Поділитись:

Закон про паркування: чи готовий Луцьк до змін та кого варто боятися

Четвер, 27 вересня 2018, 08:00
Закон про паркування: чи готовий Луцьк до змін та кого варто боятися

Закон про паркування: чи готовий Луцьк до змін та кого варто боятися

Вже сьогодні всі автомобілісти України мають перетворитися в законослухняних та чемних водіїв. А все тому, що саме сьогодні, 27 вересня, вступив у дію закон, який змінює культуру паркування. Саме культуру, адже відтепер за "парко-хамами" активно слідкуватимуть інспектори з паркування і фіксуватимуть порушення на камери. Хто ж паркуватиметься близько до зупинок громадського транспорту, на залізничних коліях, ближче ніж на 10 метрів до пішохідних переходів, може одразу готувати чималеньку суму для сплати штрафу. Або шукати авто на майданчику, де евакуатор "колекціонуватиме" автомобілі порушників.

"Конкурент" проаналізував закон та спробував розібратися, чи готовий Луцьк до змін, які вже сьогодні стали нашою реальністю.

ЗАКОН

Закон "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України про реформування сфери парковки транспортних засобів" передбачає ведення фото-, відеофіксації правопорушень. До них відноситься порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів, зокрема, несплату вартості послуг паркування або паркування на місцях для інвалідів особами, які не мають такого права. Обов'язковим є наявність не менш двох фото транспортного засобу, отриманих з різних або протилежних ракурсів. При тому, фото має робити уповноважена посадова особа.

Інформація про евакуацію автівки надсилатиметься на номер мобільного телефону та на адресу електронної пошти, зазначені відповідними користувачами або особами, на яких зареєстрований транспортний засіб.

Авто зможуть евакуювати за таких умов:

  • поставлено на проїзній частині у два і більше рядів;
  • розташовано у заборонених ПДР місцях зупинки або стоянки (на залізничних переїздах; на трамвайних коліях; на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях; на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі; на перехрестях та ближче 10 метрів від краю перехрещуваної проїзної частини за відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга; на проїзній частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи протилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 метрів; ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а за їх відсутності - ближче 30 метрів від дорожнього знака такої зупинки з обох боків; ближче 10 метрів від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання; у місцях, де буде неможливим зустрічний роз'їзд або об'їзд транспортного засобу, що зупинився; ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду);
  • своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками;
  • розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
  • розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
  • перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
  • порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.

Закон про паркування: чи готовий Луцьк до змін та кого варто боятися

Однак при заподіянню шкоди автомобілю при транспортуванні, збитки відшкодовуються за рахунок суб'єкта господарювання, що надає такі послуги.

Відтепер постанова про накладення адміністративного збору за правопорушення, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), може виноситися без участі особи, причетної до адміністративної відповідальності. Таким чином, правоохоронці не будуть обов'язково чекати водія, як зараз. Постанова надсилається відповідальній особі протягом трьох днів з моменту його оформлення зареєстрованим листом з повідомленням на адресу місця реєстрації (місця проживання) фізичної особи. Повернення транспортного засобу здійснюється без зволікань за зверненням особи після сплати штрафу та оплати вартості послуг з транспортування та / або зберігання транспортного засобу.

У законі вказується, що прийом інспектором паркового користування грошових коштів у готівковій формі в рахунок оплати вартості послуг з паркування транспортних засобів та / або в рахунок оплати штрафів, що накладаються на місці здійснення правопорушення, призводить до накладання штрафу від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Натомість безготівковий розрахунок виключає людський фактор і мінімізує можливість корупції.

Що стосується автівок, які зареєстровані за межами території України, то до адміністративної відповідальності за правопорушення притягується особа, яка ввезла такий транспортний засіб на територію України.

ХТО У ЛУЦЬКУ ШТРАФУВАТИМЕ ПОРУШНИКІВ?

Про те, що місто страждає від малої кількості парковок, говорив на останній сесії Луцької міськради перший заступник міського голови Григорій Недопад. Однак, з його слів, вже розроблена документація на кілька парковок, як у центральній частині міста, так і в інших місцях. Та облаштування таких автостоянок – задоволення не з дешевих.

"Для цього потрібні гроші з бюджету міста. Це ж має бути і розмітка, і знаки, і, звичайно, паркомати. А вони є дороговартісними. Зараз вивчається питання про те, щоб ставити їх у завантажених місцях", - сказав на сесії Недопад.

Закон про паркування: чи готовий Луцьк до змін та кого варто боятися

Що стосується евакуаторів, то саме на цій сесії (26 вересня) виділили 160 тисяч гривень на оплату послуг з евакуації авто.

"В законі важко прописано, а евакуйовувати і штрафувати можуть тільки посадові особи", - зауважив заступник міського голови. Однак не уточнив, чи інспектором із паркування можуть бути представники муніципальної варти, чи інші особи.

Також Недопад додав, що у Львові невдовзі відбудеться семінар, на якому представники міст говоритимуть з урядом про те, аби дали якісь нові підзаконні уточнюючі акти.

Натомість у Департаменті муніципальної варти переконані, що це входитиме до їхньої компетенції. Бо ж до повноважень муніципалів включено здійснення тимчасового затримання і зберігання транспортних засобів.

Про це зауважив юрист департаменту муніципальної варти Богдан Ковальчук.

Закон про паркування: чи готовий Луцьк до змін та кого варто боятися

"Відтепер запроваджуються посади інспекторів з паркування, на яких покладені обов'язки затримання автівок. Тож ці інспектори будуть формуватися із працівників департаменту муніципальної варти", – на сесії оголосив Ковальчук.

У ексклюзивному коментарі "Конкуренту" Григорій Недопад зауважив, що хоч все повинно запрацювати сьогодні, та "ще ніхто в Україні не знає, як це має бути". І саме захід у Льовові має пояснити, як має реалізовуватися закон.

ЯКИХ КАМЕР ВАРТО БОЯТИСЯ ЛУЦЬКИМ ВОДІЯМ?

Закон про паркування: чи готовий Луцьк до змін та кого варто боятися

У підготовці до реалізації закону в місті, лучани могли б спостерігати за встановленням відеокамер на вулицях. Однак ніякого встановлення не було! Можливо самі ж містяни фотографуватимуть тих, хто порушує правила паркування, чи поліцію обладнають додатковими фіксаторами порушень, якщо у місті немає спеціальних камер?

Виявляється, фіксацією порушень займуться особи, які матимуть на це дозвіл.

"Вони будуть користуватися чи планшетами, чи іншими засобами для фіксування транспортних засобів із номерними знаками, а далі долучатимуться до протоколу", – розповів Григорій Недопад.

Тож, швидше всього, такими інспекторами стануть саме ті ж муніципали.

В Управлінні патрульної поліції у Волинській області поки не вдалося почути коментар стосовно закону "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України про реформування сфери парковки транспортних засобів" адже там також чекають додаткових роз'яснень.

Хоч "робочі" моменти поки у місті неузгоджені, та це не є фактором, який би дозволяв водіям паркуватися обходячи правила дорожнього руху. Тож варто бути уважними на дорогах та поважати інших учасників дорожнього руху. Адже лише дотримання правил може гарантувати збереження грошей, автомобілів та життів.

ЧИТАТИ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів