Поділитись:

Хто отримає кошти від спецконфіскату (інфографіка)

П'ятниця, 21 квітня 2017, 12:56

Міністерство фінансів визначилося з тим, як розподілити кошти, отримані від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційних злочинів.

Зі слів першого заступника виконавчого директора Асоціації міст України Олександра Слобожана, згідно з проектом постанови, 22,3 % коштів отримає Мінагрополітики на підтримку сільгоспвиробників, 21,6 % Мінрегіон спрямує у державний фонд регіонального розвитку (ДФРР). Ще 8,6 % планується витратити на інфраструктурну субвенцію для об'єднаних територіальних громад, 21,6 % – на субвенцію на соціально-економічний розвиток. Решта коштів у різних пропорціях буде розподілена між Міноборони, Міністерством внутрішніх справ, Національною гвардією, СБУ, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Адміністрацією держспецзв'язку.

У 2017 році загальний обсяг державної підтримки місцевого самоврядування через державний фонд регіонального розвитку (ДФРР) та відповідні субвенції становить 9 млрд грн, що у 2,2 рази більше ніж минулого року. ДФРР – це 3,5 млрд грн, з яких 2,5 млрд грн передбачено забезпечити за рахунок коштів спецконфіскату. Обсяг субвенції на розвиток інфраструктури об'єднаних громад становить 1,5 млрд грн, з яких один мільярд гривень також припадає на доходи від реалізації спецконфіскату. Субвенція на соціально-економічний розвиток окремих територій запланована у розмірі 4 мільярди гривень, з яких 2,5 млрд грн знову ж таки – спецконфіскат.

Тобто загальний ресурс від спецконфіскату, який повинні отримати органи місцевого самоврядування, – 6 млрд грн.

На сьогодні парламент так і не прийняв закон про спецконфіскацію. Якщо закон не буде прийнято, обговорюється варіант спрямувати на потреби регіонів кошти від перевиконання доходів державного бюджету. Але, як зазначив Олександр Слобожан, серйозних наслідків для місцевих бюджетів від того, що кошти не надійдуть вчасно, не буде.

По-перше, місцеві органи влади мають освоїти принаймні ті кошти, які повинні надійти зі стабільних джерел.

По-друге, за рахунок доходів від спецконфіскату планується фінансувати проекти розвитку, а строк їх остаточної реалізації у більшості випадків не обмежується поточним роком. Це проекти на декілька років. Вони можуть бути дофінансовані в 2018-2019 роках. Для прикладу, в 2016 році при майже 90 % освоєнні коштів ДФРР було здано лише 61 % запланованих проектів.

Що стосується субвенції на розвиток інфраструктури ОТГ, то, по-перше, дуже велика ймовірність того, що у разі непроходження закону про спецконфіскацію, держава дофінансує бюджети ОТГ в кінці року, по-друге, наразі в Україну заведена велика кількість проектів міжнародної технічної допомоги, орієнтованих на розвиток інфраструктури в ОТГ. Частково вони можуть перекрити недоотриманий ресурс у цьому році. Наразі ОТГ – пріоритет державної політики.

Варто зазначити, що на кошти від спецконфіскату розраховують і інші сфери: оборона та безпека, правоохоронна система, аграрний сектор. Ці кошти потрібно повертати в Держбюджет однозначно. Тому рішення про диверсифікацію ризиків правильне – жодний напрям, у тому числі і місцеве самоврядування, не має критичної залежності від фінансування за рахунок спецконфіскату.

Однак необхідно змусити парламент прийняти відповідний закон і повернути ці кошти до бюджету.

Надрукувати
мітки:
коментарів
29 березня 2024
15 березня 2024
08:30
10 січня 2024
07 грудня 2023
07 листопада 2023
31 жовтня 2023
18 вересня 2023
20 липня 2023
08 червня 2023
22 березня 2023