Поділитись:

Що в Україні змінив екостандарт Євро-5

Четвер, 11 січня 2018, 18:50

Введення екологічного стандарту загострило старі проблеми. Якщо парламент їх не вирішить до кінця року, в країні може з'явиться ще більше машин без реєстрації.

В одеському порту вже півроку простоюють більше 40 машин "швидкої допомоги". Україні їх подарував Китай. Але автомобілі застрягли в Одесі, тому що не відповідають нормам Євро-5, – пише "Сегодня".

Євро-5 – це екологічний стандарт, за яким автовиробники повинні випускати безпечніші для навколишнього середовища машини. З кожним новим стандартом автозаводам доводиться вдосконалити виробництво двигунів, щоб вони економніше споживали паливо і менше викидали до атмосфери шкідливих газів.

Нові екологічні розробки роблять новий автомобіль дорожче. Українські депутати, щоб захистити ринок нових автомобілів, вирішили ввести вимогу Євро-5 на всі машини, що ввозяться до країни, а не тільки на нові.

Вживаних машин стало більше

В європейських екологічних стандартах немає нічого поганого – його мета зменшити кількість викидів від автомобілів. Однак парламентарії так і не вирішили питання ввезення до України автомобілів як гуманітарної допомоги, а проблема з транзитниками тільки загострилася.

Все почалося зі стандарту Євро-0 1988 року. Екологічні норми постійно посилюються, і з 2015-го в Європі діє Євро-6.

Україна ввела стандарт Євро-5 2016-го, оскільки підвищення екологічних вимог – одна з умов Угоди про асоціацію з ЄС. Депутати заборонили імпортувати до країни нові і вживані автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам.

Справа в тому, що введення кожного нового стандарту робить виробництво автомобіля дорожче. Але директор з маркетингу групи "АІС" Сергій Боровик зазначає, на український ринок нових авто стандарт не вплинув. Практично всі виробники продовжили постачати до України автомобілі стандарту Євро-5.

"Невелика кількість моделей пішли з ринку, але вони в більшості своїй були зняті з виробництва і у себе на батьківщині", – розповідає експерт.

Однак складніше виявилося з вживаними автомобілями. За рік офіційний імпорт б/в машин зріс втричі. Тобто Євро-5 не обмежив зростання ринку.

"Якщо говорити про неофіційний б/в імпорті в вигляді "євроблях" – то тут вимоги щодо ЄВРО-5 не виконуються. До України в'їжджають і експлуатуються авто будь-якого Євро стандарту, починаючи від Євро-0", – говорить він.

Євро-5 і "євробляхи"

Введення Євро-5 унеможливило розмитнити в Україні автомобілі, випущені до 2010 року. Це викликало невдоволення у частини "пересічників", які купили автомобіль за кордоном і збиралися узаконити його пізніше.

Співзасновник громадської організації "Доступне авто" Михайло Катрук пояснює, що Євро-5 в країнах Європи не застосовується до старих автомобілів.

"Обмеження щодо екостандартів діють виключно на нові автомобілі. Є один простий принцип. Будь-які обмеження створюють корупцію. Наприклад, відомі факти, коли автомобілі Євро-4 ввозилися до України з підробленими сертифікатами Євро-5. І ці сертифікати робилися в Україні. В результаті потік автомобілів з введенням Євро-5 суттєво не вплинув на потік машин. Єдине, більше випадків, коли автомобіль не ставлять на сертифікацію або роблять фальшивий сертифікат", – коментує Катрук.

Із його слів, якщо дозволити ввезення будь-яких автомобілів, українці купуватимуть кращий автомобіль за гроші, які вони мають.

"Україна не перетвориться на автозвалище, оскільки людина при наявності вибору не захоче купувати морально застарілий автомобіль, якщо буде впевнений, що його ніхто не відбере і не конфіскує", – додає він.

Що пропонують депутати

У європейських країнах, чим старіше автомобіль, тим дорожче він обходиться його власникові. Чим більше машина викидає шкідливих речовин – тим більше транспортний податок і тим дорожче може бути страховка.

"У країнах ЄС суворіше законодавство за екологічними стандартами, ніж в Україні. Чим старше авто, тим більше щорічний екологічний податок. Сума такого податку може досягати 1000 євро на рік і вище. При певному рівні шкідливих вихлопів машина не пройде техобслуговування, і автовласник не зможете експлуатувати її взагалі", – зазначає Сергій Боровик.

В Україні немає таких правил.

Транспортний податок свого часу замінили спеціальним акцизним збором, що додається до вартості кожного літра палива. Тому для тих, у кого автомобіль вже є, незалежно від того, чи відповідає він Євро-5 чи ні, витрати на його утримання не змінюються.

Остання з пропозицій депутатів – дозволити українцям першу реєстрацію автомобілів, які відповідають стандартам Євро-3 і Євро-4, на 10 років. Законопроект №7457 депутати зареєстрували під Новий рік.

Також в Раді лежить законопроект №5561, який пропонує замість екологічних стандартів ввести обов'язковий техогляд при ввезенні б/в автомобілів.

Автори законопроекту 5470-д також пропонують прибрати з вимог до ввезення автомобілів пред'явлення сертифіката про відповідність екологічним нормам. На відповідність цим нормам машину перевірятимуть при реєстрації в сервісному центрі МВС.

