Поділитись:

Що робити з автомобілями на іноземних номерах: думки експертів

Неділя, 16 липня 2017, 14:35
Що робити з автомобілями на іноземних номерах: думки експертів

Автівок на іноземних номерах в Україні стає все далі більше, особливо на Заході. Вони вже влилися у звичний український транспортний потік, комфортно себе почувають серед таксі. Водії "транзитних" автівок об'єднуються у цілі групи, перекривають дороги і вимагають більше прав. А ще такі автомобілі – одна із причин кілометрових черг на кордоні і "автори" дорожньо-транспортних пригод, винуватців яких досі шукають.

У патрульній поліції Луцька кажуть, що особливих труднощів з такими автомобілями немає: їх так само зупиняють, коли фіксують якесь порушення, і так само не мають претензій, коли ніяких порушень немає. Проте, коли на місці аварії власник покидає свій автомобіль на іноземних номерах, знайти його таки нелегко. Що зробити, аби позбутися різних проблемних нюансів, які стосуються автівок-іноземців, дізнавався "Конкурент".

Микола Собуцький, депутат Луцької міської ради:

Що робити з автомобілями на іноземних номерах: думки експертів

"Взагалі власники автомобілів на іноземній реєстрації не хочуть їздити на польських чи литовських номерах. Вони хочуть їздити на українських номерах, тобто має бути процес перереєстрації цих автомобілів. Але їх не можна перереєструвати, оскільки вони не відповідають євростандартам. Для того, щоб люди добровільно перереєстрували автомобілі, треба скасувати Євро 5. Щоби в Україні було так, як в Європі: у Європі теж є Євро 5, але тільки на виготовлення автомобілів, а не на покупку. По-друге, не складати ніяких штрафних санкцій для тих, хто заїхав в Україну – дати людям можливість розмитнити автомобілі. Тобто кінцева мета – не іноземні номери, не шукати схеми, щоби їздити, а дешеве розмитнення.

Ця машина не заїхала через кордон сама, її привезли люди. Є митники, є прикордонники, тобто є дві бази, де проходили водії тих машин. До того ж, коли автомобіль заїжджає в Україну, треба робити український поліс страхування, і це робить вже реальний власник транспорту. Якби хотіла поліція, то, думаю, можна було б знайти перших, хто її завіз, а вже від них взяти інформацію про те, кому був проданий цей автомобіль. Так, якихось загальних баз немає, але ось таким шляхом власників можна знаходити".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: АВТОМОБІЛІ НА ІНОЗЕМНИХ НОМЕРАХ: РИЗИКИ І ПЕРЕВАГИ

Богдан Ульчак, адвокат:

Що робити з автомобілями на іноземних номерах: думки експертів "Є певні моменти, які говорять про юридичні наслідки. Наприклад, коли сталася ДТП, то відповідальність несе власник джерела підвищеної небезпеки, а таким власником автомобіля на іноземних номерах є стовідсотково громадянин іноземної держави, відповідно, позиватися треба до нього, але тут одне "але". Скажімо, транспорті засоби, які попали на територію України, передбачають, щоби в технічному паспорті було два співвласники, зокрема й громадянин України, який в майбутньому цим автомобілем і користується. Крім того, нема великої проблеми в тому, щоби за шкоду, яка заподіяна транспортним засобом, відповідатиме особа, яка на законних підставах керує транспортним засобом. Проблема буде виникати лише в тому випадку, коли хтось скоїв аварію і покидає автомобіль. Тоді важко буде знайти того, хто був в цей момент за кермом.

Моя позиція така: або визначити чіткі правила і дати можливість такими автомобілями користуватися, адже чому одні повинні розмитнювати, а інші їздити на іноземних номерах. Найлегший варіант – зробити чітке, легке і доступне розмитнення взагалі всіх автомобілів, тоді нікому не будуть потрібні автомобілі на іноземній реєстрації. Скасувати безглуздий Євро 5. Попри те, що в нас діє Євро 5, у передбачена сертифікація. Це нібито підтвердженя відповідності усім стандартам цього транспортного засобу. Але для чого його зайвий раз сертифікувати, якщо він і так майже новий? У нас же в Україні ніхто не скасував Стамбульську конвенцію, яка дозволяє не лише громадянинам інших держав завозити на територію України транспортні засоби, але й дає таку змогу українцям, які перебувають у трудових відносинах з іноземними компаніями.Тож, треба зробити всім можливість перебування на сім днів, але давати право поліції зупиняти автомобілі, які перебули термін, складати протоколи і вилучати транспортні засоби. Адже через такі автомобілі кордон завалений. Зараз ще пропонують законодавчі зміни, щоби визначити плату, якщо ти в'їхав на авто на іноземній номерації, то платиш щомісячний внесок, щоби державі була якась з того користь. Є такий міжнародний класифікатор транспортної вартості, який розробили в Швейцарії, в якому є всі автомобілі, рік випуску і ціна. Так само треба зробити в українському законодавстві, щоб нівелювати усі корупційні моменти на митниці. На рівні постанови Кабміну визначити митну вартість за кожен автомобіль у прив'язці до його року і об'єму двигуна.

Надрукувати
мітки:
коментарів