Поділитись:

BlackBerry більше не випускатиме смартфони

Четвер, 29 вересня 2016, 14:45
BlackBerry більше не випускатиме смартфони

Надвечір 28 вересня на сайті однієї з найзнаменитіших компаній Канади – BlackBerry (яка ще зовсім нещодавно називалася RIM) – з'явилося несподіване повідомлення: "Нова BlackBerry – це софт".

Цього ж дня компанія презентувала великий фінансовий звіт за квартал, де її керівництво пояснило появу нового слогану. BlackBerry повністю відмовилася від виробництва смартфонів, які ще кілька років тому були візитівкою будь-якого бізнесмена. Тепер усі сили скерують на розроблення софту, який став сьогодні основним джерелом доходу для компанії, – повідомляє Forbs.Україна.

iPhone переміг

До появи iPhone 2007 року компанія Research in Motion була одним із лідерів американського ринку і займала 5 % глобального ринку смартфонів. На піку популярності її ґаджети BlackBerry продавалася величезними тиражами – 15 млн одиниць – щоквартально. Але, як і ціла низка інших компаній (Nokia, Microsoft, Motorola, HTC), у RIM не звертали уваги на спробу "комп'ютерної" Apple вийти на ринок смартфонів. Утім, тоді й саме керівництво Apple не сильно вірило в успіх: у компанії не раз казали, що задовольнялися б і кількома відсотками ринку.

За наступні кілька років ситуація кардинально змінилася. Зі зростанням популярності iPhone справи в RIM погіршувалися, компанія втрачала попит на американському і європейському ринках. Як виявилося, кнопкові смартфони (головна родзинка BlackBerry) стали нецікавими з приходом якісних сенсорних дисплеїв. А всі фішки RIM на зразок захищеного месенджера дедалі менше цікавили потенційних покупців.

Якщо 2011-го компанія продала 50 млн пристроїв, то 2012-го результат знизився до 34 млн реалізованих одиниць. Власний планшет компанії успішним не став, і проект закрили. У першому кварталі 2013-го компанія продала близько 6 млн пристроїв, а 2014-го лише 1,5 млн. Продажі знижувалися катастрофічно. Компанії не допоміг перехід від кнопкових смартфонів до сенсорних і з власної платформи на Android, як і ребрендинг: замість RIM її перейменували у BlackBerry.

В останньому кварталі BlackBerry продала 400 000 одиниць смартфонів. Згідно з аналітичними даними Gartner, компанії належить близько 0,1% ринку, що дорівнює статистичній похибці. На смартфонах компанія втратила $8 млн, а загальна частка доходів мобільного підрозділу в BlackBerry знизилася з 70% до 34%. Для порівняння: за цей же час Apple продала 1 млрд iPhone і заробила на цьому чи не півтрильйона доларів.

Софт дохідніший

Насправді плани закрити мобільний підрозділ керівництво BlackBerry озвучувало і раніше. Ще 2015-го голова компанії Джон Чен на конференції Recode заявив, що наразі BlackBerry, незважаючи на випуск нових моделей і оновлення операційної системи, не вдається підвищити продажі смартфонів. "Якщо нічого не зміниться, немає сенсу працювати й далі", – зазначив Чен. Квартальні результати показали, що настав час змінювати стратегію розвитку компанії.

Тепер BlackBerry займеться виключно розробленням софту. Згідно зі свіжими даними, за останній квартал компанія заробила на цьому близько $138 млн, що удвічі вище, ніж показники за цей же період минулого року. Весь софт компанія продаватиме іншим виробникам смартфонів. Як і назву бренду.

Сьогодні стало відомо, що BlackBerry укладає партнерську угоду з індонезійською компанією PT BB Merah Putih. Згідно з підписаними документами, індонезійці купують ліцензію на випуск пристроїв під брендом BlackBerry з їхніми ж софтверними розробками. Щоправда, канадська компанія відповідатиме виключно за постачання програмного забезпечення. Розробляти і продавати смартфони буде вже Merah Putih. Добре, що в останньої є для цього потужності: вона володіє найбільшим у регіоні мобільним оператором PT Tiphone Mobile Indonesia Tbk. Суму угоди в компаніях поки що не розкривають.

Нічого нового

Рішення BlackBerry відмовитися від виробництва смартфонів – не єдине таке. Конкуренції з Apple не витримали й інші компанії, адже саме iPhone збирає понад 90 % доходу з ринку смартфонів. Решта – за Samsung. Усі інші працюють на межі рентабельності або собі у збиток.

Так, компанія Nokia раніше заявила про зміну кваліфікації в бік телеком-ринку, а також розроблення пристроїв для подальшого продажу під іншими брендами. А не так давно HTC заявила, що змістить основний фокус із виробництва смартфонів у бік віртуальної реальності і зосередиться на розробленні свого VR-проекту HTC Vive.

За кілька років виробництво смартфонів змістилося в бік Азії. У п'ятірці найбільших постачальників цих пристроїв, за даними Strategic Analytics, розташувалися відразу троє китайських гравців (Huawei, Lenovo і Xiaomi) та Samsung – із Південної Кореї. Ще одна сходинка зберігається за Apple, яка вже багато років міцно стоїть на другому місці. Решта гравців поступово відмовляється інвестувати величезні кошти в конкурентний ринок і змінює профіль. Як і сталося у випадку з BlackBerry.

Надрукувати
мітки:
коментарів