Комунальні підприємства Луцька: живі, примари та поховані

Для забезпечення комфорту мешканців міста та ефективного розпоряджання капіталом, що належить громаді, міська рада може створити підприємства та установи. Якщо перші створюються для господарської діяльності, то установи, заклади та організації для забезпечення послуг мешканцям міста, їх утримує міський бюджет.

На все ще чинному сайті Луцької міської ради інформації про діяльність комунальних підприємств обмаль, хоча для цього передбачений спеціальний розділ, який є на головній сторінці.

Вказано, що у Луцьку є 19 комунальних підприємств, серед яких одне державно-комунальне. Також є одна комунальна установа – це архів. Отож, список наступний:

  1. Державне комунальне підприємство "Луцьктепло" (розмір внеску до статутного фонду 71 мільйон 213 тисяч 812,55 гривень)
  2. Комунальне підприємство "Луцькводоканал" (розмір внеску до статутного фонду 66 мільйонів 448 тисяч 109,04 гривень)
  3. Луцьке підприємство електротранспорту (розмір внеску до статутного фонду 36 мільйонів 985 тисяч 220,17 гривень)
  4. Луцький СКАП "Луцькспецкомунтранс" (розмір внеску до статутного фонду 8 мільйонів 428 тисяч 788,56 гривень)
  5. Комунальне підприємство "Луцьке електротехнічне підприємство-Луцьксвітло" (розмір внеску до статутного фонду – 2 мільйони 930 тисяч 913,74 гривень)
  6. Луцький спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування (розмір внеску до статутного фонду 2 мільйони 617 тисяч 963,03 гривень)
  7. Житлово-комунальне підприємство №3 (розмір внеску до статутного фонду 1 мільйон 331 тисяч 96,22 гривень)
  8. Житлово-комунальне підприємство №11 (розмір внеску до статутного фонду 1 мільйон 309 тисяч 487,27 гривень)
  9. Житлово-комунальне підприємство №7 (розмір внеску до статутного фонду 565 тисяч 640,87 гривень)
  10. Комунальне підприємство "Ласка" (розмір внеску до статутного фонду 500 тисяч гривень)
  11. Житлово-комунальне підприємство №2 (розмір внеску до статутного фонду 445 тисяч 849,79 гривень)
  12. Комунальне підприємство "Парки та сквери м. Луцька" (розмір внеску до статутного фонду 413 тисяч 334,96 гривень)
  13. Комунальне підприємство "АвтоПаркСервіс" (розмір внеску до статутного фонду – 300 тисяч гривень)
  14. Луцький комбінат шкільного і студентського харчування (розмір внеску до статутного фонду – 259 тисяч 926,63 гривень)
  15. Комунальне підприємство "Центр туристичної інформації та послуг" (розмір внеску до статутного фонду 236 тисяч 501,42 гривень)
  16. Комунальне підприємство "Луцький зоопарк" (розмір внеску до статутного фонду 190 тисяч 6 гривень)
  17. Комунальне підприємство "Луцькреклама" (розмір внеску до статутного фонду 100 тисяч гривень)
  18. Комунальне підприємство "Їдальня № 26" (розмір внеску до статутного фонду – тисяча гривень)
  19. Комунальне підприємство "Газета "Луцький замок" (розмір внеску до статутного фонду – нуль гривень)
  20. Комунальна установа "Луцький міський трудовий архів" (розмір внеску – нуль гривень)

Найповніше інформацію про свою діяльність на сайті міськради вказав Центр туристичної інформації та послуг, "Луцькводоканал", "Луцьктепло", "Луцьке підприємство електротранспорту", хоча і щодо цих структур чимало застарілих даних. Комунальна установа "Луцький міський трудовий архів" також надало великий перелік інформації.

А ось інформації про житлово-комунальні господарства, яку чи не найчастіше потребують споживачі, обмаль. Часто-густо не вказаний навіть номер контактного телефону.

ЛПЕ, "Луцьктепло", "Луцькводоканал", Центр туристичної інформації та послуг мають свої сайти. Є сайт і у "Луцькспецкомунтрансу", але він не оновлювався довгі роки. Сайт з інформацією про об'єкти зовнішньої реклами має КП "Луцькреклама".

До слова на новостворенному сайті поки що відбувається переадресація цієї інформації на стару версію ресурсу.

Підприємства-привиди

Як зазначено, на сайті Луцької міської ради серед переліку комунальних підприємств вказали лише 19 об'єктів.

Однак, суб'єктів господарської діяльності, де засновником виступає Луцька міська рада чи виконавчий комітет Луцької міської ради, значно більше.

