Поділитись:

Які зміни чекають на "Ягодин"

П'ятниця, 26 травня 2017, 10:04

Волинська митниця ДФС презентувала проект "Інтелектуальна система керування руху автомобілів в МАПП "Ягодин"", мета якого оптимізувати роботу пункту пропуску.

Проект "Інтелектуальна система" створений з ініціативи начальника Волинської митниці ДФС Віктора Кривіцького як один із кроків послідовної і системної роботи з модернізації митного поста "Ягодин", – повідомляє прес-служба ГУ ДФС у Волинській області.

"Раніше цей проект був успішно презентований на рівні Волинської області, а тепер ще й отримав схвальні відгуки на загальнодержавному рівні. За результатами презентації було відзначено доцільність і перспективність цього проекту та вирішено приступити до розробки технічного завдання проекту", – розповів Віктор Кривіцький.

Наразі проект дає конкретні та обгрунтовані відповіді на найбільш актуальні питання щодо проходження митних формальностей.

Чому потрібні зміни?

Наразі пункт пропуску "Ягодин" потребує модернізації, зокрема, технічного оснащення. У пункті пропуску застосовуються морально застарілі технологічні рішення. Наприклад, внесення інформації до автомобільних систем здійснюється в ручному режимі (а це підвищує ризик внесення неправдивої або помилкової інформації); при контролі проходження автомобіля використовуються паперові талони; є неналежний обмін інформацією з прикордонною службою щодо в'їзду в Україну громадян, які були відсутні за межами країни менше доби; проблеми із синхронністю і ритмічністю пропуску автомобілів українською та польською стороною тощо.

Оптимізувати роботу пункту пропуску "Ягодин" допоможе максимальна автоматизація контрольних процедур та створення єдиного механізму контролю під час перетину кордону. До речі, контроль має здійснюватися як за громадянами, так і за посадовими особами митниці і прикордонної служби, особливо в частині дотримання часових нормативів.

У чому суть проекту?

Основне його завдання – автоматизувати процедури переміщення автомобілів в пункті пропуску під час проходження митного та прикордонного контролю. Згідно із проектом рух транспортних засобів буде керуватися електронною системою шлагбаумів, які працюватимуть в автоматичному режимі за допомогою підсистем відеоконтролю та зчитування номерних знаків. Це дозволить забезпечити синхронність та ритмічність пропуску автомобілів. Вони повинні постійно рухатися з єдиною зупинкою в зоні прикордонно-митного контролю.

У проекті також передбачено з'єднання шлагбаума на виїзді з пункту пропуску зі світлофором, що розташований на польській стороні: щойно отримується інформація про можливість руху автомобілів на польську сторону, шлагбаум в автоматичному режимі надає дозвіл на переміщення автомобілів. При цьому за результатами роботи формується електронний звіт, який направляється як на українську сторону, так і надається суміжній стороні: погодинна кількість пропущених автомобілів; час, коли світлофор світився зеленим та коли була заборона на переміщення; за результатами роботи якої служби виникла затримка під час пропуску тощо.

Запропонована структура системи дозволить в подальшому за рахунок коштів органів місцевого самоврядування встановити автоматизовані шлагбауми перед пунктом пропуску, пов'язані з системами в пункті пропуску, тому в'їзд до нього поза чергою буде неможливий.

Що це дасть?

Автоматизований контроль за рухом суттєво дисциплінує всі контролюючі служби української та польської сторони, а також дозволить виключити вплив людського фактору, створення штучних перешкод під час проходження контролю в пункті пропуску. У результаті це дозволить зменшити черги, пришвидшити процедуру перетину кордону.

Інша частина запропонованого проекту – це встановлення систем зчитування та сканування документів, які надаються громадянами під час перетину кордону.

У подальшому вся необхідна інформація буде вноситися до відомчих мереж в автоматичному режимі, а також буде надаватися від однієї контролюючої служби іншій, що дозволить уникнути зайвого дублювання під час митного та прикордонного контролю. Запропоновані нововведення дозволять посадовим особам зосередити увагу виключно на проведенні перевірок та контрольних процедур під час оформлення замість виконання статистичних функцій по внесенню інформації до баз даних. Також це зведе до мінімуму вплив людського фактору під час ухвалення будь-яких рішень щодо процедур проходження митного контролю.

"Переконаний, запровадження "Інтелектуальної системи" дозволить зменшити час, який витрачається на митні формальності, зменшити вплив людського фактору і корупційної складової під час виконання контрольних процедур посадовими особами, впорядкувати систему руху на митному посту, зменшити черги перед пунктом пропуску, унеможливити в'їзд до нього поза чергою.

Проект "Інтелектуальна система керування руху автомобілів в МАПП "Ягодин"" я тримаю на особистому контролі, адже це один з важливих кроків у моїй послідовній роботі з підвищення ефективності роботи Волинської митниці. Це реальний спосіб зробити роботу пункту пропуску "Ягодин" ефективнішою на благо та для зручності громадян, представників бізнес-структур й України в цілому", – наголосив Віктор Кривіцький.

Надрукувати
мітки:
коментарів