В Україні запровадять дуальну освіту: головні принципи (інфографіка)

Уряд затвердив Концепцію дуальної освіти, що має на меті об'єднати навчання та роботу в професійній і вищій освіті.

Відповідний документ прийняли на засіданні КМУ сьогодні, 19 вересня 2018 року, – повідомляється на сайті МОН.

Концепцію представила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Зокрема, вона підкреслила, що впровадження дуальної освіти допоможе подолати проблему зношеності на 60-100% обладнання у закладах вищої та професійної освіти, дасть змогу роботодавцям включитися у процес підготовки, а не перенавчати випускників, а також ефективніше використовувати часовий і фінансовий ресурс учнів, закладів, роботодавців.

"Дуальна форма здобуття освіти передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях (на підприємствах, в установах та організаціях) для набуття певної кваліфікації. Як правило, це навчання відбувається на основі договору. Тобто фактично це система, що дозволить нам ще в процесі навчання будувати місток між роботодавцем та здобувачем освіти. Учні та студенти зможуть побачити на власні очі виробництво чи компанію, в якій в майбутньому зможуть працювати, навчитися роботі на сучасному обладнанні", – розповіла Лілія Гриневич.

Концепція стала результатом 2,5 років обговорень між експертами, роботодавцями, закладами освіти та органами влади.

Концепція дуальної форми здобуття освіти передбачає:

  • Модернізацію освітніх програм.
  • Підвищення якості підготовки фахівців.
  • Зближення освіти з вимогами ринку праці.
  • Посилення ролі та впливу роботодавців на освіту.
  • Підвищення мотивації до навчання серед учнів та студентів.
  • Ріст рівня зайнятості молоді.
  • Скорочення адаптаційного періоду випускників на роботі.
  • Підвищення конкурентоздатності працівників.

"Усього цього ми плануємо досягти, зокрема, завдяки тому, що, згідно з концепцією, дуальна форма освіти передбачатиме здобуття від 25 % до 50 % кредитів під час навчання не за партою, зубрячи теорію, а безпосередньо на робочому місці. Результати навчання оцінюватимуться і роботодавцем, і закладом освіти. Роботодавець братиме безпосередню участь у відборі учнів, що навчатимуться на програмі. Усе це значний крок уперед назустріч новому формату побудови стосунків усередині освіти", – пояснила міністр.

Вона додала, що важливим внеском концепції є закріплені на папері загальні зобов'язання закладів освіти, роботодавців, здобувачів освіти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ПІСЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ПРОХІДНОГО БАЛУ ДО МЕДУНІВЕРСИТЕТІВ ВСТУПИЛО ЗНАЧНО МЕНШЕ АБІТУРІЄНТІВ

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook та Telegram. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Україна
Опубліковано:
20.09.2018 09:55
Переглядів3188
Коментарів1
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
20:10
23.09.2018
Валерій Іванович Савуляк
Є величезний досвід організації такої освіти у Вінницькому національному технічному університеті. Я прихильник такої системи навчання, але потрібно її вводити з низкою застережень та диференційовано для різних спеціальностей та рівнів підготовки. Не слід також забувати про спокуси виробництва розцінювати студентів як безплатну робочу силу, тощо.
останні новини
15-10-2018 14-10-2018 13-10-2018
Вибір редактора

Рейтинг