Поділитись:

Освітньої субвенції не вистачить на зарплати волинським вчителям, – експерт

Вівторок, 16 жовтня 2018, 13:12

До кінця року освітянам Волині прогнозують нестачу 50 мільйонів гривень.

Про це розповів консультант з бюджетних питань проекту "ПУЛЬС", який Асоціація міст України впроваджує за підтримки USAID, Василь Гром, – повідомляє Волинське регіональне відділення Асоціації міст України.

Зі слів Василя Грома, із початку бюджетного року було відомо, що застосована формула розподілу освітньої субвенції не забезпечить фінансуванням заробітну плату педагогічного персоналу існуючої мережі загальноосвітніх навчальних закладів, а тому, закономірно, під кінець року ця проблема вилізла на зовні.

"За різними оцінками в країні періодично протягом поточного року нестача у місцевих бюджетах освітньої субвенції з держбюджету складала від 4,4 до 1,3 млрд гривень. Заходи, які вживали на центральному і місцевому рівнях щодо перерозподілу бюджетних асигнувань, дали можливість частково скоротити нестачу бюджетних коштів для педагогів. Водночас, станом на початок жовтня в освітніх закладах Волинської області до кінця року прогнозовано не вистачить десь 50 мільйонів гривень", – зазначив він.

До Асоціації міст України ще у вересні надійшов лист Міністерства фінансів України щодо освітньої субвенції, у якому йдеться, що, на думку фахівців Мінфіну, дефіцит освітньої субвенції має покриватися у межах регіону за кошти обласних бюджетів.

Мінфін проаналізував критичну ситуацію з виплатою заробітної плати педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти. Однією з причин такого стану, за позицією Міністерства, є наявність малокомплектних шкіл та неефективна і неоптимальна мережа закладів загальної середньої освіти, зокрема надлишкове утримання понад 5 тисяч класів. Як наслідок, утримання неефективної мережі призводить до здорожчання вартості навчання одного учня.

На Волині наразі діють 44 малокомплектні школи, де навчається від 10 до 19 учнів.

Мінфін констатує, що збільшення цьогоріч видатків для бюджетівміст обласного значення, районних бюджетів та бюджетів ОТГ має здійснюватися, насамперед, за рахунок зменшення видатків обласного бюджету, а не шляхом зменшення видатків бюджетів тих громад, дефункціонує оптимальна мережа закладів освіти.

Як розповіла аналітик Аналітичного центру АМУ Людмила Мозгова, у червні АМУ аргументувала необхідність перерозподілу містам та ОТГ коштів із залишків освітньої субвенції саме з обласних бюджетів.

"Тому ми не схвалили перерозподіл коштів освітньої субвенції, що був проведений 5 вересня 2018-го, у частині перерозподілу коштів Чернігівської області, який фактично провели за кошти бюджетів ОТГ. Цього АМУ не погоджувала. По суті, постраждали громади, які забезпечили функціонування оптимальної мережі закладів освіти. Сподіваємось, що позицію Мінфіну врахують ОДА і найближчим часом ситуація з виплатою заробітних плат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти у містах та ОТГ стабілізується", ‒ зауважила вона.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: БЮДЖЕТ-2019: ЗАРПЛАТИ ВЧИТЕЛІВ ЗРОСТУТЬ, А НУШ ЗНОВ ОТРИМАЄ МІЛЬЯРД

Надрукувати
мітки:
коментарів