Як зекономити на акцизі при купівлі вживаних автівок на митниці

Українці активно завозять старі іномарки, на які знижені ставки акцизного збору. Це дозволяє економити при покупці в середньому декілька тисяч доларів і більше.

Ставка знизилася залежно від об'єму двигуна, гаприклад, в 21 раз - на двигуни з об'ємом до 1,5 л. Поширюється вона на автомобілі, створені до 2010 року, і буде діяти до кінця 2018 року, – пише Цензор.Нет.

Як відомо, навесні парламент прийняв відповідний законопроект, яким було передбачено зміни до Податкового кодексу. Хоча цьому активно протистояло "автомобільне лобі" – керівники компаній, які складають в Україні, та імпортери нових автомобілів. Проте Президент підписав закон №1389, і з 1 серпня нові правила гри вступили в силу. Правда, до голосування в закон внесли певні зміни.

І за ці чотири місяці в Україні завезли вже більше 11 тис автомобілів. При цьому, за даними інформаційно-консалтингового агентства AUTO-Consulting, імпорт старих іномарок збільшився вдвічі. І в основному це саме автомобілі середнього класу, імпортовані громадянами відповідно до знижених ставок акцизу, з об'ємом двигуна 1,5-2,0 л.

Попит на такі автомобілі є, незважаючи на те, що закон зробив покупку вживаних іномарок справою складною. На думку митниці, покупець автомобіля повинен завезти його в Україну особисто, "розмитнити" за зниженою ставкою не більше одного автомобіля на рік. А протягом року після оформлення продати його можна тільки за умови вже повної оплати акцизу.

Правда, як повідомляє адвокат Богдан Ульчак, митниця подала апеляцію, і, найімовірніше, Львівський апеляційний суд розглядатиме її вже після новорічних свят.

"У законі прописали не те, хто має право на пільгу, а пішли від зворотного - кому що заборонено. Виходячи з принципу "все, що не заборонено, то дозволено ", це створює великі труднощі для митників", – говорить юрист.

"Дійсно, закон говорить, що ставки акцизного податку, встановлені цим пунктом, не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони: "ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду в кількості більше одного легкового автомобіля протягом календарного року", – каже він.

Автор чинного закону №1389 Роберт Горват вважає, що якщо буде більше випадків, коли громадяни таким чином відстоять свої права в судах, тим краще.

"Я прихильник того, щоб при купівлі автомобіля була максимальна свобода. І це освіжить ринок. Чому люди повинні витрачатися на дорогу, щоб купити собі авто? Тим більше, що при доставці на митницю відразу десяти машин на автовоз витрати на їх доставку мінімізуються", – каже він.

Нагадаємо, що закон став менш зручним для покупців вже після того, як в нього вніс корективи Президент України Петро Порошенко. Оскільки саме після того, як законопроект парламент подав на підпис главі держави, і були прописані зобов'язання не продавати машину протягом року і т.д.

У Верховній Раді вже в курсі того, що відбувається, так що деякі депутати заметушилися. Так, в листопаді глава парламентського комітету з питань податкової і митної політики Ніна Южаніна подала законопроект, який усунув би "ляпи". І перекрив навіть ті можливості, якими зараз середній клас і намагається скористатися, щоб заощадити хоч якісь кошти і придбати якісні машини.

Южаніна запропонувала доповнити закон такими словами: "Ставки акцизного податку, встановлені цим пунктом, застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони ввозяться на митну територію України виключно фізичними особами для особистого користування, які будуть здійснювати їх першу реєстрацію в Україні".

Термін "фізична особа" міститься і в іншому пункті – так, щоб людина ніяк вже не міг "відкрутитися".

Показово, що вже зараз фіксуються випадки, коли, наприклад, поліція намагається відібрати машину, якщо за кермом перебуває дружина, а оформлялася машина при завезенні на чоловіка.

Законопроект Южаніної в порядок денний не включили. Але це не означає, що на цьому закінчилися спроби ще більше ускладнити українцям покупку щодо нового і якісного автомобіля. На щастя, для цієї категорії людей, лобі українського автопрому з його вищими цінами на менш якісні машини має в парламенті не настільки вже сильні позиції.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook та Telegram. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Україна
Опубліковано:
16.12.2016 12:00
Переглядів908
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
20-07-2018 19-07-2018
Вибір редактора

Рейтинг