Наприклад, є таке підприємство як "Фонд сприяння модернізації житла", основним видом діяльності якого є організація будівництва об'єктів нерухомості для продажу чи здавання в оренду. Відповідно до даних Єдиного державного реєстру підприємств, це КП існує та не перебуває у стані припинення.

У державному реєстрі підприємств можна знайти і інші комунальні підприємства, де засновником вказана міська рада або виконавчий комітет. Щоправда, вони перебувають у стані припинення. Вдалося знайти 14 таких підприємств, які у стадії припинення. Але навіть за таких умов формально вони є.

Назва

Стан

Рік заснування

Рід діяльності

КП "Служба житлового сервісу"

У стані припинення за судовим рішенням від 2015 року

2009

Управління нерухомим майном

КП "Кінотеатр "Промінь"

У стані припинення з 2012 року

1992

Демонстрація фільмів

Луцький стадіон "Авангард"

У стані припинення з 2011 року

1992

Діяльність спортивних об'єктів

Луцькмістобуд

(правонаступник "Луцькгеодезія")

У стані припинення з 2015 року

2006

Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах

Зелене господарство м. Луцька

У стані припинення з 2014 року

2008

Надання ландшафтних послуг

Державно-комунальне підприємство "Освітянка"

У стані припинення з 2008 року

2000

Малярні роботи

Державно-комунальне підприємство "Флора-Сервіс"

У стані припинення з 2008 року

1998

Овочівництво, декоративне садівництво та вирощування продукції розсадників

КП "Салон обрядових і консультаційних послуг"

У стані припинення з 2008 року

2001

Надання інших індивідуальних послуг

Житлово-комунальне підприємство №6

У стані припинення з 2013 року

1999

Комплексне обслуговування об'єктів

Житлово-комунальне підприємство №5

У стані припинення з 2013 року

1999

Здавання в оренду власного нерухомого майна

Комунальне підприємство "Лучеськ"

У стані припинення з 2010 року

2003

Інша діяльність у сфері спорту

Луцька житлово-експлуатаційна контора №4

У стані припинення з 2010 року

1993

Здавання під найм власної та державної нерухомості невиробничого призначення

Державно-комунальне підприємство "Фед"

У стані припинення з 2010 року

1992

Діяльність у сфері фотографії

Житлово-комунальне підприємство №1

У стані припинення з 2013 року

1999

Здавання під найм власної та державної нерухомості невиробничого призначення

За адресами, де знаходилися підприємства "Флора" та "Зелене господарство", зараз КП "Парки та сквери Луцька", на місці КП "Лучеськ" розмістили амбулаторію загальної практики сімейної медицини №1 (вул. Бенделіані). На місці Луцької житлово-експлуатаційної контори №4 зараз товариство "М.Ж.К.". Поруч із департаментом житлово-комунального господарства, що на Богдана Хмельницького, 40а, був жек №1. На місці ДКП "Фед" зараз фабрика моди "Лілус" (Червоного Хреста, 9). На місці ДКП "Освітянка" зареєстроване товариство "Вест-Вікторія" (Кривоноса, 40). КП "Салон обрядових і консультаційних послуг" було у приміщенні міського РАЦСу. Стадіон та кінотеатр своїх призначень не змінили. КП "Служба житлового сервісу" знаходилося на місці центру "Диво" на Богдана Хмельницького, 40. На місці "Луцькмістобуду" Луцька міська первинна організація спілки землевпорядників України. ЖКП 5 доєднали до 2-го, а ЖКП 6 до 7-го.

У стані припинення ТзОВ "Волинська універсальна біржа", серед засновників якої є і Луцькрада, і Нововолинська міськрада, і Волинська облдержадміністрація.

Канули в Лету

Окрім цього є низка підприємств, які вже ліквідовані.

Для прикладу, у 2009 році припинило діяльність ДКП "Надія-Сервіс", що займалося з 2000 року здаванням під найм власної та державної нерухомості виробничо-технічного та культурного призначення. Рішення засновників про початок ліквідації відповідно до інформації ресурсу Youcontrol, які посилаються на Бюлетень державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, датується 2008 роком.

У 2010 році ліквідували Луцьке госпрозрахункове бюро обміну квартир, яке існувало з 1992 року (у вересні прийняте рішення про припинення діяльності, у грудні підприємство припинило діяльність). У 2014 припинило діяльність ДКП "Фолькльорія творчий центр", яке працювало у сфері розваг. У 2008 році ліквідували ДКП "Волейбольний клуб "Підшипник". КП "Естет" (займалося освітою у сфері культури), яке було засноване у 2011 році, ліквідували у 2014-му. Процедура теж зайняла лічені місяці.

