Поділитись:

Vox Dei: чи бути нічному транспорту в Луцьку?

Субота, 11 листопада 2017, 14:00

Нічний транспорт у Луцьку просять вже не вперше. Скаржаться, що людям, які працюють в нічні зміни, нічим дістатися додому. А щоразу пускати гроші на таксі – забракне будь-якої зарплати. Луцькрада і перевізники невтомно пояснюють, що це невигідно, адже насправді пасажирів вночі назбирається не так і багато. Недавно питання за допомогою електронного сервісу петицій порушили знову. На яку відповідь чекати лучанам, чи змінилася ситуація зараз і як працює система нічних перевезень у міста-колеги, дізнавався ІА "Конкурент".

Директор ТзОВ "ВТП Санрайз" ЛТД" Юрій Девіцький переконаний: пускати нічний транспорт у Луцьку недоцільно.

"Зараз тут не працюють нічні заводи, фабрики, працюють лише бари і розважальні заклади. А для них ми возити не будемо, нехай їх возить таксі. Колись в Луцьку працювали підприємства вночі, була 2-га зміна, а зараз, крім "Кромберга", нічого нічного немає. Нам зараз взагалі не вигідно їздити по тому, що є. Літр палива коштує 24 гривні, на 100 кілометрах пробігу мені треба заробити тільки 540 гривень. Як я їх зароблю, якщо проїзд коштує 4 гривні?" – бідкається перевізник.

З ним погоджується і начальник управління транспорту та зв'язку Луцької міської ради Анатолій Миронюк.

"Транспорт має бути там, де є пасажир. Щоби він працював, потрібне 50-відсоткове наповнення, якщо це регулярний транспорт", – каже він.

У 2016 році, коли розглядали петицію про запровадження нічного транспорту, в Луцькраді організовували круглий стіл, обговорювали проблему і тоді дійшли спільної думки.

"Попит має повністю задовольняти пропозицію. А якщо не буде 50-відсоткового наповнення, то тоді буде велика ціна. А хто на таке піде?" – розповідає Анатолій Миронюк.

До того ж, запевняє він, відповідно до моніторингу, з 20:00 до 24:00 години активність пасажиропотоку в Луцьку падає до 0.

"Порожні автобуси будуть їздити, самоокупність дорівнюватиме нулю. А до пізнього часу в нас працюють два тролейбуси і маршрутка № 2", – завершує начальник управління.


Досвід Хмельницького

Про особливості впровадження нічного транспорту розповів ІА "Конкурент" в.о. начальника управління транспорту та зв'язку Хмельницької міської ради Сергій Шепурев.

Із його слів, у міськраду з проханням пустити нічний транспорт часто зверталися люди. Ідею у 2016 році підтримали і розробили пілотний проект – запровадження нічних тролейбусів. Спершу це було тимчасове перевезення, а згодом транспорт почав курсувати на постійній основі.

"У нас працюють три маршрути, вони поєднують все місто. Вартість проїзду – 6 гривень. Ми старалися максимально прорахувати витрати, які йдуть на забезпечення нічних поїздок, також враховували спроможність пасажира. Це трохи збитково, але дуже зручно для мешканців міста", – каже Сергій Шепурев.

Чиновник зізнається, що нічний транспорт не дуже вигідний, від дотується, потік людей коливається від сезону, але наголошує: стоїть питання соціальної захищеності населення.

"Два маршрути поєднуються із залізничним вокзалом, вони підлаштовані під відправлення чи прибуття потягів, під підприємства, які працюють у нічні зміни. Враховуючи той фактор, що люди дійсно мають змогу після роботи дістатися додому, подяка вартує більше, ніж гроші", – запевняє він і додає, що коли постане питання, чи працюватиме нічний транспорт далі, у міськраді схилятимуться до ствердної відповіді.

Щоправда, Сергій Шепурев зауважує: все залежить від міста. І радить спершу перевірити серед підприємств, які мають вечірню чи нічну зміну, чи потрібно їхнім працівникам нічні маршрути.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: VOX РOPULI: ЧИ ВАРТО ЗАПУСКАТИ НІЧНІ МАРШРУТКИ В ЛУЦЬКУ (ФОТО)

Надрукувати
мітки:
коментарів