Поділитись:

Що насправді показує статистика відвідуваності волинських сайтів

Автор: Андрій Лучик |
Понеділок, 14 лютого 2022, 09:30
Що насправді показує статистика відвідуваності волинських сайтів

Є брехня, нахабна брехня і статистика. Можна по-різному ставитися до цієї крилатої фрази, але таке зневажливе ставлення до статистики не заслужене. Інша справа, що статистикою часто маніпулюють. А тому поверховий погляд на цифри і їх інтерпретація можуть приводити до хибних висновків. 

Наприклад, кожен, певно, чув в різних варіаціях про дослідження довголіття. Мовляв, якщо пити щодня 50 грам алкоголю, це покращує здоров'я і можна прожити до 100 років. І респонденти відповідні є. І вони справді споживали алкоголь. В чому ж тут помилка? Справа в тому, що ми робимо припущення, про те, що саме алкоголь подовжував роки життя. Але ми повністю випускаємо з виду гіпотезу, що в досліджуваних генетично було настільки сильним здоров'я, що дозволяло їм щодня бухати, нехай і в малих дозах.

Що ж зі статистикою сайтів? 

Не існує системи, яка би достовірно показувала точну кількість відвідувачів. Усе, про що ми можемо говорити, – це рівень похибки та наближені значення. Про що йдеться? Кожна система обліку має своє методи та алгоритми. Наприклад, якась рахує унікальні IP-адреси, якась – унікальні пристрої. Якими тут можуть бути спотворення статистичних даних? Наприклад, є офіс з десятьма працівниками, які виходять в інтерент через спільну точку доступу. Тобто ІР вони матимуть одне на всіх. Кожен з працівників відвідав один і той же сайт. Якщо рахувати по ІР, то лічильник видасть 1, якщо за кількістю пристроїв – тоді 10.

Але. Уявіть, що ви відвідуєте один і той же сайт зі свого смартфону. Зранку ви зайшли з домашнього вай-фаю, потім – з робочого. В обід забігли перекусити в кафе і там теж глянули стрічку новин улюбленого ресурсу. А пізніше, використали мобільний інтернет, повертаючись додому. Пристрій один, але чотири різних IP. Що покаже статистика? Або тепер взагалі ускладнимо: зранку ви скористалися смартфоном, в обід ноутбуком, а ввечері планшетом. 

І це ми ще не говоримо про різні браузери, які можуть стояти на одному й тому ж пристрої! Або у вас стоїть блокувальник реклами, який вирізає всі JavaScript'и. Себто взагалі не дає сигнал серверу, що ви переглядаєте веб-сторінку. Перемножте це все на попередню кількість гіпотетичних випадків і отримаєте таку кількість варіантів, що жоден штучний інтелект не дасть тут ради. 

То як правильно це все порахувати? Ніяк. Саме тому кожна система аналітики має свою методику. І важливо розуміти, що показує та чи інша цифра в межах такого підрахунку.

Що насправді показує статистика відвідуваності волинських сайтів

Так, а що там із волинськими сайтами?

Не існує єдиної відкритої системи, яка рахувала і порівнювала би всі волинські інформаційні сайти. Більшість волинських медійників користуються трьома сервісами: Google Analytics, Bigmir.net та SimilarWeb.

Очевидно, що Google Analytics є найбільш прогресивним методом збору на аналізу даних про аудиторію сайту. Проте досуп до даних мають лише адміністратори сайту.

Bigmir.net – це щось стареньке, ще з минулої інтернет-епохи. Але цей рейтинг дозволяє порівнювати себе з колегами по цеху. Що цікаво, саме тут можна публічно подивитися частку регіонального трафіку. Проте нині в цьому рейтингу залишилися не всі медіа-ресурси.

SimilarWeb – сервіс, який за власними алгоритмами приблизно вираховує місячну аудиторію сайту. Проте такі дані можуть в рази відрізнятися від даних, які пропонує Google Analytics. І, як правило, в менший бік.

 

Що ж не так зі статистикою у SimilarWeb?