Міський госпрозрахунковий лікувально-діагностичний центр "Здоров'я жінки" ліквідували у 2015 році. ДКП "Молодість" (надання послуг перукарнями та салонами краси) було ліквідоване у 2014 році. Цікаво, що у більшості випадків, що стосуються підприємств, які були ліквідовані, процес припинення їхньої діяльності займав рік-другий.

Припинено також діяльність ВАТ "Будремгарант" та ДКП "Гастроном "Загородній", серед засновників яких був виконком міськради.

Як ліквідувати підприємство: крок за кроком

В Інвестиційно-юридичній компанії "АСКОЛЬД", до якої "Конкурент" звернувся за коментарем, пояснюють, що процедура ліквідації підприємства складається з декількох етапів. Без проходження усієї процедури швидко позбутися недоліквідованих підприємств неможливо.

На першому етапі приймають рішення про ліквідацію, створюють ліквідаційну комісію, визначають порядок та строки проведення ліквідації підприємства, а також порядок і строки для заявлення кредиторами своїх вимог. Цей термін не може бути менше двох місяців із моменту опублікування оголошення про ліквідацію. Як правило, ліквідаційна комісія складається з колишнього керівника та бухгалтера комунального підприємства, стосовно якого прийнято рішення про ліквідацію. Зазвичай, голова і члени ліквідаційної комісії не отримують фінансування процедури ліквідації, заробітну плату, а тому досить часто має місце неналежне виконання ними своїх обов'язків.

Надалі відбувається сама процедура ліквідації. А саме: звільнення працівників, складання ліквідаційного балансу, проведення розрахунку з кредиторами, проходження податкової перевірки, закриття рахунків у банках та інше.

На завершальному етапі діяльність комунального підприємства припиняється шляхом подачі до державного реєстратора всього двох документів: акту податкової перевірки та довідки з архівної установи.

"У ситуації, якщо комунальне підприємство попадає в борги, міська рада з метою захищення свого майна може прийняти рішення про його ліквідацію і про повернення свого майна. Таким чином на момент ліквідації у комунального підприємства нічого не залишається: ані майна, ані коштів. Тобто, якщо органами ДФС під час проведення податкової перевірки такого підприємства будуть нараховані певні штрафні санкції (навіть мінімальні), комунальне підприємство не в змозі їх сплатити, оскільки у нього нічого немає, а міська рада не несе відповідальності за зобов'язаннями комунальних підприємств. Таким чином, таке комунальне підприємство не може пройти податкову перевірку, а отже і повністю припинити свою діяльність. Отже, на швидкість процесу проходження ліквідаційної процедури впливає, як правило швидкість проходження податкової перевірки", – коментує адвокат, партнер ТОВ ІЮК "АСКОЛЬД" Ігор Олейник.

Він зазначає, що такий підвішений стан підприємства не несе негативних наслідків для засновника, тобто міської ради.

У державній фіскальній службі "Конкуренту" повідомили, що з луцьких комунальних підприємств, що у стадії припинення, податковий борг мають лише лише три.

Що робити з майном?

Юрист Ігор Олейник пояснює, що майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство). Тобто, в такому разі оцінка майна (його балансова вартість) здійснюється міською радою самостійно, оскільки власником цього майна залишається міська рада.

Якщо ж міська рада передає майно в статутний капітал господарського товариства, тоді обов'язковим є проведення оцінки майна у випадках створення підприємств на базі державного майна або майна, що є у комунальній власності та реорганізації, банкрутства, ліквідації державних, комунальних підприємств та підприємств (господарських товариств) з державною часткою майна (часткою комунального майна). Тобто, потрібно здійснювати незалежну оцінку майна.

Юридична нечистоплотність чи кінці у воду

Юрист, колишній депутат Луцької міської ради Андрій Осіпов вважає, що найпоширеніша і найімовірніша причина існування такої кількості "підвішених" підприємств – це недалекоглядність при прийнятті про припинення юридичної особи. Адже будь-яке підприємство, яке ліквідовується, не може бути припинене до тих пір, доки не розрахувалося з боргами. Або ж доки немає процедури банкрутства. Він порівнює таку кількість "підвішених" підприємств із юридичною нечистоплотністю. Адже територіальні громади мають вести свої справи зразково для інших.

