Поділитись:

Як почати експортувати до ЄС: поради з бізнес-форуму в Луцьку (фото)

Автор: Василь Бідун |
Понеділок, 31 жовтня 2016, 12:09

West Exporting Forum – 2016><span class=West Exporting Forum – 2016

До Луцька вкотре з'їхалися бізнес-експерти, аби пояснити українським менеджерам та власникам бізнесу, що експорт власних товарів та послуг – це нескладно.

В рамках заходу під назвою West Exporting Forum 28 жовтня більше десяти спеціалістів різних галузей розповідали про шляхи виходу українських товарів та послуг на міжнародні ринки, бізнес-культуру Британії та Німеччини чи можливості інтернет-торгівлі за кордоном.

До слова, за півроку до "форуму експортерів" в обласному центрі Волині організували ще одну подію зі світу економіки, зокрема маркетингу – West Marketing Forum – 2016.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: WEST MARKETING FORUM 2016 У ЛУЦЬКУ: ЯК ЦЕ БУЛО

Реєстрація на форум><span class=Реєстрація на форум

Перед початком форуму учасники мали нагоду випити чашку кави чи чаю><span class=Перед початком форуму учасники мали нагоду випити чашку кави чи чаю

Генеральний директор мережі Генеральний директор мережі "Наш Край" Ірина Берлач

Печиво до кави><span class=Печиво до кави

Як розповіла організатор форуму, директор Бізнес академії практичного менеджменту Тетяна Репницька, академія разом з Volwest Group, регулярно організовуючи форуми для підприємців, прагне "розбудити" бізнес-спільноту Волині.

Директор компанії Директор компанії "Softwest Group" Дмитро Гаврилов та керівниця PMBA Тетяна Репницька

Метою West Exporting Forum, каже організатор, є допомогти малому і середньому бізнесу Волині знайти свою нішу в Європі і не боятися виходити на нові ринки.

"Це швидше соціальний, а не бізнесовий проект. Наша ціль – не стільки заробити, скільки заявити про себе", – додає Тетяна Репницька.

Розпочався форум із вступного слова модератора заходу – консультанта з питань експорту на європейські та міжнародні ринки Олега Мирошніченко. Після короткого вітального слова він запросив першого лектора – директора з продажів фірми трикотажного одягу RITO Валентину Орел.

Модератор форуму Олег Мирошніченко><span class=Модератор форуму Олег Мирошніченко

Представниця київської фірми назвала три основні проблеми, які заважають українському бізнесу потрапити на європейський ринок: недовіра до українців через війну та корупцію, підтримка місцевих виробників та відсутність своїх агентів.

Пошук партнерів за кордоном, каже пані Орел, – шлях нелегкий. Перш за все вона радить шукати серед українців, які проживають в іншій країні.

Гарною можливістю про себе заявити Валентина Орел називає участь у різних виставках моди. Такий досвід дає змогу оцінити сили, зіставити свої товари з продукцією міжнародних виробників.

Між іншим, директор з продажів компанії RITO спростувала інформацію про те, що в ЄС немає корупції.

"Корупція в Європейському Союзі є. Щоб з цим не стикнутися, ви повинні повністю мати всі необхідні документи на експорт", – каже вона.

Валентина Орел назвала основні проблеми, які заважають українському бізнесу потрапити на ринок ЄС><span class=Валентина Орел назвала основні проблеми, які заважають українському бізнесу потрапити на ринок ЄС

Після виступу першого спікера на сцену вийшов президент рівненської компанії "Ескада М" Володимир Патіс, який розповів про важливість комунікації та налагодження стосунків у бізнесі за кордоном. Саме завдяки дотриманню цього принципу "Ескада М" зуміла стати постачальником штаб-квартири компанії Facebook у Лондоні.

Володимир Патіс вказує на пасивність українських бізнесменів на міжнародній арені><span class=Володимир Патіс вказує на пасивність українських бізнесменів на міжнародній арені

До слова, рівненська компанія виготовляє шпоновані плити.

