Поділитись:

Vox Dei: експерти розповіли про дратівливу рекламу і оцінили рекламний Луцьк

Субота, 20 жовтня 2018, 20:00

День працівників реклами не святкують в Україні офіційно. І навіть якщо шукати історію виникнення такого дня, то й пошуки не увінчаються успіхом. Однак він безсумнівно має місце бути. Адже реклама у нашому життя – повсякчасний елемент. І за нею стоять тисячі й тисячі творців, виконавців і просувальників.

Як правило, рекламісти скромно відзначають свій день 23 жовтня. ІА "Конкурент" напередодні свята розпитало у волинських рекламістів, а яка реклама їх найбільше дратує і чи потрапляли коли-небудь на рекламний "гачок".

Олександр Ковальський, директор комунального підприємства "Луцькреклама":

– Чи було у вас коли-небудь відчуття, що реклама вас обманула?

У сучасному світі, особливо при розвитку соціальних мереж, хочеш чи ні, але ти вже вчишся бути обережним і не довіряти ненадійним ресурсам, на яких може бути ненадійно прорекламований продукт.

– Яка реклама вас найбільше дратує?

Реклама, яка містить елементи несмаку, неоригінальна і банальна реклама.

– Як оціните зовнішню рекламу в Луцьку?

Реклама крокує разом із прогресом, розвитком підприємництва, економіки, тому стан зовнішньої реклами в будь-якому місті відповідає розвитку цієї галузі. Як завжди, ми сподівалися, що в Луцьку буде поступове зменшення реклами, але, попри те, що збільшили тарифи в місті, ввели більш суворі правила, кількість реклами не зменшується, а поступово збільшується. Можливо, це свідчить про прогрес галузі підприємництва і розвитку економіки в місті та й в країні загалом. Я думаю, що з часом, коли підприємці-новатори зможуть собі дозволити більш оригінальні, більш інноваційні рекламні ходи, ми помітимо зрушення галузі реклами Луцька. А наразі ми маємо те, що маємо у більшості міст України та й Європи теж. Відтак, я позитивно оцінюю стан зовнішньої реклами в Луцьку.

Павло Цапюк, директор друкарні Printing Lutsk і комерційний директор компанії "Брендборд"

– Чи було у вас коли-небудь відчуття, що реклама вас обманула?

Не пам'ятаю такого, щоб саме мене обманув певний рекламний сюжет. Та й взагалі, якщо реклама не шахрайська, вона не обманює, а просто часто не все говорить. Далі вже питання, наскільки споживач лінивий і купить, не перевіривши всіх умов. Проте нині, в умовах величезної конкуренції у всіх галузях, обманювати в рекламі буде лише недалекоглядний бізнес, інформація про обман рознесеться мережею із значно більшими негативними наслідками для рекламодавця, ніж отримана ним через обман вигода.

– Яка реклама вас найбільше дратує?

Політична і банальна.

– Як оціните зовнішню рекламу в Луцьку?

Достатність чи надмірність зовнішньої реклами в місті – це дуже суб'єктивне твердження і напряму залежить від того, хто відповідає на питання. Ви зараз запитуєте це у власника великої рекламно-виробничої компанії, де є все: від друкарні до масштабної мережі білбордів. Звісно, чисто захищаючи один з напрямків свого бізнесу, я мав би сказати, що реклами не забагато і можна додати ще. Якщо б запитали в перехожого на вулиці, то почули б, що йому реклама затуляє небо і давно це все треба розрізати. Хто більше в темі, скаже, що і впорядкувати треба, але і прибутки місту реклама дає відчутні, тому на неї треба зважати. А якщо ж об'єктивно, то скажу так: ми всі хочемо розвиватися у фінансовому плані, а бізнесу треба реклама завжди. Зовнішня, при вірному її використанні, лишається однією із найефективніших. На 5-10 років я прогнозую поступове зменшення попиту на білборди, буде відбуватися їхня модернізація, переоснащення, впровадження частково менших форматів, додасться більше Digital-технологій, простір буде ефективно вивільнятися. І все це буде відбуватися ефективно і вигідно всім, якщо буде реальна двостороння співпраця і діалог влади з бізнесом.

Ірина Жичук, директор та співзасновник Студії Реклами "PaRtyzan":

– Чи було у вас коли-небудь відчуття, що реклама вас обманула?

Любите ви рекламу чи ні, але від неї нікуди не дітися. Сьогодні реклама – це окремий вид бізнесу зі значними грошовими потоками, що впливає на суспільну думку та свідомість споживача. Особливо часто обман в рекламі відчувається в період передвиборчої агітації. Комерційна реклама з цієї точки зору є більш чесною, тому, напевно, основні мої замовники – це малий та середній бізнес, який прагне розвиватися та готовий інвестувати в маркетинг.

– Яка реклама вас найбільше дратує?

Насправді дратує реклама, яка, по-перше, зроблена без художнього смаку, а по-друге, яка не є ефективною. Часто компанії інвестують в білборди, радіоролики, афіші чи вивіски, але в основі такої комунікації відсутня ідея. Тому найбільше зло в рекламі – це посередність та відсутність унікальної торгової пропозиції = ідеї! Щоб не потрапляти в таку пастку, наша команда при роботі над проектами спочатку працює над платформою бренду, правильним позиціонуванням, оцінює конкурентне середовище, шукає візуальні образи та "метафори" і лише після того приймається за фінальну візуалізацію

– Як оціните зовнішню рекламу в Луцьку?

Дуже рада, що часи діяльності нашої рекламної агенції "Партизан" не припали на шалені 90-ті. У той час головні вулиці Луцька нагадувала різнокольоровий Шанхай, а контроль за рекламою певною мірою був відсутній. Наша компанія була заснована в 2011-му, і приблизно з того часу більшість замовників рекламних послуг більше уваги приділяють естетиці та гармонії, часто запозичують європейський досвід, який орієнтується не на хайп, а на органічне поєднання з навколишнім середовищем. Рівень реклами – це дзеркало економіки. На мою думку, в нашому місті реклама розвивається правильним шляхом, успішні компанії проводять ребрендинги, створюють та користуються власним фірмовим стилем, приводять до спільного знаменника усі "точки контакту": вивіски, зовнішню рекламу, рішення в інтер'єрах, на транспорті, буклети, візитки і багато іншого. За рекламою часто можна зрозуміти, чи компанія передає привіт з 90-х, чи це успішний бізнес, який живе і спілкується ефективно та по-сучасному.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів