В Україні встановили жорсткі правила для безпілотників

Державна авіаційна служба встановила обмеження на польоти дистанційно пілотованих повітряних суден вагою до 2 кілограм.

Про це йдеться в Тимчасовому порядку використання повітряного простору України. Там зазначається, що польоти таких суден здійснюються без інформування та отримання дозволів від різних відомчих органів, однак "за умови дотримання наступних вимог", – пише Українська правда.

Зокрема польоти повинні виконуватися лише вдень.

Також порядок забороняє літати над об'єктами під охороною, визначеними Міноборони, МВС, прикордонною службою, СБУ, Нацполіцією, Нацгвардією, УДО, іншими військовими та правоохоронними органами.

Не можуть ДППС літати над дорогами державного значення, промисловими зонами, електростанціями, залізничними станціями, морськими портами, сховищами пального, нафти, газу, інших небезпечних речовин та рідин тощо.

Центральні вулиці міст, селищ міського типу та сіл, залізні дороги державного та регіонального значення та лінії електропередачі можна перетинати, але не літати над ними.

Заборонені польоти безпілотників також над виправними центрами, колоніями та СІЗО.

У порядку також вказується без уточнення про заборону польотів над "іншими важливими державними та потенційно небезпечними об'єктами".

Над переліченими об'єктами можна літати, отримавши дозвіл від відповідного відомства, власника, адміністрації тощо.

Крім того, заборона на польоти стосується місць аварій та катастроф, зон поліцейських, АТО, спеціальних операцій та зон, "визначених для забезпечення безпеки осіб, щодо яких здійснюється державна охорона".

Оприлюднений порядок також визначає максимальну швидкість польоту (160 км/год), висоту (50 м), відстань від пілота (не більше 500 м) та відстань до сторонніх осіб: не ближче 30 метрів, для осіб до 12 років – не ближче 50 метрів, для груп понад 12 осіб – не ближче 150 метрів.

Як пояснив юрист Масі Найєм, за новим порядком політ має припинятися на вимогу представників правоохоронних органів або військових формувань, якщо вони вважають, що судно "загрожує інтересам національної безпеки чи безпеці інших людей".

За ствердженнями Найєма, пілот має також на вимогу передати правоохоронцям "відзнятий з повітря матеріал для проведення його експертизи".

"Це прямо порушує Конституцію України в частині презумпції невинуватості (ст. 63) та в частині права вільно збирати інформацію (ст. 34)", – зазначає юрист.

За його словами, 28 лютого 2018 року було створено робочу групу, що складається з 26 членів, метою якої була робота над концепцією інтеграції безпілотних повітряних суден до існуючої системи використання повітряного простору.

10 квітня концепція була ухвалена, однак 6 червня Украерорух і Державіаслужба провели інформаційну зустріч, під час якої ввели зазначені тимчасові правила, а не запропоновану концепцію.

Найєм наполягає, що створена, але не ухвалена концепція є збалансованою.

Він зазначив, що компанія "Міллер", юристом якої він є, буде оскаржувати правила на замовлення Всеукраїнська федерації власників безпілотників.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook та Telegram. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Україна
Опубліковано:
13.06.2018 09:35
Переглядів253
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
21-09-2018 20-09-2018
Вибір редактора

Рейтинг