Володимир Патіс зауважив, що український бізнес боїться експортувати. Ключовий аргумент "Бо нас там ніхто не чекає" озвучує чимало підприємців. На думку керівника компанії, українським бізнесменам потрібно долати "бар'єри в голові" і сміливо виходити на міжнародний ринок.

Зі слів бізнесмена, ключовим у світовому підприємництві є принцип нетворкінгу – створення довгострокових відносин, побудованих на взаємоповазі.

"В Німеччині, Швеції, багатих країн – там все вирішує рекомендація", – зазначає Володимир Патіс.

Про суть так званої зеленої економіки, її інструменти та міжнародні екологічні стандарти розповіла представниця національного технічного комітету стандартизації ТК 82 "Охорона довкілля" Світлана Берзіна.

Представниця національного технічного комітету стандартизації ТК 82 Представниця національного технічного комітету стандартизації ТК 82 "Охорона довкілля" Світлана Берзіна

Дотримання міжнародних екологічних стандартів українським виробником, вважає експерт, значно посилює шанси його продукції на експортному ринку.

До прикладу, ТМ "Олейна" великою мірою вдалося вийти на міжнародний ринок завдяки тому, що вона свого часу отримала еко сертифікацію.

Власник консалтингової компанії VimesVC Дмитро Гільгур на прямому зв'язку з Великобританії за допомогою Skype озвучив особливості виходу на британський ринок та охарактеризував бізнес-культуру цієї країни.

Дмитро Гільгур був на прямому зв'язку з Лондона><span class=Дмитро Гільгур був на прямому зв'язку з Лондона

Дмитро Гільгур наголосив: Англія від України в питаннях бізнесу практично нічим не відрізняється.

Крім того, англійські компанії славляться своєю прагматичністю: їх не цікавить політика, внутрішні українські пертурбації. Все що їх хвилює – це питання, пов'язані з новим постачальником.

Щоб торгувати з британцями, важливо виділитися над сірою масою, мати працівника, який володіє англійською мовою, брати участь у профільних виставках.

Будучи постачальником продукції до Великобританії, треба бути готовим до постійного зв'язку з тими, з ким співпрацюєш: як в телефонному режимі, так і за допомогою інтернету. У спілкуванні з британцями потрібно терпеливо і послідовно відповідати на питання. У них просто така культура.

Одним з найбільших у Європейському Союзі є ринок Німеччини і більше 40 % ВВП цієї країни складається з експорту. Щоправда частка товарів та послуг з України там одна з найнижчих. Про це на West Exporting Forum на Skype-зв'язку з Берліна розповів власник податково-консалтингової компанії Протон Сергій Ніколайчук.

Він каже, що зазвичай доброзичливі німці в питаннях бізнесу перетворюються на жорстких і непоступливих "хижаків".

Німецькі підприємці неоднозначно реагують на слово "дешевий". В Німеччині воно є синонімом "неякісний". Жителів цієї країни цікавить оптимальне співвідношення ціни та якості.

Німецькі бізнесмени – люди, які цінують свій та чужий час, тому потрібно детально готуватися до зустрічі з ними.

А ще німці люблять, коли до них звертаються особисто. Електронний лист, адресований конкретній особі, має більше шансів бути розглянутим.

Крім того Сергій Ніколайчук наголосив, що Німеччину податковим раєм назвати не можна.

Менеджер стратегічних проектів компанії Ваймс Консалтинг Олександра Корінна у виступі заявила, що експорт – це не страшно, а класно. Потрібно лише працювати><span class=Менеджер стратегічних проектів компанії Ваймс Консалтинг Олександра Корінна у виступі заявила, що експорт – це не страшно, а класно. Потрібно лише працювати

Модератор Олег Мирошніченко після короткого кава-брейку зауважив, що в нинішньому світі бізнесу важливо комбінувати онлайн та офлайн зв'язки і запросив до слова експерта з інтернет-маркетингу – директора агентства ARTEFACT.St Андрія Сірука.

