Поділитись:

Vox Dei: скільки і що читають лучани

Субота, 25 листопада 2017, 19:00

Книга – джерело знань. Так говорять недаремно, адже саме звідти можна почерпнути корисну інформацію, дізнатися щось нове, збагатити свою мову чи навіть просто отримати задоволення і відпочити. До того ж зараз стільки можливостей для читання: і бібліотеки, і книгарні, і онлайн-платформи – аби лиш бажання було. А воно, з огляду на опитування ІА "Конкурент", таки є. Про улюблені книги й авторів лучан читайте далі.

Ельвіра Яцута голова ГО "Мистецького об'єднання "стендаЛь", співзасновниця видавництва "Синя папка":

Ельвіра Яцута (праворуч) з авторкою Орестою Осійчук><span class=Ельвіра Яцута (праворуч) з авторкою Орестою Осійчук

"Якщо говорити про відвідувачів заходів, організованих "Стендалем", то серед них популярні сучасні вже "розкручені" автори. Маю на увазі Сергія Жадана, Юрія Іздрика, Любка Дереша, Богдана Логвиненка, Макса Кідрука, Оксану Забужко, Андрія Любку, Василя Шкляра. Мої висновки ґрунтуються на високому рівні відвідуваності зустрічей з цими письменниками, активності у купівлі книг під час презентації (а це, як на мене, дуже показовий момент) і, звісно, на відгуках опісля заходу. За 4 роки діяльності "Стендалю" ми привчили лучан стежити за творчістю цих авторів. Але, на жаль, поки малий відсоток лучан справді орієнтуються у процесах, що відбуваються на книжковому ринку. У нас ще не сформовано культури "заглибленості" в літературний процес", – зазначила Ельвіра.

З її слів, зараз мало читають молодих авторів (тому зібрати велику аудиторію на зустрічі з початківцями майже на грані фантастики).

"Тішить, що активно поповнюється ринок перекладної художньої літератури. Сподіваюсь, що це призведе до появи когорти людей, які звикнуть читати лауреатів Пулітцера, Букера тощо. На сьогодні у лучан, як і в більшості українців, популярністю користується мотиваційна та бізнесова література. Але маю надію, що з розвитком ринку ми будемо дрейфувати до якісної художньої літератури", – розповіла Ельвіра.

Ганна Луцюк, арт-директорка луцької філії книгарні "Є":

"Щоб впевнено сказати про лучан як активних читачів, треба щоб всі-всі жителі міста купували і прочитували хоча б одну книжку в місяць.Та в нас є стабільна тисяча-друга відвідувачів, що відстежують книжкові новинки, літературні події, орієнтуюся в сучукліті. Кожного тижня ми аналізуємо продажі по мережі і виставляємо ТОП-20 найпопулярніших книжок в Україні. В основному це мотиваційна література, нон-фікшн, нові романи культових українських письменників або закордонні бестселери", – зазначила Ганна.

Як пояснила вона, зараз зросло зацікавлення історичною літературою, тому що фахівці намагаються говорити і писати не для вузького кола колег, а доступно й інформативно для ширших мас. Що також є дуже важливим, зауважила Ганна, адже усвідомлення і вдумливе заглиблення в минуле спонукає до обережних кроків вперед.

Деякі книги, які займають ТОПові позиції у книгарні останнім часом: Сергій Жадан, "Інтернат", Василь Шкляр "Троща", Макс Кідрук "Не озирайся і мовчи", Еріх Фромм "Мистецтво любові", Агата Крісті "Вбивство у східному експресі".

Волинська обласна бібліотека для юнацтва

У бібліотеці для юнацтва запевняють: лучани – активні читачі, і попри можливість почитати онлайн, відвідувачів багато. Є й цілі династії: читачі приходять сім′ями. Єдина проблема бібліотеки сьогодні – фінансова.

"Зараз молодь дуже добре читає класику, у нас є гарні зарубіжні переклади. Також до вподоби лучанам література волинських письменників: читають Володимира Лиса, Надію Гуменюк, Василя Слапчука. Захоплюються зарубіжною фантастикою і фентезі. Також зараз найактивніше беруть книжки Андрія Кокотюхи, Макса Кідрука, Марини та Сергія Дяченків. Цікавляться програмовою літературою, – зазначили в бібліотеці.

Інтернет-книгарня "Наш формат"

У інтернет-магазині кажуть, що зараз найчастіше купують книгу американського математика Джордана Елленберґа "Як ніколи не помилятися. Сила математичного мислення", а також автобіографічну книгу Генрі Форда "Моє життя та робота".

Крім того, часто купують різноманітну бізнес-літературу, книги про саморозвиток.

"Активність читачів підвищується, коли проводимо акції, чи якщо виходять статті про певну книгу чи автора в інтернет-виданнях чи в соцмережах", – розповіли в "Нашому форматі".

Надрукувати
мітки:
коментарів