Українці стали купувати більше старих авто: як вплинув екостандарт Євро-5

Сьогодні, 07:32 Переглядiв: 2047

Введення екологічного стандарту загострило старі проблеми. Якщо парламент їх не вирішить до кінця року, в країні з'явиться ще більше машин без реєстрації

Фото: А. Бойко

В одеському порту вже півроку простоюють більше 40 машин "швидкої допомоги". Україні їх подарував Китай. Але автомобілі застрягли в Одесі, тому що не відповідають нормам Євро-5.

Євро-5 – це екологічний стандарт, за яким автовиробники повинні випускати безпечніші для навколишнього середовища машини. З кожним новим стандартом автозаводам доводиться вдосконалити виробництво двигунів, щоб вони економніше споживали паливо і менше викидали до атмосфери шкідливих газів.

Нові екологічні розробки роблять новий автомобіль дорожче. Українські депутати, щоб захистити ринок нових автомобілів, вирішили ввести вимогу Євро-5 на всі машини, що ввозяться до країни, а не тільки на нові. Сайт "Сегодня" дізнався, як екологічний стандарт вплинув на автомобільний ринок України і хто від цього постраждав.

Б/в машин стало більше

В європейських екологічних стандартах немає нічого поганого – його мета зменшити кількість викидів від автомобілів. Однак парламентарії так і не вирішили питання ввезення до України автомобілів як гуманітарної допомоги, а проблема з транзитниками тільки загострилася.

Все почалося зі стандарту Євро-0 1988 року. Екологічні норми постійно посилюються, і з 2015-го в Європі діє Євро-6.

Україна ввела стандарт Євро-5 2016-го, оскільки підвищення екологічних вимог – одна з умов Угоди про асоціацію з ЄС. Депутати заборонили імпортувати до країни нові і вживані автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам.

1081209

Фото: А. Яремчук

Справа в тому, що введення кожного нового стандарту робить виробництво автомобіля дорожче. Але директор з маркетингу групи "АІС" Сергій Боровик зазначає, на український ринок нових авто стандарт не вплинув. Практично всі виробники продовжили постачати до України автомобілі стандарту Євро-5.

"Невелика кількість моделей пішли з ринку, але вони в більшості своїй були зняті з виробництва і у себе на батьківщині", – розповідає експерт.

Однак складніше виявилося з вживаними автомобілями. За рік офіційний імпорт б/в машин зріс втричі. Тобто Євро-5 не обмежив зростання ринку.

"Якщо говорити про неофіційний б/в імпорті в вигляді "євроблях" – то тут вимоги щодо ЄВРО-5 не виконуються. До України в'їжджають і експлуатуються авто будь-якого Євро стандарту, починаючи від Євро-0", – говорить він.

Євро-5 і "євробляхи"

Введення Євро-5 унеможливило розмитнити в Україні автомобілі, випущені до 2010 року. Це викликало невдоволення у частини "пересічників", які купили автомобіль за кордоном і збиралися узаконити його пізніше.

Співзасновник громадської організації "Доступне авто" Михайло Катрук пояснює, що Євро-5 в країнах Європи не застосовується до старих автомобілів.

"Обмеження щодо екостандартів діють виключно на нові автомобілі. Є один простий принцип. Будь-які обмеження створюють корупцію. Наприклад, відомі факти, коли автомобілі Євро-4 ввозилися до України з підробленими сертифікатами Євро-5. І ці сертифікати робилися в Україні. В результаті потік автомобілів з введенням Євро-5 суттєво не вплинув на потік машин. Єдине, більше випадків, коли автомобіль не ставлять на сертифікацію або роблять фальшивий сертифікат", – коментує Катрук.

За його словами, якщо дозволити ввезення будь-яких автомобілів, українці купуватимуть кращий автомобіль за гроші, які вони мають.

"Україна не перетвориться на автозвалище, оскільки людина при наявності вибору не захоче купувати морально застарілий автомобіль, якщо буде впевнений, що його ніхто не відбере і не конфіскує", – додає він.

Що пропонують депутати

У європейських країнах, чим старіше автомобіль, тим дорожче він обходиться його власникові. Чим більше машина викидає шкідливих речовин – тим більше транспортний податок і тим дорожче може бути страховка.

"У країнах ЄС суворіше законодавство за екологічними стандартами, ніж в Україні. Чим старше авто, тим більше щорічний екологічний податок. Сума такого податку може досягати 1000 євро на рік і вище. При певному рівні шкідливих вихлопів машина не пройде техобслуговування, і автовласник не зможете експлуатувати її взагалі", – зазначає Сергій Боровик.

В Україні немає таких правил.

Транспортний податок свого часу замінили спеціальним акцизним збором, що додається до вартості кожного літра палива. Тому для тих, у кого автомобіль вже є, незалежно від того, чи відповідає він Євро-5 чи ні, витрати на його утримання не змінюються.

Остання з пропозицій депутатів – дозволити українцям першу реєстрацію автомобілів, які відповідають стандартам Євро-3 і Євро-4, на 10 років. Законопроект №7457 депутати зареєстрували під Новий рік.

1022189

Фото: А. Іскрицька

Також в Раді лежить законопроект №5561, який пропонує замість екологічних стандартів ввести обов'язковий техогляд при ввезенні б/в автомобілів.

Автори законопроекту 5470-д також пропонують прибрати з вимог до ввезення автомобілів пред'явлення сертифіката про відповідність екологічним нормам. На відповідність цим нормам машину перевірятимуть при реєстрації в сервісному центрі МВС.

Надрукувати
мітки:
коментарів