Хто заробляє на авто з іноземною реєстрацією

Зміни до Закону про про зниження ставки акцизу на вживані транспортні засоби, який вступив у дію з першого серпня 2016 року, наробили багато шуму. Держава анонсувала зменшення вартості іноземних автівок для середньостатистичного українця та можливість пригнати собі авто з-за кордону за вигідною ціною. Для тих, хто пропонує свої послуги для того, аби пригнати авто іноземного виробництва, з'явилися нові обмеження, які потрібно враховувавати.

Про те, як купівля авто українцем перетворюється у прибутковий бізнес із заробляння коштів, наприклад, для поляка, білоруса або жителя Прибалтики, досліджував "Конкурент".

***

Можливість для додаткового заробітку для нерезидентів з'являється, коли авто ввозять за кордону, а купувати його має право виключно громадянин або юридична особа, який/яка вирішив (-ла) придбати такий транспортний засіб.

І саме цей громадянин повинен оформляти договори купівлі-продажу транспортного засобу на себе за кордоном, так і фактично перетинати кордон на такому транспортному засобі, проходячи відповідні митні формальності. А ще слід додати, що за вимогами ЄВРО-5, в Україну не можна ввести авто, яке було вироблене до 2010 року, тому ситуація ускладнилася.

Українці – винахідлива нація, одразу почали з'являтися різні схеми купівлі авто за кордоном. А також здешевлення його вартості шляхом реєстрації на іноземних номерах (аби не розмитнювати) та ввезення транспортного засобу на митну територію України за різними митними режимами.

Оскілки Волинь – прикордонна область і до кордону з Європою недалеко, наші співвітчизники почали активно використовувати зміни до закону про акцизи на власну користь. Зокрема, йдеться про можливість експлуатації авто з іноземними номерами, якщо його ввозить в Україну особа, яка є нерезидентом (наявний паспорт громадянина іншої держави, і більшу частину часу особа проживає закордоном) відповідно до ч. 1 статті 380 Митного кодексу. Вона/він може ввозити в Україну транспортні засоби для особистого користування на термін до одного року. Обов'язкова умова при цьому – реєстрація авто в Україні в консульстві відповідної держави.

У зв'язку з цим, користуються попитом авто з литовською реєстрацією, адже, щоб пригнати його з сусідньої прибалтійської країни, маючи на руках 2000-3000 тисячі доларів, немає жодної проблеми. Слід зауважити, що в режимі тимчасового ввезення або транзиту стандарти Євро-5 не діють, що спрощує умови вибору автомобіля за прийнятною ціною.

Заступник начальника управління Волинської митниці боротьбі з митними правопорушеннями Євген Шелігадський каже, що все залежить від того, яка мета ввезення автомобіля на митну територію України.

"Нерезидент заповнює декларацію на тимчасове ввезення, в якій зазначає, з якою метою ввозиться авто, наприклад, для особистого користування під зобов'язання про зворотнє вивезення", – розповідає Шелігадський.

Відповідно до Митного кодексу України, існує 14 митних режимів, які регламентують ввезення товарів або транспортних засобів на територію України:

1) імпорт (випуск для вільного обігу);

2) реімпорт;

3) експорт (остаточне вивезення);

4) реекспорт;

5) транзит;

6) тимчасове ввезення;

7) тимчасове вивезення;

8) митний склад;

9) вільна митна зона;

10) безмитна торгівля;

11) переробка на митній території;

12) переробка за межами митної території;

13) знищення або руйнування;

14) відмова на користь держави.

Митник наголошує, що в режимі тимчасового ввезення митниця може давати дозвіл на експлуатацію власником авто упродовж року, а в режимі транзиту – від 5 днів в зоні діяльності однієї митниці до 10 днів в зоні діяльності двох митниць.

Також авто можуть заганяти транзитом через Україну, підписавши договір або видавши довіреність, що особа "А" може переганяти машину з Польщі, наприклад, у Білорусь, але транзитом через Україну, машина може затримуватися на рік. Як правило, до першої зупинки такого авто поліцією. Такі авто часто розбирають на деталі і вони просто "зникають" в Україні, так і не доїхавши до місця призначення.

Практика ввезення автівок нерезидентами України вже перетворилася у прибутковий бізнес для громадян Литви, Білорусі, Польщі, які перетинають український кордон. Вони можуть отримати за це від 200 до 500 доларів США.

У Литві, наприклад, існують цілі автопарки з автомобілями, які розташовані в таких містах, як Вільнюс або Маріямполе. Міста є недалеко від кордону, і їхні ринки мають широкий вибір транспортних засобів, що дозволяє українцям без особливих зусиль придбати старіше авто за невеликі кошти.

Оскілки шлях до Литви для волинян пролягає через сусідню Білорусь, для жителів сусідньої держави таке добросусідство стало прибутковим.

Послугами місцевих жителів користуються, коли потрібно ввезти авто на прибалтійській реєстрації на митну територію України, оплативши, звичайно, за ці послуги кошти.

Таким чином, житель, наприклад, Білорусі може, виїхавши на митницю та перетнувши її разом з українським громадянином, здійснювати декілька таких виїздів та заробляти на цьому непогані кошти.

***

Отже, варто задуматися, хто більше заробить, коли авто з іноземною реєстрацією перетне кордон: державна казна чи громадяни інших країн, які за невеличку винагороду у декількасот доларів США погоджуються допомогти українцям отримати такий бажаний транспортний засіб.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook та Telegram. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Волинь
Опубліковано:
09.08.2016 21:00
Переглядів1596
Коментарів0
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
останні новини
23-06-2018 22-06-2018
Вибір редактора

Рейтинг