Поділитись:

З "євробляхами" в Україні хочуть розібратися по-молдавськи: що це означає

Четвер, 22 березня 2018, 09:35
З «євробляхами» в Україні хочуть розібратися по-молдавськи: що це означає

Депутати знову зустрінуться з активістами, які представляють власників авто "на єврономерах": будуть домовлятися про застосування в Україні молдавського досвіду.

У середу, 21 березня, у Верховній Раді вкотре вирішували, що робити з авто на європейській реєстрації, яких в Україні стає дедалі більше. За стіл переговорів сіли представники депутатського корпусу та активісти ГО "Авто Євро Сила". Попередні спроби влади і активістів хоча б якось домовитись і зрушити питання з мертвої точки були безуспішними. Досі немає розуміння, яким повинен бути майбутній законопроект, який повинен вирішити цю проблему, – пише Економічна правда.

Як стало відомо ЕП, наразі депутати хочуть запропонувати власникам автівок на "євробляхах" піти шляхом Молдови. Цей сценарій вважається більш "м'яким", ніж попередні.

Втім, обидві сторони вже зараз розуміють, що швидко вирішити це питання не вдасться, і поки влада думає над змінами до законодавства, активісти готують чергові протести в Києві. Що передбачає молдавський сценарій легалізації "євроблях", як до нього ставляться активісти, пояснює вдання.

Легалізація на марші

Про легалізацію автомобілів на іноземній реєстрації останнім часом не говорить хіба що ледачий.

Через те, що проблема почала набувати загрозливих масштабів, на це звернули увагу перші особи держави, зокрема Президент та прем'єр. Обидва робили дуже гучні та сміливі заяви, обіцяючи ліквідувати незаконні схеми.

Правда, востаннє з подібною заявою Петро Порошенко виступав ще в травні 2017 року, після чого вирішив дистанціюватися від "токсичного" питання. Знаючи нелюбов голови держави до чутливих тем, які можуть негативно вплинути на його рейтинг, така поведінка здається зрозумілою.

Своєю чергою Володимир Гройсман продовжує системно критикувати вимоги активістів, наголошуючи на тому, що всі повинні бути в рівних умовах, і жодних преференцій для власників нерозмитнених авто бути не може.

Проте слова словами, але Кабмін досі не запропонував, як цю проблему можна вирішити. Ймовірно, ніхто з представників влади не вдаватиметься до радикальних заходів. Особливо напередодні виборів.

Так само обережно висловлюється щодо проблеми з автівками на єврономерах голова Комітету ВР з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, яка зараз це питання курує.

Тобт уже є очевидним, що влада налаштована на діалог, і на думку активістів парламентарі змушені будуть реагувати.

Вочевидь, це стало можливим завдяки акціям власників авто на "бляхах", які до цього неодноразово нагадували про себе то перекриваючи дороги, то протестуючи під стінами парламенту. Напередодні виборів такі протести не є бажаними для влади.

До того ж, армію "євробляхерів" зараз кожна з політичних сил намагається використати в своїх інтересах. "Нам майже кожного дня хтось з депутатів телефонує і пропонує свою "допомогу", – каже один з активістів.

При цьому у Верховній Раді зареєстровано вже декілька законопроектів, які покликані розв'язати вказану проблему, однак жоден з них не влаштовує обидві сторони.

Нещодавно голова податкового комітету Ніна Южаніна запропонувала черговий варіант, який саме більш детально розглянули за круглим столом 21 березня.

Молдавський сценарій

Напередодні голова комітету передала активістам діючий в Молдові закон, який допоміг цій країні вирішити проблему авто з іноземною реєстрацією. Наші сусіди раніше стикнулися з такою ж самою проблемою.

З «євробляхами» в Україні хочуть розібратися по-молдавськи: що це означає

З «євробляхами» в Україні хочуть розібратися по-молдавськи: що це означає

Як це було у Молдові?

Всім власникам "євроблях" дали півроку на те, щоб розмитнити свої авто, сплативши лише 30 % від ставки акцизу. Проте, крім акцизу, залишається сплатити ще ввізне мито і ПДВ від вартості авто.

Щоб отримати 70 % знижки, в Молдові необхідно було ще подати свідоцтво про сплату віньєтки (дорожній збір для автомобілів з іноземною реєстрацією, – ЕП). Віньєтка фактично є платою за користування дорогами країни. Кожен власник авто на іноземній реєстрації мав заплатити 180 євро за півроку, або 1 євро в день.

Водії, що мають молдавські права і не зареєстрували свої машини, могли на них їздити територією Молдови не більше шести місяців на рік.

У разі порушення цього режиму, поліція за рахунок автовласника евакуює авто до кордону для його подальшого вивезення з території країни. Щоб повернутися назад водій вже був вимушений розмитнити вказаний транспортний засіб.

У той же час, законом передбачається, що іноземці з водійським посвідченням, виданим в їхній країні, можуть перебувати на території Молдови більше півроку. У цьому випадку вони будуть оплачувати віньєтку в розмірі 180 євро за кожні наступні 180 днів перебування в Молдові.

Межі компромісу

Представники громадської організації "Авто Євро Сила" у розмові з ЕП наголошують, що загальна концепція є прийнятною, але активісти звертають увагу, що потрібен комплексний закон.

"Будемо сідати за стіл перемовин, виробляти єдину тактику і єдиний принцип роботи, тому що у нас стоїть питання про ідеальну картинку вирішення закону. А це просто перехідне положення, амністія для тих авто, які є на території України", – каже керівник організації АЄС Олег Ярошевич.

Співрозмовник ЕП у парламенті не береться прогнозувати результати перемовин.

"Ярошевич в одному зі своїх інтерв'ю сказав, що знижка у 70 % їх не влаштує, вони вимагатимуть повної лібералізації. Але ми не знаємо, який варіант буде запропонований. Взагалі важко прогнозувати, якщо вони вже сьогодні кажуть, що ми не зможемо домовитися", – додає співрозмовник.

Надрукувати
мітки:
коментарів