та державної установи Офіс з розвитку підприємництва та експорту за підтримки міжнародної технологічної компанії Masterсard та ПриватБанку.
Як це відбувалося, бачили журналісти сайту новин Луцька та Волині «Конкурент».
«Офлайн-складова програми побудована так, що у нас є мастермайнд-сесії. Учасники збраються групами і разом працюють над проблемами кожного. Станіслав Ревко під час пітчингу ідей надає коментарі, зупиняє, каже, з чого краще почати, що виправити по структурі і як взагалі пітчити ідеї, адже так набагато краще засвоюється матеріал, аніж посидіти поговорити», – пояснив керівник центру Дія.Бізнес у Луцьку Максим Шуляка.
«Ми зараз тренуємо, як правильно подавати свою ідею перед інвесторами і, зокрема, перед організаторами цієї програми «Власне». Тут молоді підприємці, є й ті, у кого вже є бізнеси. Ми тренуємо їхній пітчинг, їхню презентацію того, як вони будуть доносити свою ідею до потенційних інвесторів», – каже ІТ-підприємець Станіслав Ревко.
І додає, що серед найпоширеніших помилок – структура презентації.
«Ми вже трьох людей «попітчили». У структурі презентації вони важливі речі ховають кудись, акцентуючи на своїй експертизі.
У нас от була дівчина тут, вона виготовляє карбонові пластини до безпілотнків і це зараз дуже важливо. Їхня задача – знизити вартість цих пластин, щоб їх не закупляли з Китаю, а закупляли у нас. Це дуже крутий проєкт, але вона вийшла і не донесла місію, наскільки це зараз важливо для країни. Ми показали, що їхня компанія має глобальну місію для всієї країни, має купу сильних сторін, які ми будемо ще посилювати», – розповів експерт.
Фахівець каже, що у контексті пітчингу підхід має бути і індивідувальниий, і фундаментальний.
«Також важливий акцент – розуміти, перед ким ти виступаєш, розуміти, яка мотивація у людини, яка виділяє тобі кошти. Це мотивація заробити чи це мотивація долучитися до чогось більшого. Я налаштовую всіх учасників, аби вони ставили себе на місце інвестора. Важливо виділитися, запам'ятатися, донести свою ідею, показати, що вона спроможна бути реалізованою.
У плані пітчингу вже є помітні результати. Після «муштрування» виступи кардинально відрізняються», – додав Станіслав Ревко.
Усі учасники підтвердили, що найважливіше у цій справі утримати увагу, зацікавити, запам'ятатися.
«Взагалі дуже круто, що Дія.Бізнес дає можливості не просто навчатися, а вже й переходити до практики, особливо до етапу презентації своєї бізнес-ідеї людям, які можуть пришвидчити її ріст, «пробустити» розвиток і взагалі дати шанс бізнесу існувати, розвиватись далі і в Україні, і за кордоном.
Тому сьогодні однозначно був цінний день, за цей час ми зрозуміли, що точно має бути у презентації, донесенню інвесторам чи грантонадавачам, також, що варто виключити, на чому варто не фокусуватися.
Класно, що ми пропрацювали структуру, як вона має виглядати, а Стас відразу дає зворотній зв'язок кожному спікеру, тому я думаю, що такий досвід однозначно посприяє тому, що луцькі бізнеси будуть успішніші, масштабніші і крутіші», – поділилася співвласниця бізнесу з виробництва корисних солодощів GoodMood Food Оля Берестюк.
«Сьогоднішня подія дала нам підтвердження того, що у нас дійсно класна місія – нести оздоровлення людей і вона підкреслила, що наш бізнес – перспективний, що у на класна можливість зробити новий напрямок, поміж того, що вже є: профілактика, класне ставлення до свого здоров'я; помічати і корегувати звички у побуті.
Сьогодні ми вдосконалились. Цим виступом ми підтвердили наше бажання і, напевно, на крок стали ближчі до тієї мрії, тієї доріжки, яка допоможе нам максимально діагностувати функціонування людей. А ще ми побачили ті маленькі аспекти, які треба підкорегувати.
Це навчання додало впевненості в собі, а спікер у нас був дуже класний і чудовий. Напевно, знайшов підхід до кожного», – поділилася емоціями одна з учасниць програми Анна Вавдіюк.
Зазначимо, що у рамках національної акселераційної програми «Власне» у луцькому центрі Дія.Бізнес стартували практичні заняття для бізнесменів-початківців та власників малого бізнесу.
Для участі у програмі «Власне» загалом відібрали майже 900 учасників, серед них – 18 із Луцька. Зокрема, одна із засновниць крафтового бренду здорової їжі GoodMoodFood Діана Познякевич; власниця майстерні із пошиття військового спорядження Оксана Макарова, яка переїхала із Маріуполя і планує відкрити артстудію; Оксана Рижкова – керівниця фірми «Пастернак», що спеціалізується на переробці органічних відходів; підприємець Олександр Левчук, що надає послуги агродронів-обприскувачів та інші.
Після роботи із експертами-менторами учасники пройдуть тестування та пітчинг – захист своїх бізнес-ідей. 30 переможців отримають по 100 000 грн, а найкращий проєкт – 800 000 грн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- «Українці зрозуміли: найстрашніше сталося, і почали втілювати мрії», – психологиня Світлана Сасюк про бізнес під час війни (фото)
- Як зрозуміти, чи ваш бізнес прибутковий. Поради експертки центру Дія.Бізнес у Луцьку Ольги Іванків (+ меми)
- У центрі Дія.Бізнес лучан навчатимуть побудові стратегій управління
- Бренд з прадавніми символами і сенсом: як волинянка створює аксесуари з українською душею
Життя після «МастерШефа»: чим зараз займається волинський кухар Віталій Наливайко та чи знайшов дівчину
Бойову медикиню «Пташку» з «Азовсталі» хейтять в соцмережах, бо погладшала
В мережі показали унікальну «Волинянку» за $3000 (фото)
Луцький бренд знову одягнув Лесю Українку
Вербна неділя: листівки та привітання