Які торгові центри незабаром запрацюють в Україні
У першому півріччі 2017 року рітейлери істотно відновили активність, перейшовши від одиничних відкриттів до чітко вираженої стратегії експансії.
За даними консалтингової компанії CBRE Ukraine, в сегменті гіпермаркетів відбувся перерозподіл частки ринку між основними гравцями: французька мережа гіпермаркетів Auchan Group придбала 9 гіпермаркетів "Караван", 3 з яких розташовані в Києві, – пише Finance.ua.
Крім того, Auchan Group планує відкриття ще одного магазину у складі першої черги ТЦ Rive Gauche до кінця року.
Більшість fashion-ритейлерів також оголосили про наміри розширюватися упродовж року, фокусуючись на торгових центрах як локаціях для своїх магазинів.
Іспанський рітейлер Inditex, що відкрив на початку року магазин чоловічої лінії бренду Stradivarius в ТРЦ Skymall, відкрив ще 6 магазинів в ТРЦ Lavina Mall.
Польський рітейлер LPP Group оголосив про відновлення активності в Україні, як і ARGO, Спортмастер та O'stin, які також почали розширення своїх мереж у першому півріччі.
Турецький рітейлер LC Waikiki, який не припиняв активність у 2014-2016 роках, оголосив про наміри відкрити ще близько 10 магазинів до кінця цього року.
Крім того, українські бренди Vovk, MustHave, Arber, Anabel Arto та інші продовжили розширюватися в найбільш успішних торгових центрах.
Зростання попиту на торгові приміщення відбувалося також і завдяки появі нових міжнародних брендів.
У першому півріччі було зафіксовано відкриття 12 нових брендів, серед яких переважали бренди спеціалізованого одягу (спортивні товари, білизна, дитячий одяг), взуття та одягу середнього цінового сегмента.
Після стрімкого зростання нової пропозиції в 2016 році (+168 тис кв. м), у першому півріччі 2017 року був відкритий тільки один торговий центр Academ City (GLA – 8000 кв. м.). Таким чином, загальний обсяг пропозиції на ринку Києва досяг 1,06 млн кв. м.
Очікується, що обсяг нової пропозиції у другому півріччі складе близько 48 тис кв. м і буде представлений ТЦ "Смарт Плаза Політех" (GLA – 15 тис кв. м), першою чергою ТРЦ Rive Gauche (GLA – 20,5 тис кв. м) і "Рітейл Парком Петрівка" (GLA – 12 тис кв. м).
Девелопером двох останніх проектів виступає Immochan Ukraine. У разі якщо вищезгадані торгові центри будуть відкриті вчасно, обсяг нової пропозиції в 2017 році очікується на рівні 56 тис кв. м.
Якщо дати запланованих відкриттів не будуть перенесені на 2020 рік, більш ніж 530 тис кв. м нових площ очікується до виходу на ринок.
Активні будівельні роботи ведуться в лівобережній частині Києва в ТРЦ Rive Gauche (GLA – 70 тис кв. м в двох чергах) та в ТРЦ River Mall (GLA – 58,7 тис кв. м).
Ставка оренди в торгових центрах варіювалася в межах від $60 до $86/кв. м/місяць, а в менш успішних торгових центрах досягла $30 – $45/кв. м/місяць на кінець червня.
Очікується вихід потенційно нових гравців на ринок, серед яких Decathlon, Defacto, Under Armour, Scotch & Soda, Superdry та інші.
До того ж такі бренди як H&M і IKEA зарахували Україну у свої стратегічні плани з розширення, якщо українські тенденції зростання споживання на тлі загального відновлення економіки будуть зміцнюватися.
На сайті використовуються файли cookie. Для згоди, будь ласка, натисніть «Прийняти». Докладну інформацію можна знайти на сторінці Політика конфіденційності.