Директор агентства ARTEFACT.St Андрій Сірук><span class=Директор агентства ARTEFACT.St Андрій Сірук

Андрій Сірук розповів, як за допомогою контекстної реклами в інтернеті українцям можна "просувати" свій товар в інших країнах.

З його слів, серед переваг контекстної реклами є її швидкість (можна запустити за 2-3 дні, а зупинити за 1 годину). Крім того, вона часто є досить дешевою, що дозволяє використовувати її представникам дрібного і середнього бізнесу.

За допомогою контекстної реклами є змога побачити, цікавить ваш продукт жителів певної країни, чи ні.

Особливості електронної торгівлі на West Exporting Forum назвала експерт з електронної торгівлі Юлія Павленко. Вона зауважила, що е-комерція зазвичай дуже вигідна і доступна будь-кому.

Юлія Павленко каже,  що електронна комерція зазвичай дуже вигідна і доступна будь-кому><span class=Юлія Павленко каже, що електронна комерція зазвичай дуже вигідна і доступна будь-кому

Крім того, є величезна кількість так званих маркетспейсів (інтернет-площадок для торгівлі), на яких можна розміщувати свою продукцію. Зокрема британська SilkFred, американська Etsy, французька Cdiscount.com, німецька DaWanda, польська Allegro.

Про можливість продажу на американській платформі Amazon розповіли представники групи компаній Partner Trade Тимофій Бондарчук та Вадим Білоусов.

Тимофій Бондарчук ...><span class=Тимофій Бондарчук ...

...та Вадим Білоусов поетапно описали, як можна почати торгувати на Amazon><span class=...та Вадим Білоусов поетапно описали, як можна почати торгувати на Amazon

Вони зазначили: перш ніж почати торгувати на цій площадці потрібно провести маркетинговій аналіз і дізнатися, чи матиме попит ваш товарі серед покупців.

Зі слів Тимофія Бондарука, Amazon має власний склад. Туди продавець з України може надіслати свої товари, після чого представники американської компанії беруть її під свій контроль і самостійно можуть відправити адресату.

А ще хлопці трохи А ще хлопці трохи "розрухали" учасників танцювальною розминкою

Ще один спікер Геннадій Шестак поділився з учасниками форуму досягненнями власного проекту Ugears. Компанія бізнесмена запатентувала механічні 3D-пазли, на виробництво яких зібрали кошти на краудфандинговій платформі Kickstarter.

Автор та розробник проекту Ukrainian Gears Геннадій Шестак><span class=Автор та розробник проекту Ukrainian Gears Геннадій Шестак

Геннадій Шестак каже, що цей сайт дає можливість знайти потенційного інвестора для своєї продукції.

Зі слів бізнесмена, на цій площадці його компанії вдалося продати у 5 разів більше товарів, ніж на Amazon.

Незважаючи на те, що компанія розміщена в Україні, об'єм продажу тут становить лише 10 %. Решту продукції Ugears продає за кордоном.

Трохи згодом заступник керуючого філією АТ "Укрексімбанк" у Луцьку Андрій Юзвяк розповідав про особливості експортного фінансування та страхування, а спеціаліст компанії PricewaterhouseCoopers Олексій Воробйов озвучив митні аспекти експорту до ЄС.

Заступник керуючого філією АТ Заступник керуючого філією АТ "Укрексімбанк" у Луцьку Андрій Юзвяк
Автор фото:Роман Домбровський

Спеціаліст компанії PricewaterhouseCoopers Олексій ВоробйовСпеціаліст компанії PricewaterhouseCoopers Олексій Воробйов
Автор фото:Роман Домбровський

А наприкінці форуму усі учасники мали нагоду краще познайомитися і навести ділові контакти на After-Party.

Надрукувати
мітки:
коментарів
28 березня 2024
27 березня 2024
15:34
26 березня 2024
16:46
12:02
25 березня 2024
24 березня 2024