"Друга проблема – це недостатність коштів у комунального підприємства для того, щоб завершити такі процедури як передача архівів, закриття рахунків, розрахунків з різними особами тощо. У ліквідації передбачено, що за два місяці мають повідомити всіх кредиторів. Місцева рада, коли прораховує ліквідацію, враховує різну кількість кредиторів, залишає чи переховує комунальному підприємству кошти, які потрібні для закриття цієї заборгованості і забуває про те, що потрібні будуть якісь кошти для оплати роботи ліквідатора чи інші суми, які можуть бути пов'язані із виплатою працівникам, чи якісь витрати, які стали відомі при роботі ліквідатора. Таким чином в Україні є величезна кількість комунальних підприємств, які не можуть через різні суми (від тисячі до 100 тисяч гривень) закрити свої справи", – коментує юрист.

Андрій Осіпов зазначає, що можливе накопичення боргів громади перед ліквідаторами, оскільки вони не працюють безплатно. Окрім цього є потреба у подані до фіскальних органів звітності. Частина підприємств це припиняють робити. Що, до слова, може стати причиною звернення фіскальних органів до господарських судів з клопотанням про ліквідацію юридичної особи.

Наприклад, щодо КП "Салон обрядових та консультаційних послуг" таке подання до суду від податкової було і позов про припинення юридичної особи задоволено ще у 2015 році. Попри це, воно й досі висить "у стані припинення". Подібна історія і з КП "Служба житлового сервісу", КП "Лучеськ", ДКП "Фед", Луцькою житлово-експлуатаційною конторою №4. Щодо "Зеленого господарства", то тут тривають судові справи щодо стягнення заборгованностей.

"Є й інша проблема, яка може бути. Наявність комунальних підприємств певним чином свідчить про показники місцевої ради. Наприклад, місцева рада є власником 20, 30 комунальних підприємств. У тому підприємстві, щодо якого прийняте рішення про ліквідацію, все одно працює людина, зберігаються документи. І може виникнути така річ: якщо комунальне підприємство повністю закриє свій баланс, то воно підлягає перевірці перед закриттям, а якщо воно у напівсплячому стані протримається 3-4 роки, то відповідно усі терміни давності за притягнення, наприклад, за фіскальні правопорушення збігають. Часом комунальне підприємство може так чинити для того, щоб приховати свої зловживання. Бо якщо ліквідатор передає усі документи до архіву, то вони можуть бути доступні до розгляду. А якщо вони зберігаються у ліквідатора (не відомо де він знаходиться, частко трапляється що документи губляться), то й кінці у воду. Таке трапляється рідко, це вже мають бути виняткові випадки. Тож найпоширеніша проблема - це недалекоглядність, безгосподарність, недолугість певним чином юридична", – додає Андрій Осіпов.

У Луцькраді щиро здивовані

Заступник міського голови Олександр Рачков, такій кількості недоліквідованих підприємств відверто здивувався. Він вважає, що у кожному з випадків є певне пояснення. Хоча не виключає, що міг зіграти і людський фактор, і неподання документів для державного реєстратора для закінчення процедури. Мовляв, можливо, хтось просто забув подати відомість реєстратору. Олександр Рачков пообіцяв "Конкуренту" розібратися у кожному з випадків.

Олександр Рачков

"По деяких житлово-комунальних підприємствах ситуація така: вони ліквідувалися, їхнього майна немає. Було якесь ЖБК, воно ліквідувалося відповідно до закону. Але є якісь певні архіви, документація. Просто це все взяти і кудись подіти – неможливо. Оскільки люди звертаються по довідки. Я не кажу, що це як правило. Або ж була створена комісія для ліквідації, а особа, яка її очолювала, звільнилася, треба призначати нову", – розмірковує Олександр Рачков.

З іншими підприємствами є складність, оскільки наявна заборгованість – податкові чи інші зобов'язання. Щодо оплати ліквідаторам, то, каже посадовець, зазвичай на ці посади призначають працівників міської ради і їм не доплачують щось за цю роботу. Вони й так мають посадовий оклад.

"Скоріше всього, не довели справу до кінця. Можливо, процес вже і закінчився, і вимог не пред'явлено. Потрібно взяти податкові акти, принести в реєстраційну службу і припинити її в реєстрі. Таке теж я не можу відкидати. Можливо, навіть тих людей, які цим займалися, вже немає на роботі. По кожному конкретному випадку я дам завдання підготувати відповіді", – додав Олександр Рачков.

* У підготовці матеріалу використана інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та ресурсу Youcontrol.

Автор:Тетяна ГРІШИНА
* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
15.11.2017 12:00
Переглядів796
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
15-12-2017 14-12-2017
Вибір редактора

Рейтинг