У Луцьку розбиралися, навіщо бізнесу бути відповідальним
Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) – це важливий напрям, значно ширший від благодійності, який дозволяє компаніям успішно розвиватися в сучасному бізнес-середовищі.
Особливості соціальної відповідальності бізнесу стало темою зустрічі West CSR Forum-2017, яка відбулася в луцькому Адреналін Сіті 3 лютого.
Своїми знаннями і досвідом з учасниками форуму ділилися представники українських та міжнародних компаній. Зокрема, інвестиційної групи Volwest Group, торгівельної мережі SPAR, "1 + 1 Медіа", компанії "АСТАРТА", мережі заправок ОККО, "Нової пошти", "Ернст енд Янг" тощо.
Організувала форум луцька Бізнес Академія Практичного Менеджменту РМBА.
"Немає нічого практичнішого, як хороша теорія", – сказав доктор економічних наук, голова Ради директорів Volwest Group Віктор Корсак і заглибився в теоретичні аспекти КСВ.
Він розповів, що таке корпоративна соціальна відповідальність і зауважив, що в Україні її реалізовувати неможливо через систему чинного законодавства. Українському бізнесу залишається тільки економічна і етична відповідальність.
Наступний спікер, керівник Центру "Розвиток КСВ" Марина Саприкіна, порівняла соціальну відповідальність та благодійність.
"Благодійність – це нормально, але КСВ – значно ширше", – заявила вона.
Практично 90 % підприємств перестають давати гроші на благодійність в кризові часи. Якщо ж в компанії прописані програми, то вони в такому випадку скорочуються, але все ж зберігаються.
Марина Саприкіна навела приклад, коли КСВ та благодійність можуть працювати спільно. Компанія IKEA, зокрема, створила в Норвегії інсталяцію приміщення площею 25 метрів квадратних, яке відтворює умови проживання в Сирії. 40 тисяч людей щодня відвідували цю інсталяцію і таким чином вдалося зібрати 22 мільйони євро на підтримку жителів цієї країни.
Менеджер з міжнародного розвитку торгівельної мережі SPAR Марчін Плошай розповів про корпорацію, яку він представляє. Вона представлена в 42 країнах і 4 континентах, має більш ніж 12 тисяч магазинів.
Невдовзі президент Форуму відповідального бізнесу Польщі Мірелла Панік за допомогою Skype-зв'язку озвучила деякі механізми КСВ, а також зауважила, що багато менеджерів сьогодні бачать соціальну відповідальність як стратегічний напрямок.
Директор міжнародних питань організації Foretica Томас Серкович поділився зі слухачами, як корпоративна соціальна відповідальність розвивається в Іспанії. В цій країні Уряд активно підтримує ініціативу КСВ, оскільки поставив собі за мету створити репутацію країни, привабливої для інвестицій.
Він акцентував на питанні, яке ставлять багато представників бізнесу: яка вигода від інвестицій в корпоративну відповідальність.
Як приклад навів компанію UNILEVER, яка вкладає кошти в африканські країни, щоб налагодити там постачання води. Для чого? Аби мати можливість продавати на цій території своє мило.
Томас Серкович розповів, що найбільшим "головним болем" для потужних корпорацій світу є екологічно-соціальні аспекти: вони турбуються про воду, кліматичні зміни, нерівнівсть.
В Норвегії, до прикладу, припинили інвестувати в компанії, які використовували у виробництві вугілля. Це змусило бізнес задуматися над розвитком екологічно чистого виробництва.
Марина Гриценко, керівник групи з корпоративної соціальної відповідальності "1+1 Медіа" розповіла про підтримку своїх працівників у кризові часи, проекти для допомоги українському населенню.
Представниця "1+1 Медіа" згадала проект "Ті, що вражають". Під час нього, відомі українці відвідували українські міста, в яких зустрічалися з молоддю. Вони розповідали про свої перші кроки до успіху. Більше того, студенти мали можливість особисто поспілкуватися з ними.
Керівниця департаменту з КСВ української агрокомпанії "АСТАРТА", яка працює у 8 областях країни, Світлана Мозгова поділилася досвідом співпраці з регіонами та розповіла про корпоративну соціальну відповідальність в селах.
З її слів, компанія співпрацює із майже з 250 сільськими радами. "АСТАРТА" обрала для себе ключові напрямки допомоги: медицина, освіта, охорона довкілля, розбудова села й інфраструктури.
Аграрна компанія, зокрема, фінансує ремонт сільських шкіл, медичних закладів тощо.
Проте найбільша цінність компанії, переконує пані Світлана, – люди.
"Заберіть від мене станки, залиште людей – я відроджу свій завод. Заберіть від мене людей – я нічого не зможу зробити", – цитує вона засновника автомобільної компанії Ford Генрі Форда.
Учасники форуму упродовж дня дізналися про корпоративну соціальну відповідальність у багатьох аспектах: чи є корисною така практика для підприємств, як налагодити співпрацю між бізнесом, державою та громадськістю тощо.
Луцький священник УПЦ «МП» зробив пропозицію «матушці» в піцерії після 23 років шлюбу
У Луцьку шукали гламурну власницю «золотої» соски (фото)
Скільки треба відкладати, щоби купити однокімнатну квартиру в Луцьку
Зарплата, гаражі та авто: що у декларації голови Волиньради Григорія Недопада
Як Поліщук покриває земельне шахрайство Палиці (фото)