Поділитись:

Тарас ШЛЯХТИЧ: "У Луцькраді й надалі не буде стабільності"

Середа, 18 квітня 2018, 20:00

Тарас Шляхтич – молодий та перспективний, як кажуть експерти та тренери про спортсменів. От тільки він – політик. Про його успішність говорити зарано, проте він видається абсолютно порядним депутатом Луцької міської ради, який намагається працювати конструктивно. Він проявляє чітку опозиційну позицію до чинної більшості у сесійній залі, але не втрачає грань і намагається працювати не порушуючи юридичних та етичних норм.

Певно, що я перебрав з вихвалянням Тараса, проте майже кожну сесію Луцькради я проводив, стоячи біля вікна, поряд із місцем, де сидить згаданий лідер фракції "Самопоміч", і все бачив.

В редакції ІА "Конкурент" ми говорили про партійні справи, політичні батли та майбутнє, яке стало важко прогнозувати...

– Місяць тому, трохи менше, "Самопоміч" призначила в.о. керівника луцького осередку партії Юлію Вусенко. Чи не здається вам, що пані Юлія спеціально відмовилася надалі нести відповідальність за область, щоб "підсидіти" вас на посаді голови місцевої організації? Ви не ображаєтеся?

– (Сміється) Неочікуване питання! Ні, мені так не здається. У нас затверджені в статуті правила, згідно з якими очолювати осередок можна певну кількість часу. Мій термін закінчився.

– Скільки років ви керували?

Два.

А чому і в області, і в Луцьку керівників призначив центральний апарат "Самопомочі"? Чому не було голосування?

Я думаю, що це управлінське рішення носитиме тимчасовий характер, і воно, можливо, потрібне, щоб покращити картину всередині структури і в області, і в місті. Збоку завжди видніше.

Я запитав про спосіб призначення нових керівників, бо цим моментом обурювався ваш екс-однопартієць Михайло Імберовський, який говорив, що це порушує демократичні принципи, на яких будувалася "Самопоміч"… Але, зрештою, поговорімо про самого Імберовського. На вашу думку, що спонукало одного з лідерів покинути вашу партію? Можливо, був якийсь не відомий загалу конфлікт?

Певно, що були якісь непорозуміння, але про це потрібно говорити з ним. Я нічого приємного у цій ситуації не бачу, але ми будемо рухатися далі. Сталося так, як сталося.

Поговорімо про Луцьку міську раду. Як ви оціните поточну ситуацію?

Ситуація складна. Меншості дуже важко вести діалог з більшістю.

Причина?

Певно, що прийнято неформальне рішення про те, що є позиція більшості, а всі інші думки – неправильні.

Остання сесія, на якій був земельний скандал…

Після неї була ще одна…

…Отакої! Ну добре. На передостанній сесії, де виник скандал через земельні ділянки, відбувалися дивні речі: музичні протести, бійки… Справжній дурдом. Чому до цього дійшло?

Кожна чашка має свої грані. Коли не переставати лити воду, то вона переповниться і рідина почне виливатися. Ця алегорія дуже добре описує те, що відбулося на тій сесії. Я прихильник руху в межах законодавчого поля, проте коли відбувається такий безкомпромісний перегин, то емоції виходять через край. Це була спроба хоч якимось чином зупинити процеси, які не подобаються багатьом депутатам.

А як ви гадаєте, найближчим часом подібна картина на сесії може повторитися?

В цій раді стало дуже важко прогнозувати на перспективу, але з огляду на те, що відбулося, то, напевно, так. Мені здається, що будуть ще скандальні рішення. Зараз передбачити складно, зважаючи на тактику внесення рішень в останній день через комісію.

До речі, а яка комісія найчастіше використовується для цього?

– Посадова особа, яка виконує повноваження міського голови, часто наголошує, що земельна комісія найбільш дієва (посміхається).

– На січневій сесії, теж з тривалою дискусією та скандалами, було створено комунальне підприємство "Луцькі ринки". Є якісь позитивні зміни від створення цього підприємства?

– Почнімо з того, що це рішення внеслося за кілька днів до сесійного засідання через комісію. Стосовно нього виникало чимало питань щодо статуту, там було чимало видів діяльності, які, зазвичай, не здійснюються на ринках. Через це виникла дискусія, і були пропозиції детально вивчити та винести це питання на наступну сесію. Але чомусь воно стало дуже нагальним.

Звісно, проблема назріла давно і необхідно було прибрати проміжну ланку, яка отримувала велику кількість доходів. Але з іншого боку, що ми отримуємо натомість? Чи не те ж саме?

(Несподівано в наш діалог вклинився нахабний Андрій Лучик (головний редактор ІА "Конкурент"), поставивши Тарасу питання ребром. Він сів поруч з нами та на кілька хвилин перетягнув ковдру на себе).

Загалом комунальне підприємство "Луцькі ринки" потрібне чи ні? Якщо говорити про інтереси міста, а не різних політичних груп.

– Я ще раз повернуся до того...

