Поділитись:

В Україні хочуть вдосконалити оплату "комуналки"

Понеділок, 13 березня 2017, 11:29
В Україні хочуть вдосконалити оплату

Національний банк України виступає за широке розповсюдження та популяризацію в Україні послуги Direct debit.

Для цього потрібна тісна співпраця між Національним банком, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, комерційними банками та агрегаторами платіжних послуг, – повідомляється на сторінці регулятора у Facebook.

"Національний банк із 2016 року працює над втіленням концепції cashless-економіки в України, що передбачає зниження частки готівкових розрахунків та зменшення показника готівки в економіці з 13,4 % у 2016 р. до 9,5 % у 2020 р. Ця концепція є широкомасштабною та включає різноманітні заходи, реалізація яких залежить не лише від Національного банку. Саме так виглядає ситуація з послугою Direct debit. Її активне використання передбачене концепцією cashless-економіки, проте для реалізації цього заходу нам необхідна допомога інших стейкхолдерів", – зазначила керівник проектів та програм Департаменту стратегії та реформування НБУ Юлія Лях.

З її слів, для повноцінного та врегульованого з юридичної точки зору функціонування послуги Direct debit необхідно розробити стандартну форму квитанцій для сплати за комунальні послуги та забезпечити її формування в електронному вигляді всіма надавачами послуг.

"Національний банк буде дуже вдячний МЕРТ та Мінрегіонрозвитку за діалог та допомогу в унормуванні діяльності послуги. З іншого боку, ми запрошуємо учасників банківської спільноти, зокрема членів Незалежної асоціації банків України, а також фінансові компанії до обговорення дорожньої карти з популяризації послуги Direct debit", – наголосила вона.

Переваги від впровадження послуги Direct debit:
• сплата комунальних та інших періодичних послуг без "фізичної" присутності клієнта у відділенні;
• зручність проведення платежів;
• можливість проведення операцій за допомогою онлайн-сервісів у режимі 24/7;
• зменшення ймовірності нарахування штрафних санкцій через несвоєчасну оплату рахунків;
• зменшення черг у відділеннях банків у другій половині місяця;
• автоматизація процесів банків, зменшення паперових касових документів та операційних затрат.

Нагадаємо, що послуга Direct debit полягає у договірному списанні коштів банком з рахунку клієнта для оплати періодичних витрат, наприклад, інтернет-послуг, погашення кредиту, комунальні сплати тощо.

Зокрема, Direct Debit відбувається так:
• ЖЕК або інший надавач послуг формує електронну квитанцію для сплати за послуги
• увитанція відразу потрапляє до банку користувача послуг
• користувач послуг (клієнт банку) отримує повідомлення з пропозицією автоматично сплатити за квитанцією
• після підтвердження клієнтом операції (в залежності від налаштувань в онлайн-банкінгу) відбувається оплата рахунку.

Ця послуга ycпішно працює в країнах Європейського союзу, США та інших розвинутих країнах. У Нідерландах майже 45 % усіх банківських транзакцій відбуваються через Direct Debit, у Великобританії рахунки Direct Debit слугують методом оплати 73 % комунальних платежів. В Україні ця послуга поки не набула широкого розповсюдження, проте частково нею вже можуть користуватись клієнти приватних платіжних систем та деяких комерційних банків.

Надрукувати
мітки:
коментарів