Поділитись:

Євро, "бляха", "номера", або Як влада екологію захищає

Автор: Василь Бідун |
Вівторок, 06 червня 2017, 07:40

У 2016 році українці, які мріяли про власний автомобіль, отримали радісну вість: нарешті вони зможуть "пригнати тачку" з-за кордону "за копійки". Ну і ну! Людській радості немає меж. "Нарешті хоч трохи заживемо!", – подумалося багатьом, "потерзаним" долею українцям.

Та внутрішній голос підказував недовірливо: не може в нас, в Україні, бути все так просто. І справді: тішитися довго не довелося.

Закон, прийнятий під гучні крики і сурми та в супроводі "солодкуватої" піар-кампанії Верховною Радою, виявився всіяним "премудростями-хитромудростями" для величезної кількості українців, які вже в думках "гасали" на своєму першому в житті чотириколісному другові.

Однією з підніжок для наших людей, які, як то кажуть, розмріялися, виявився екологічний стандарт Євро-5. Це словесно-цифрове поєднання стало для багатьох українців, наче колючкою в задниці. А все тому, що з цим екостандартом автомобілі почали виготовляти лише з 2010 року. Ціна таких "юних лялечок" – немаленька. І для багатьох українців – непідйомна.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЯК В УКРАЇНІ ЛЕГАЛЬНО ЇЗДИТИ НА ІНОЗЕМНИХ НОМЕРАХ

І що ми маємо: ті, кому цей клапоть металу справді необхідний, ті, для кого можливість придбати дешевий автомобіль могла би стати символом, надією у те, що в Україні таки можна жити, а не виживати – якраз ці особи залишилися з носом.

Та це ще не все. Найбільший сюрприз, у вигляді вже піноккієвського чи буратінівського носа, чекає на нас невдовзі.

З 1 січня 2018 року в Україні вступить в силу…барабанний дріб…новий екологічний стандарт під назвою, як ви здогадалися, Євро-6. Та не в назві суть, дорогі мої друзі, а в тому, що українці з цього часу матимуть змогу ввозити лише ті авто, які виготовили не раніше 2016 року. Тобто, практично нові машини. І зрозуміло, що дуже не дешеві.

І що в такій ситуації ми маємо думати? Щось типу: "Ура! Тепер Україна стане однією з найбільш екологічно чистих країн світу!". Авжеж, стане: на коней всі пересядемо.

Але знаєте, що найбільше обурює: поглянути на темпи впровадження Україною цих європейських екологічних стандартів – так ми ледь не найпередовіша країна! Крокуємо в ногу з Європою. "Обзаздритися" можна! З такими темпами навіть дивно, чому ж нас ще в Європейський Союз не взяли. Ну нічого, скоро з руками й ногами відірвуть…

А якщо серйозно: дуже прикро констатувати такі речі в країні, в якій сила силенна невирішених проблем, яка ніяк не може викарабкатися з бездонної економічної ями. І екологічне становище в якій далеко не найкраще.

Ви справді вважаєте, що у всьому винні вихлопні гази автомобілів? А як щодо роботи численних заводів, які "славляться" ефективністю виробництва та екологічністю?

Жителям Луцька достатньо нагадати запаморочливі аромати, які вони мають нагоду вдихати останніми місяцями. Нещодавно розкрили, звідки вони беруться – з території "Гнідавського цукрового заводу". Ніхто не сперечатиметься, що жодної користі ці запахи, ні лучанам, ні екології міста не несуть.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЯК ЗБИРАЮТЬСЯ ЛЕГАЛІЗУВАТИ АВТО НА ІНОЗЕМНИХ НОМЕРАХ

Крім того, на Волині є немало заводів, які не тільки забруднюють повітря, але й впливають на зміну клімату. І що їм за це? – спитаєте ви. "Сплатіть екологічний податок і скидайте свої відходи й далі" – десь так.

Але найбільший ворог української екології – "безпощадні" іноземні автівки, виготовлені до 2010 року. Ну-ну.

І поки українська влада, не покладаючи рук, бореться за чистий клімат і свіже повітря України, близько 1,5 мільйона машин, хтозна-якого віку, на "іноземних бляхах" вільно "борознять" українськими дорогами.

Надрукувати
мітки:
коментарів