– Так чи ні?

– Більше так, ніж ні. Але все впирається в форму та методи організації роботи. Якщо в статуті КП "Луцькі ринки" прописані КВЕДи, які передбачають розмитнення, то я не розумію, яке це має відношення...

– Напевно, взяли якийсь стандартний статут, де прописано максимальну кількість КВЕДів…

– Ні, ми задавали це питання, і нам сказали, що чим більше КВЕДів, то більше можливостей розширювати господарську діяльність комунального підприємства. Але "Луцькі ринки" повинні зосереджуватися на своєму, на ринках, а не на розмитненні товарів. Необхідно визначитися, куди ми йдемо: наліво чи направо.

(Вислухавши Тараса Шляхтича, Андрій встав, кинув три дротики з гри у дартс в мішень та повернуся за своє робоче місце).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:"МАФІОЗІ" ТА СІЧНЕВА СЕСІЯ ЛУЦЬКРАДИ (ФОТОРЕПОРТАЖ)"

– Я згадав про сесію, яка була після засідання із земельними бійками. Того тижня я перебував у Берліні, і вона мені повністю вилетіла з голови. Хоча б не мала цього робити, бо пристрасті тоді також вирували. Через тролейбуси, які влада планує закупити у Швейцарії. Працівники місцевого заводу "Богдан" обурилися таким рішенням градоначальників міста і приїхали страйкувати до міської ради з вимогою купувати "своє". Отож, яка ваша позиція з цього питання?

Я не проти. Ми купували тролейбуси у Польщі, і вони свою місію виконували. Керівники ЛПЕ були у Швейцарії та запевнили нас, що транспорт у доволі задовільному стані. Тобто, все нормально. Згодом озвучили інформацію, що тролейбуси закуповуються через фірму-прокладку.

– А що ви думаєте от власне про претензію працівників автозаводу, що потрібно купувати свої тролейбуси?

– Я підтримую ідею купувати нове, але різниця в ціні дуже суттєва. Коли ми матимемо кошти, зокрема завдяки тому, що ми потрапили у міжнародну програму та отримаємо грант, то тоді й буде придбано нові тролейбуси в Україні.

– Переконаний, що болючим питанням для вас є будівництво 27-ої школи, яка знаходиться на вашому окрузі. Як ви дивитеся на ситуацію?

– Дуже просто: потрібно добудувати і здати в експлуатацію.

– То в чому проблема?

– В 2017 році 27 школа стала пріоритетним об'єктом для влади. На її добудову виділили 20 мільйонів, і все вказувало на те, що навчальний заклад буде здано в експлуатацію. Проте помер Микола Романюк і депутати зняли половину тієї суми для будівництва дороги до школи. Сходіть подивіться, чи вона там з'явилася (посміхається).

– Як ви гадаєте, чи буде поставлено якусь логічну крапку у боротьбі Юлії Вусенко за місце секретаря Луцькради?

– Крапку можуть поставити правоохоронні органи, зокрема ті, що відповідають за виконання судових рішень. Наскільки я володію інформацією, то вони є, є роз'яснення способу виконання цього судового рішення. Державна виконавча служба наклала відповідні стягнення на посадову особу, яка б мала їх виконати. Потім всі матеріал були передані до прокуратури. Подальша доля мені не відома. Я бачу лише два шляхи: відкриття кримінальної справи або відмова.

– А от ви вірите в те, що до кінця вашої каденції буде призначено ці злощасні дострокові вибори Луцького міського голови?

– Ні. Я думаю, що якби таке бажання було, то вже б призначили. З кожним днем все менше часу до завершення терміну, в наступному році будуть вибори Президента України, і всі будуть зосереджені на цьому.

– Що буде з політичним та громадським життям у Луцьку, якщо міського голови ще не буде близько 2-х років?

– В міській раді й надалі не буде стабільності, це погано. Для лучан найбільша втрата полягає у тому, що міський голова в очах наших партнерів є тією людиною, з якою ведуть діалог. Через його відсутність ми втрачаємо багато можливостей.

Велика кількість лучан говорить про відсутність мера. Під час громадських слухань щодо підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті одна з жінок запитувала, чому це робиться саме тоді, коли нема очільника Луцька.

Люди багато процесів пов'язують з цим.

– Це уточнення, певно, буде останнім питанням: ціна на проїзд в маршрутках Луцька повинна вирости чи перевізники "загналися"?

– Перевізники завжди говорять про підстави, і підстави є: здорожчання палива, запчастин і так далі. Але коли йде мова про здорожчання, то, звісно ж, всі очікують й на підняття якості. А про яку якість мова, якщо ти їдеш власним автомобілем позаду "маршрутки", то їхній "вихлоп"… Ви розумієте (іронічно посміхається).

Підняття ціни потрібно прив'язувати до якихось стандартів, які повинні зростати також.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Спілкувався: Руслан ПИЛИПЧУК

Фотографувала: Валентина Мельник

Надрукувати
мітки:
коментарів