Поділитись:

На Волині редакторку газети засудили за публікацію соцопитування (фото)

Середа, 20 лютого 2019, 12:17
На Волині редакторку газети засудили за публікацію соцопитування (фото)

У Рожищі суд визнав винною редакторку газети «Наш край» у порушенні вимог Закону України «Про вибори Президента України» через публікацію результатів соцопитування, пов’язаного із виборами, без зазначення замовника опитування та точного формулювання питань.

Про це повідомляє прес-служба ОПОРИ.

Від адміністративної відповідальності жінку звільнили. Про це йдеться у постанові Рожищенського районного суду від 7 лютого 2019 року.

Суд встановив, що 3 січня 2019 року редакторка «Нашого краю» опублікувала результати опитування громадської думки, пов'язаного з виборами Президента України без зазначення замовника опитування та точного формулювання питань. Цим вона порушила вимоги ст. 56-6 Закону України «Про вибори Президента України».

В судовому засіданні жінка свою вину визнала та щиро розкаялася, а також пообіцяла в подальшому подібного не вчиняти. Зрештою, суд прийшов до висновку, що редакторка вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-20 КУпАП - порушення встановленого законом порядку опублікування документів та іншої інформації, пов’язаної з підготовкою і проведенням виборів, засобами масової інформації. Суд визнав жінку винною, але звільнив від адміністративної відповідальності за малозначністю вчиненого правопорушення. Відтак, редакторці оголосили усне зауваження.

Нагадаємо: ОПОРА уже повідомляла про поширення результатів соцопитувань у волинських ЗМІ без зазначення необхідних даних. У лютому продовжувала відстежувати публікації із результатами соціологічних опитувань на шпальтах волинських ЗМІ.

Так, у випуску Любомльської громадсько-політичної газети «Наше життя» за 1 лютого, у луцькій «районці» «Слава праці» за 1 лютого, а також у Старовижівській районній газеті «Сільські новини» з 2 лютого опублікували новину «Рейтинг Петра Порошенка зростає і фактично зрівнявся із рейтингом Юлії Тимошенко». У тексті новини посилаються на результати соцопитування центру імені Михайла Драгоманова. Також тут є інформація про час, метод, територію та обсяг вибірки, однак не зазначено точного формулювання питань та замовників дослідження.

На Волині редакторку газети засудили за публікацію соцопитування (фото)

На шпальті газети «Твій вибір» за 7 лютого розмістили новину «Соціологи фіксують збільшення довіри до жінки-політика». У публікації, зокрема, йдеться про підсумки соціологічного дослідження групи «Рейтинг». У тексті повідомляють про посилення позицій Юлії Тимошенко не згадуючи про рейтинги інших кандидатів. Також тут йдеться про програми. Презентовані на форумі, плани кандидатки в реформуванні медицини тощо. Наприкінці матеріалу є відомості про терміни, територію проведення, вибірка, метод дослідження та можливу похибку, проте не повідомляють, хто є замовником та як точно звучали питання, які ставили респондентам. Підписана публікація іменем політичного консультанта Сергія Бикова.

На Волині редакторку газети засудили за публікацію соцопитування (фото)

У випуску газети «Вісті Ковельщини» за 7 лютого також розмістили матеріал «Чого чекають українці від виборів» у рубриці «Дослідження». У матеріалі згадують про потенціал зростання підтримки Юлії Тимошенко. Наприкінці наведені дані про авторів дослідження, обсяг і вік вибірки, метод терміни проведення та похибку, та не наведено відомостей про замовника та не вказане точне формулювання питання, яке ставили учасникам дослідження. Публікація підписана іменем політтехнолога Андрія Золотарьова.

На Волині редакторку газети засудили за публікацію соцопитування (фото)

Нагадаємо: у статті 56 -6  Закону України «Про вибори Президента України» означені особливості поширення інформації про результати опитування громадської думки, пов’язаного з виборами. У частині 1 передбачено, що підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати опитування, пов’язаного з виборами, з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки.

Частина 2 цієї ж статті чітко визначає, що інформаційні агентства, засоби масової інформації у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зобов’язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовників опитування, а також інші відомості, зазначені у частині першій цієї статті.

Надрукувати
мітки:
коментарів
24 квітня 2024
26 березня 2024
02 березня 2024
01 березня 2024
11 грудня 2023
20 листопада 2023
02 листопада 2023
31 жовтня 2023
29 вересня 2023