Логічно, якщо якийсь сервіс дає похибку в підрахунку відвідуванності вашого сайту, то приблизно таку ж похибку він даватиме й іншим. Тому цілком припустимо в межах однієї системи дивитися на показники інших сайтів і порівнювати себе з іншими. Останнім часом волинські медійники почали мірятися піськами рейтингами, базованими на даних SimilarWeb. Проте, як ми писали раніше, важливо розуміти, які метрики досліджує система. В даному випадку ми маємо справу із унікальними відвідувачами сайту протягом календарного місяця. Що це означає?

Наприклад, одна й та ж людина щодня заходила на сайт протягом місяця. В результаті SimilarWeb відобразить таку поведінку в кінцевих цифрах як 1. Натомість, якщо на сайт протягом місяця щодня заходила одна випадкова людина, то SimilarWeb покаже цифру 30. Хоча денна відвідуванність сайту в обох випадках буде однаковою – 1.

Можливо, широке охоплення аудиторії важливе для інтернет-магазинів, проте для медійного ресурсу важливим є ядро аудиторії. Тобто відвідувачі, які знають і люблять видання і повертаються до нього знову й знову.

Що насправді показує статистика відвідуваності волинських сайтів

Що ж насправді з волинською статистикою?

Сайт новин Луцька «Конкурент» протягом січня 2022 року щодня збирав дані з рейтингу Bigmir.net. Потім ми їх підсумували і порівняли з цифрами, які видала SimilarWeb. Відразу зауважимо, що ми даємо цифри лише тих волинських сайтів, які доступні в рейтингу Бігмір.

 

Відвідуваність волинських інформаційних сайтів у січні 2022 рокуВідвідуваність волинських інформаційних сайтів у січні 2022 року

 

Дані рейтингу Bigmir.net за січень 2022 року. Відвідувачі з волинських IP-адресДані рейтингу Bigmir.net за січень 2022 року. Відвідувачі з волинських IP-адрес

 

Дані рейтингу Bigmir.net за січень 2022 року. Загальна відвідуваністьДані рейтингу Bigmir.net за січень 2022 року. Загальна відвідуваність

 

Порівняння відвідуваності волинських сайтів у січні 2022 року сервісами SimilarWeb та Bigmir.netПорівняння відвідуваності волинських сайтів у січні 2022 року сервісами SimilarWeb та Bigmir.net

Відвідуваність konkurent.ua

Якщо говорити про Конкурент, то у січні 2022 року, згідно з даними Google Analytics, сайт щодоби відвідувало 26 338 унікальних користувачів (сума всіх добових показників відвідуваності). При цьому, місячне охоплення становить 360 тисяч унікальних відвідувачів. Тобто якщо механічно розбити цю цифру на 31 день, то вийде близько 12 тисяч, що більш ніж вдвічі менше від реальних показників.

Натомість, якщо визначити середньодобову цифру відвідування konkurent.ua за рейтингом Bigmir.net, то вийде 5 686 унікальних відвідувачів, що фактично в 5 разів менше від даних Google Analytics.

Варто зауважити достатньо високу частку ядра аудиторії (постійних користувачів) konkurent.ua, яка в січні 2022 року склала 43%. А в інші місяці коливається між 40 і 50%.

Відвідуваність сайту konkurent.ua у січні 2022 рокуВідвідуваність сайту konkurent.ua у січні 2022 року

Висновки

Отож, які висновки ми можемо зробити з цих графіків?

  1. SimilarWeb показує широту охоплення аудиторії, не обов'язково регіональної. Ці дані погано корелюють із щоденною відвідуваністю сайту.
  2. Показники SimilarWeb, як правило, менші, аніж більш верифіковані дані Google Analytics. 
  3. Рейтинг Bigmir.net рахує відвідуваність за IP-адресами. Причому показник регіональності трафіку може мати суттєву похибку, адже багато місцевих інтернет-провайдерів можуть використовувати інтернет-шлюзи інших українських регіонів.
  4. Найбільш точними є дані Google Analytics, проте доступ до них мають лише адміністратори сайтів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів